Nieuw officieel statement van Full Tilt Poker

• Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      As is obvious from the events that have transpired since April 15th, Full Tilt Poker was not prepared for the far-reaching, US government enforcement effort of Black Friday.

The events of Black Friday came on the heels of prior government enforcement activities and significant theft. Over the two years preceding Black Friday, the US government seized approximately $115M of player funds located in U.S. banks. While we believed that offering peer-to-peer online poker did not violate any federal laws—a belief supported by many solid and well-reasoned legal opinions—the DOJ took a different view. In addition, as was widely reported, a key payment processor stole approximately $42M from Full Tilt Poker. Until April 15th, Full Tilt Poker had always covered these losses so that no player was ever affected. Finally, during late 2010 and early 2011, Full Tilt Poker experienced unprecedented issues with some of its third-party processors that greatly contributed to its financial problems. While the company was on its way to addressing the problems caused by these processors, Full Tilt Poker never anticipated that the DOJ would proceed as it did by seizing our global domain name and shutting down the site worldwide.

Over the last four months, Full Tilt Poker has been actively exploring opportunities with outside investors in order to stabilize the company and pay back our players. At least six of those groups, including hedge funds, operators of other internet businesses and individual investors, have visited Dublin to inspect the operation. We have recently engaged an additional financial advisor through an investment banking group to assist us in our search for an infusion of cash as well as a new management team to restore the site and repay players. While any deal of this nature is necessarily complex given the current regulatory environment, our players should know that Full Tilt Poker is fully committed to paying them back in full and restoring confidence in our operations
  • 15 antwoorden
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      klinkt best oke

Bitar weg plx
    • Nuk3F4rt
      Nuk3F4rt
      Gold
      En wanneer gaat full tilt weer online? :P
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Nuk3F4rt
      En wanneer gaat full tilt weer online? :P
      Ten VROEGSTE 16 september
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      toegeven dat je een fout hebt gemaakt en dat je dat beseft en nu de gevolgen ervan draagt en die zal oplossen is blijkbaar een stap te ver.
      Nee , ze waren obv dik in hun recht , en die visakaartfraude die ze toelieten om stars in te halen is natuurlijk niet hun fout ....
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Vooral het "gestolen" geld van payment processors vind ik interessant... hebben we het dan over Moneybookers oid?
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
      Vooral het "gestolen" geld van payment processors vind ik interessant... hebben we het dan over Moneybookers oid?
      Nee, het gaat hier om Daniel Tzvetkoff’s Intabill, die bij zowel Stars als FTP gewerkt heeft op het gebied van betalingen en daar geld achterhield.

Zijn arrestatie hiervoor, heeft het balletje onder andere aan het rollen gebracht wat leidde tot Black Friday.

Uit het nieuws van toen:
      23:38 Centrale informatiebron onthuld?
      businesinsider.com bericht dat de belangrijkste informant van de overheid eerder in dienst was voor PokerStars en FTP. Daniel Tzvetkoff was in het verleden actief voor beide rooms met betrekking tot betalingen, maar zou ondanks een goed inkomen toch bedragen verduisterd hebben.

De beide rooms probeerden daarop het verduisterde geld via de rechterlijke weg terug te krijgen maar faalden hierin. Vervolgens lichtten de rooms de overheid in over het moment waarop Tzvetkoff op Amerikaanse bodem zou landen. Daarop werd hij vastgenomen. Volgens de laatste berichten zou hij daarna echter een deal gemaakt hebben om zijn eigen straf te verminderen en hielp met deze inside information om de aanklacht op te stellen.
      Uit: http://nl.pokerstrategy.com/news/world-of-poker/LIVE-UPDATES-Grootste-Pokerrooms-aangeklaagd-in-de-USA_45041/
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      lool mooie backfire van die gast
      eerst een bedrijf zijn geld pikken , en dan nog het bedrijf de grond in boren :D

Die zit daar nu in zijn zwembad op zijn luxejacht te lachen terwijl hij dit nieuws leest:D
    • NijntjeNL
      NijntjeNL
      Bronze
      Wat kunnen we reëel gezien verwachten?
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Ik vind dit bericht weinig hoopgevend. In eerdere berichten leken ze voornamelijk bezig te zijn met het zoeken naar een constructieve oplossing. Dit bericht gaat grotendeels in op de schuldvraag m.b.t het ontstaan van de crisis en wordt er veel met het spreekwoordelijke vingertje gewezen. Klinkt een beetje alsof het schip zinkende is en ze zichzelf proberen te vrijwaren van enige aansprakelijkheid door de schuld bij anderen te leggen.

Volgens mij is het R.I.P. Full Tilt. Shame.
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Dat zou erg jammer zijn.. Ik hoef mijn geld niet eens zo graag terug al is het altijd welkom natuurlijk, maar ik wil gewoon graag FullTilt terug. Het had de chillste software, rush was leuk, goede traffic en ik was daar tracked itt Pokerstars.
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pstrats
      Ik vind dit bericht weinig hoopgevend. In eerdere berichten leken ze voornamelijk bezig te zijn met het zoeken naar een constructieve oplossing. .
      Denk dat het een beetje een voorbarige conclusie is om te zeggen 'R.I.P.'. Zoals ik het lees, zijn er nog steeds gesprekken met potentiële investeerders en wordt er gewerkt aan een nieuw management team. Wel is het zo dat in dit bericht nog een bedrag van $115 miljoen naar boven is gekomen, dat nog niet in eerdere berichtgeving was verschenen.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      @Nordin er was volgens mij wel bekend dat ze ongeveer 150M aan cashproblemen hadden alleen in welke verdeling was nog niet echt bekend. 115 miljoen is dus blijkbaar het gevolg is van een bevroren bankrekening en 42 door verduistering (tenminste... dat is hoe ik het lees :) )
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
      @Nordin er was volgens mij wel bekend dat ze ongeveer 150M aan cashproblemen hadden alleen in welke verdeling was nog niet echt bekend. 115 miljoen is dus blijkbaar het gevolg is van een bevroren bankrekening en 42 door verduistering (tenminste... dat is hoe ik het lees :) )
      Weet het eigenlijk niet 100% zeker. Volgens mij is die 115 miljoen namelijk nog 'extra' . Want dat gaat blijkbaar over geld dat in de jaren ervoor door de V.S overheid in beslag is genomen.

Maar er is ook nog het probleem van het crediteren van spelersaccounts, zonder het daadwerkelijk af te schrijven, ook nog zo'n slordige 128 miljoen.

Zie ook dit artikel op Subject Poker.
    • kozzmic
      kozzmic
      Silver
      Full tilt is finished.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Okay, wanneer komt die poll nou eens of ze nog terugkomen, met een luxe chipset en pokertafel als prijs, te verloten onder de winnaars? :D