zo die is snel

• 13 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze

wel respect voor deze kerel.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Is dit real?
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door olram6
      Is dit real?
      ja, waarom niet?
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Zo gek is zijn vraag niet. Sinds afgelopen weekend is hij de eerste persoon die met protheses mee mag doen tussen 'normale' atleten.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door mvd1978
      Zo gek is zijn vraag niet. Sinds afgelopen weekend is hij de eerste persoon die met protheses mee mag doen tussen 'normale' atleten.
      ach ja als die fatso mee mag doen dan iemand die wel een gewone prestatie kan leveren wel lijkt me :D

denk dat het in de toekomst wel voor problemen kan leveren die protheses.
      klinkt misschien cru, maar er is natuurlijk wel wat voordeel uit te halen als de protheses echt super worden. ;)
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Ik vind het persoonlijk nergens op slaan dat zo'n iemand meedoet met topatleteten. Hoe zit het met het WK atletiek? Hoe kan je daar aan meedoen? Vind het raar dat hij mag meedoen.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Hahahah lol wa n fraab :P
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      volgens mij is het vaak zo dat elk land in ieder geval 1 persoon kan afvaardigen.
      dit betekent dus dat in elk land elke sloeber kan meedoen.

nederland kan voor zover ik weet veel meer deelnemers afvaardigen naar wk en os. alleen kiest nl ervoor om alleen atleten te sturen die niet per definitie voorrondevoer zijn.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Bedankt voor je uitleg!

Want naar mijn inziens heeft Tuvalu wel betere hardlopers of in ieder geval atleteten die er wat getrainder uitzien.
    • martijnde666
      martijnde666
      Platinum
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      ach ja als die fatso mee mag doen dan iemand die wel een gewone prestatie kan leveren wel lijkt me :D

klinkt misschien cru, maar er is natuurlijk wel wat voordeel uit te halen als de protheses echt super worden. ;)
      Net als de klapschaats ;)
    • jesseHu
      jesseHu
      Bronze
      ik dacht dat hij eerst geweigerd werd omdat die protheses beter zouden werken dan als je gewoon kuiten had. en volgens mij kan je ook ziek hoog springen met die protheses. ben nog even op zoek naar een filmpje
      wel echt ziek respect voor die vent
    • Varune
      Varune
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door martijnde666

Net als de klapschaats ;)
      Klapschaats is een ander verhaal, die kan iedereen onderbinden.

Die protheses zullen waarschijnlijk vooral bij lange afstanden teveel voordeel hebben. Gezien deze niet uitgeput kunnen raken en je kuitspieren wel.

Hier nog filmpje van wat Powerisers, kan je ook al zien wat voor snelheid een leek kan halen met wat goede veren onder z'n voeten. Laat staan hoe zo'n voordeel een sprinter heeft met protheses die zijn gemaakt voor sprinten.

http://www.youtube.com/watch?v=WZrKIuJaqTM&feature=related
    • Mstlc
      Mstlc
      Bronze
      volgens mij is het vaak zo dat elk land in ieder geval 1 persoon kan afvaardigen.
      dit betekent dus dat in elk land elke sloeber kan meedoen.

nederland kan voor zover ik weet veel meer deelnemers afvaardigen naar wk en os. alleen kiest nl ervoor om alleen atleten te sturen die niet per definitie voorrondevoer zijn.
      Nah er zijn altijd wel limieten opgelegd door de IOC maar die zijn meestal zo loose dat er idd een hoop randoms zich kunnen plaatsen. Mensen die veel mindere prestaties leveren dan Belgen en Nederlands die niet mee mogen.

Heeft alles met geld te maken natuurlijk. Landen met een zo al een redelijk uitgebreide delegatie gaan hun limieten meestal nog een stuk strenger maken, anders swingen de kosten compleet de pan uit.

Either way ik snap niet dat mensen met prothesen nu plots weer wel mogen deelnemen tussen "gewone" atleten. Op zich is het natuurlijk erg dat die mensen hun been/benen kwijt zijn maar zo'n prothesen kunnen wel een voordeel betekenen...