18man KK

• HavikJo
      HavikJo
      Bronze
      Tegen een vis.

Poker Stars, $1.32 + $0.18 NL Hold'em Tournament, 10/20 Blinds, 9 Players
      LeggoPoker.com Hand History Converter

Hero (MP2): 1,480
      CO: 1,840
      BTN: 1,470
      SB: 1,480
      BB: 1,710
      UTG: 1,500
      UTG+1: 1,200
      UTG+2: 1,500
      MP1: 1,320

Pre-Flop: (30) Kd Kh dealt to Hero (MP2)
      3 folds, MP1 raises to 140, Hero raises to 410, 4 folds, MP1 calls 270

Flop: (850) Ad Qs As (2 Players)
      MP1 checks, Hero ????

Er zit weinig value in een Cbet denk ik, maar als ik check hij bet uit op de turn is het ook een kut spot. Wat te doen??

BTW. Denk dat ik groter moet 3betten? Wat is IP een goede sizing en OOP?
  • 6 antwoorden
    • nvdbpoker
      nvdbpoker
      Bronze
      ben benieuwd wat je hier moet doen maar vind de 3 bet size best goed zou hier iets van een 3 a 4 keer de bet 3 betten dus dan licht dit tussen de 420 en 560 dus lijk me prima. je 3 bet hier voor value niet om de pot op te rapen. het feit dat er 2 azen op het bord liggen maakt de kans ook wat kleiner dat de preflop opener hier een aas heeft. verder mag je niet vergeten dat hij hier vaak een pokket kan vast hebben of gewoon connectors of sudes je zegt het zelf het is een vis.

stel hij rase/calt met 66+,A2s+,KJs+,QJs,JTs,A8o+,KQo,JTo
      als je deze range ingeeft samen met de flop heb je hier in 72% van de gevallen het beste hand. dus ik denk dat je hier gerust kan pushen is wel een overbet dan maar of hij heeft het hier of niet. en ik denk dat je hiervaak goed zit.

lijkt mij ook een rederijke range dat ik heb opgesteld maar corrigeer mij gerust.
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Tegen een vis check ik de flop behind en daarna speel ik call turn/ call river.
      Tenzij de vis checkt, dan bet ik de turn zelf om value te halen uit underpairs/ Qx JT en protection vs FD.

Tenzij ik een read heb over zijn postflop spel, maar daarvoor moet je al veel handen gespeeld hebben er tegen voor ik hier KK neerleg.
    • xbikx
      xbikx
      Bronze
      Ik denk dat hier zeker nog wel value zit in een c-bet, maak hem niet te groot maar zo rond de 425 zou ik zeggen.
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Door niet te c-betten kan je van vissen de raarste bluffs inducen, en als ik weet dat iemand aggro is lijkt die lijn me toch wel beter. Je mist ook geen value die je niet op de turn en river kan krijgen (van PP en Qx).

Het enige stomme aan niet c-betten is dat je broadways en fd's een gratis kaart heeft, in 30% vd gevallen valt een T, J, :spade: . Maar dat wordt wel gecompenseerd door vissen die plots de turn barrelen met 79s enzo.
    • HavikJo
      HavikJo
      Bronze
      Als ik volgende keer iets groter zou 3betten zou een shove op de flop iets minder gek er uit zien tegenover de vissen. Ik denk inderdaad dat ik hier niet een gratis turn wil geven, en vissen misschien nog wel met vershillende draws of Q's willen callen. Vandaar dus wss Cbetten. Wat voor sizing zou ik hier dan aannemen? 60% pot ofzo, en dan het laatste beetje op de turn erin. Of gewoon gelijk shoven?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Havikjo,

Ik zie al een aantal goede reacties. Op zich vind ik je 3bet niet verkeerd hoor, ik had zelf één klikje meer gebet, maar ik wil geen seksueel verkeer met mieren, dus op zich is je 3bet prima.

Duidelijk is wel dat een cbet niet verstandig is, je zit natuurlijk in wat je zelf een 'kut spot' noemt, en dat lijkt me inderdaad correct, het kon echter stukken slechter. Je hebt hier iig 2 azen ipv 1, wat
      - de kans verhoogt dat villain zonder aas broke gaat
      - de kans verlaagt dat villain een aas heeft
      Verder ligt er een Q, die zijn range hard raakt natuurlijk, dus dat maakt dat er nog prima kans is dat je voor ligt op een niet-bluffende bettende tegenstander.

Je kunt hier beter niet cbetten, omdat je dan juist die Qx handen de kans nog geeft te folden (hoewel het wel maf zou zijn, gegeven de preflop actie) en je geeft hem ook de kans air te folden, terwijl hij daarmee nog zou kunnen betten als je behind checked.

Ik zou dus behind checken en de turn én river callen. Als villain turn checked, dan durf ik wel te valuebetten, net als Pakichu dus.

De check behind op de flop is echter het belangrijkst, je hebt preflop veel geïnvesteerd, dus je moet niet gemakkelijk folden in deze spot, dan speelt de hand na de check op de flop zichzelf eigenlijk.

Als je hier uit positie had gezeten, was het veel lastiger geweest, en zal een cbet/call niet eens zo'n slechte optie zijn.