NL50, 56s call 3bet/ float

• darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Villain is een 12/9 nit met een 3bet van 2%

Na zijn 3bet was het eerst mijn plan om te folden, maar ik zag ook dat zijn cbet flop 100% was en zijn c-bet turn tot dan toe nog 0%. Hij had dus al eerder in 4 situaties gebet op de flop en c/f gespeeld op de turn.
      Daarnaast zou ik deze hand ook kunnen spelen als een pocket pair. Ik bedoel, als ik hit is de kans groot dat ik uitbetaald wordt, zoniet kan ik óf gewoon folden, óf floaten.

is deze play te verantwoorden? (ik vind van wel :) )

EDIT: ik bluf hier wel met behoorlijk veel equity, zonder enige equity zou ik dit minder snel doen.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0/$0.5 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      MP2 (Hero):
      $51.45
      MP3:
      $54.45
      CO:
      $52.85
      BU:
      $52.45
      BB:
      $28.30
      UTG2:
      $65.05
      MP1:
      $51.90

Preflop: Hero is MP2 with 6, 5.
      2 folds, Hero raises to $1.50, 4 folds, Villain 3bets to 4$Hero calls $2.50.

Flop: ($8.5) 3, 8, K Villain bet 4.50$ (1 players)
      Hero calls $4.50

Turn: ($17.5) 7 (1 players) Villain checks
      Hero bets $11.00,

Final Pot: $9.
  • 7 antwoorden
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Er is precies iets misgelopen met het converteren aangezien villain zijn acties allemaal verdwenen zijn wat het moeilijk maakt om te beoordelen :)
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hij doet het inderdaad niet...zelfs bij een tweede poging blijft het resultaat hetzelfde, maar ik zal de bovenstaande post even aanpassen met de tools die ik hier heb. :)
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Tegen zo een nit kun je best gewoon folden met SC's prelfop, je hit echt niet vaak genoeg een flop om profitabel te kunnen spelen, in dit geval is het close omdat hij zo klein 3bet en jij in positie zit.
      Zo een nit kun je in deze spot veel makkelijker exploiten door met pp's te callen en te setminen.
      Bovendien betekent 0% cbet op de turn niet dat hij altijd check/fold op de turn speelt, hij kan even makkelijk check/call of check/shove spelen.

As played is een float hier dan wel redelijk standaard, zeker met een monsterdraw waarmee je profitabel all in kunt gaan moest villain toch nog eens over de top komen
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      same wat laughing zegt. ik check de turn denk ik gewoon terug gezien zn range pre te weinig bluffs heeft om m de turn te doen folden, gezien ik denk teveel c/rai te worden en dan krijg je t er niet echt super in.

je kan ook overbetjammen of potbetten maarja, hij fold echt niet :P
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      In dit geval foldde hij dus wel, maar ik had er ook geen super-gevoel bij. Ik denk dat hij daar iets als JJ/QQ gefold heeft.

Maar hij heeft inderdaad heel veel Kx handen in zijn range die me zwaar beaten...dus de play was eigenlijk niet echt super.

Maar...welke handen zijn geschikt om een 3bet IP te callen? Tegen deze nit dus vooral PP om te setminen. Maar stel dat hij nu looser 3bet...zijn handen zoals AQ/AJ ook nog voldoende om te callen? En kan je überhaupt ook met SC callen in bepaalde situaties? (aangezien ze vaak spelen als een PP)

Vast bedankt voor jullie inbreng!
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Over het algemeen niet te veel callen met SC's indien je ge3bet wordt. Je hit er echt niet veel super flops mee, je implied odds zijn slechter dan bij PP's en villain kan gemakkelijk betere draws hebben dan jij.
      De enige spots waar je er mee kunt callen is als je history hebt op villain en als je weet dat je een goede edge hebt op hem postflop

Tegen nits kun je best gewoon setminen met PP's IP, OOP kun je niet veel beginnen tegen nits omdat hun range zo sterk is en je veel slechtere implied odds hebt met je PP's.

Tegen echt loose 3betters kun je IP best verder spelen met handen die gemakkelijk een goede TP hand hitten zoals AQ/KQs, daarmee kun je ook een straat/flush hitten maar je hebt het voordeel dat je ook nog eens TP kunt hitten die vaak goed zal zijn tegen aggro spelers.
      OOP is het echt een stuk moeilijker spelen tegen aggro3betters omdat je niet voor potcontrol kunt gaan met TP handen/je moeilijker kunt bluffen etc., je beste optie is om tighter te openen of een nieuwe tafel te zoeken.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Dank je wel!