AJ double paired ch/r?

• Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      No-Limit Hold'em, $0.25 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

CO ($30.39)
      Button ($26.78)
      Hero (SB) ($29.12)
      BB ($27.49)
      UTG ($13.06)
      MP ($28.71)

Preflop: Hero is SB with J, A
      4 folds, Hero bets $0.65, BB calls $0.50

Flop: ($1.50) 6, 10, 6 (2 players)
      Hero bets $1, BB calls $1

Turn: ($3.50) 10 (2 players)
      Hero checks, BB bets $2.33, Hero calls $2.33

River: ($8.16) J (2 players)
      Hero checks, BB bets $6.12, Hero folds

Total pot: $8.16

Hey,

Villain is tot nu unknown 14/0 over 22 hands, maar geeft dus toch wat een tight image aan.

Heel raar maar ik bet hier maar .65 ipv de normale .75 maar soit.

De flop is denk ik een standaard cbet.

Maar ik dacht verder aan een turn checkraise aangezien hij hier wel wat floats in z'n range heeft en hij dus enkel zal doorgaan met Tx of 6x, JJ+ zal hij wel 3betten normaal maar gezien zijn tight image kan het misschien wel zijn dat ie deze coldcallt pre. Maar ik denk dat het daarom een goede move is om turn te checkraisen?

Turn callen is denk ik ook een optie omdat je nog bluffs in z'n range houdt en ik SD value heb.

Op de river beat ik nu 99/88/77 maar ik denk niet dat deze zo groot gaan betten op de river. Daarom zet ik hem toch op een T of 6, goede fold?

Thanx.
  • 3 antwoorden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop en flop is wel standaard.

Turn vind ik een check/call wel prima eigenlijk. Villain heeft zoals je zegt veel floats in z'n range en je hebt showdownvalue met je A-high. Als je gaat check/raisen dan is dat met het enige doel om 77-99 te folden imo, want voor value is 't niet en beter laat je niet folden. Maar het is maar de vraag of villain handen als 77-99 bet op de turn, ik verwacht het niet.

Als hij gaat betten op de turn dan is zijn range vrij polarised, óf hij heeft een float óf hij heeft Tx/6x. Van een 14/0 speler over 22 handen kan je niet héél veel zeggen, maar ik ben het wel met je eens dat hij dan redelijk tight zal zijn. Een tighte speler zal vrij weinig 6x pre-flop callen in de BB en ook niet heel veel Tx. Er zijn een paar suited 6x/Tx connectors/one-gappers waarmee villain misschien called, maar ik denk dat het grootste merendeel waarmee hij pre-flop called broadways, pocketpairs en speculatieve handen zijn die dit board missen. Omdat er ook nog twee T's en twee 6's op het board liggen lijkt villains range me dus erg gewogen naar een float en dus een bluf.

Ik vind het dus vrij onbegrijpelijk dat je de turn called om op een J op de river te folden. Als villain float zal hij vrijwel altijd deze turn betten, dus als je called omdat je denkt dat je voorstaat kan je al helemaal niet folden op deze river imo. Een goede villain zal vrijwel altijd secondbarrelen met z'n air omdat je een hele zwakke range rept, met wel "wat" showdownvalue, maar niet veel.

Dus ja, river vind ik wel een call, villain rept veel te weinig wat je beat hebt, helemaal in een blindbattle.
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
      Pre-flop en flop is wel standaard.

Turn vind ik een check/call wel prima eigenlijk. Villain heeft zoals je zegt veel floats in z'n range en je hebt showdownvalue met je A-high. Als je gaat check/raisen dan is dat met het enige doel om 77-99 te folden imo, want voor value is 't niet en beter laat je niet folden. Maar het is maar de vraag of villain handen als 77-99 bet op de turn, ik verwacht het niet.

Als hij gaat betten op de turn dan is zijn range vrij polarised, óf hij heeft een float óf hij heeft Tx/6x. Van een 14/0 speler over 22 handen kan je niet héél veel zeggen, maar ik ben het wel met je eens dat hij dan redelijk tight zal zijn. Een tighte speler zal vrij weinig 6x pre-flop callen in de BB en ook niet heel veel Tx. Er zijn een paar suited 6x/Tx connectors/one-gappers waarmee villain misschien called, maar ik denk dat het grootste merendeel waarmee hij pre-flop called broadways, pocketpairs en speculatieve handen zijn die dit board missen. Omdat er ook nog twee T's en twee 6's op het board liggen lijkt villains range me dus erg gewogen naar een float en dus een bluf.

Ik vind het dus vrij onbegrijpelijk dat je de turn called om op een J op de river te folden. Als villain float zal hij vrijwel altijd deze turn betten, dus als je called omdat je denkt dat je voorstaat kan je al helemaal niet folden op deze river imo. Een goede villain zal vrijwel altijd secondbarrelen met z'n air omdat je een hele zwakke range rept, met wel "wat" showdownvalue, maar niet veel.

Dus ja, river vind ik wel een call, villain rept veel te weinig wat je beat hebt, helemaal in een blindbattle.
      Ik weet het niet zo goed. Normaal gezien is het idd logisch dat ik de river ook call, maar gezien z'n tight image dacht ik niet dat hij hier een move zou uithalen. Hij bet ook erg groot door op de river, wat natuurlijk meer op een bluff kan wijzen maar wat me ook slechte odds geeft.

Probleem is ook dat het preflop al fout is gelopen door hem erg goede odds te geven om te callen. Er zitten imo wel erg veel Tx in z'n range: 9Ts, 8Ts, JTs(al minder waarschijnlijk) QT, KT, AT en nu mss ook wel 56s, 67s. Daarbij komt de backdoor flush ook aan.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      ben t eigenlijk compleet eens met wryzeth. jij hebt hier gezien de manier waarop je de turn speelt nooit een tien vast, en ik vraag me af of een tighte speler hier echt wijd gaat verdedigen (ja, normaal kan je T8s hier profitabel callen uit de bb maar vraag me af of hij dat doet).

op t moment dat je de turn c/c speelt is t moment dat je blank rivers af gaat callen. een jack is een relatieve blank (hij zal wss niet al te veel minder gaan valuebetten, zeker gezien een jack niet echt in je range zit maar diezelfde jack t wel lastig maakt voor jou om met je ace high/77 te callen) dus moet je hier wel callen naar mijn mening.

ik fold een 7, 8 of 9 overigens