99 overpair vs shortstack

• Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      No-Limit Hold'em, $0.25 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($32.20)
      BB ($25.35)
      UTG ($27.89)
      Hero (MP) ($28.10)
      CO ($8.13)
      Button ($57.49)

Preflop: Hero is MP with 9, 9
      1 fold, Hero bets $0.75, CO calls $0.75, 3 folds

Flop: ($1.85) 6, 6, 7 (2 players)
      Hero bets $1, CO raises $2, Hero calls $1

Turn: ($5.85) 10 (2 players)
      Hero checks, CO bets $3, Hero folds

Total pot: $5.85

Villain is een unknown shortstack die niet fishy oogt.

Op de flop zet ik hem op ofwel een erg sterke hand omwille van de minraise, ofwel op een bluf met broadways. Ik dacht eraan om meteen te reshoven wat eigenlijk wel logisch lijkt tegen een shortstack maar ik vond het wat sterk overkomen van hem, daarom dacht ik de turn te evalueren.

TT kan ie zo wel gespeeld hebben op turn, en ik ben nog altijd beat door JJ+ en A6 oid en het lijkt erop dat hij daar gewoon value uit wilt krijgen, vandaar fold ik maar het lijkt zo weak.

Met wat callen shortstacks eigenlijk preflop want heb dat nooit echt uitbundig gespeeld :) Zit 89s/56s in zo'n range? Thanx
  • 6 antwoorden
    • Horroroids
      Horroroids
      Bronze
      Je kan dit gewoon downcallen lijkt me, hij weet dat dit board jouw range niet hit dus zullen er wel wat bluffs in zijn range zitten. Hij kan dit ook nog doen met mindere valuehanden zoals 88 oid.

Makkelijkste is natuurlijk broke op de flop maar weet niet hoe +EV dat is omdat hij dan geen bluffs heeft, je zou stats of reads moeten hebben.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Oereuh
      Je kan dit gewoon downcallen lijkt me, hij weet dat dit board jouw range niet hit dus zullen er wel wat bluffs in zijn range zitten. Hij kan dit ook nog doen met mindere valuehanden zoals 88 oid.

Makkelijkste is natuurlijk broke op de flop maar weet niet hoe +EV dat is omdat hij dan geen bluffs heeft, je zou stats of reads moeten hebben.
      en ranges van shortstacks zijn echt zo shortie afhankelijk; voor zover t mij is opgevallen zijn ze ofwel ongelofelijk tight en 3bethappy, ofwel callen ze iets tighter dan een BSS en spelen ze hyperaggro op flops
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rogier
      Oorspronkelijk gepost door Oereuh

en ranges van shortstacks zijn echt zo shortie afhankelijk; voor zover t mij is opgevallen zijn ze ofwel ongelofelijk tight en 3bethappy, ofwel callen ze iets tighter dan een BSS en spelen ze hyperaggro op flops
      Flop reraisen is dus geen optie om mijn equity te beschermen? Wat als de T een A/K of Q is ook gewoon downcallen?

Is het trouwens niet beter om hem all-in te zetten op turn omdat hij anders nog maar iets van een $2.5 over heeft op river ipv te downcallen?
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      ja ik ship de turn altijd, als ik de flop al niet ship idd
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      ''niet fishy oogt''

Wat bedoel je met dat? Speel je op Stars? komt ie uit Spanje/Rusland? hoeveel tafels speelt ie?

meestal click ik het hier terug om zo'n equity shove van KJ te zien van zijn kant want hij denkt '' omg deadmoney + equity = win''

Tegen fish doe ik het ook omdat ze zo retarded kunnen reageren
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gerv
      ''niet fishy oogt''

Wat bedoel je met dat? Speel je op Stars? komt ie uit Spanje/Rusland? hoeveel tafels speelt ie?

meestal click ik het hier terug om zo'n equity shove van KJ te zien van zijn kant want hij denkt '' omg deadmoney + equity = win''

Tegen fish doe ik het ook omdat ze zo retarded kunnen reageren
      Nee ik bedoel dat ik maar een paar tiental hands van hem heb en hij gwn nog geen gekke moves heeft uitgehaald, het dus waarschijnlijk een reg shortstacker is en geen fish die al een deel van z'n stack heeft weggespewed. En nee speel niet op Stars, Playersonly. Thx vr de feedback!