Welke lijne spelen om meeste geld?

• wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Ik speel wel vaker verschillende lijnen als ik hit. Ipv altijd te raisen, slowroll ik vaak.(als ik boot hit, of denk dik voor te staan) Is dit verkeerd? Hoe het meeste geld in pot te brengen met slowrolls?

IP speel ik ofwel deze lijn of reraise ik op turn (afh van stacksize en kaarten).

Ofwel speel ik de lijn raise (half pot) op flop, op turn check-call (check, lijkt alsof ik cbet opgeef, waardoor villain's zeer vaak betten, ook al door kleine cbet op flop?) en raise dan pot op river om wanhopig over te komen.

Zijn deze lijnen ok? Of haal ik door altijd te raisen, gemiddeld gezien meer chips?

Known Players:
      Position:
      Stack
      UTG2:
      2980
      UTG3:
      3000
      MP1:
      2970
      MP2:
      3270
      Hero:
      2970
      CO:
      2910
      BU:
      3070
      SB:
      3010
      BB:
      3000

SnG-MTT $ 3.30 (1596 Players)
      10/20 No-Limit Hold'em (9 Players)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.99.40308.1 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is MP3 with K :heart: , K :diamond:
      UTG2 folds,
      UTG3 raises 60 to 80, 2 fold,
      Hero raises 130 to 210, 4 fold, UTG3 calls

Flop: (450) T :heart: , 7 :diamond: , 4 :diamond: (2 Players)
      UTG3 checks, Hero checks

Turn: (450) 6 :diamond: (2 Players)
      UTG3 bets 280, Hero calls

River: (1010) 4 :heart: (2 Players)
      UTG3 bets 480,
      Hero raises 540 to 1020, UTG3 folds, Hero gets uncalled bet back

Final Pot: 1970
  • 4 antwoorden
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Hoi wcgrutto

Eerst en vooral even duidelijkheid scheppen over pokertermen.

Slowplay: Een sterke made hand niet betten/raisen in de hoop zo meer chips in de pot te krijgen.

Slowroll: Wanneer jij last to act bent en je enkel nog kan callen of folden (andere speler is all in) tanken met de nuts.

In deze hand heb je bv een slowplay gemaakt.
      Zit je op de BB, iedereen fold naar de SB, die gaat All In en jij tankt met AA, dan maak je een slowroll.

Slowplayen is soms een optie maar bijna enkel als er niet veel value zit in een bet.

Dit is denk ik wel zo'n flop waar je gewoon veel value kunt halen uit je hand.
      Hij kan echt heel wat Top Pair handen en draws hebben.
      Hier wil je gewoon meteen een stevige bet plaaten.
      Zo geef je jezelf ook de kans om villain all in te krijgen op de river.

Als je dat nu nog wil bereiken zul je de turn of de river moeten raisen en dat komt eigenlijk veel sterker over dan gewoon een cbet maken.

Op de river overspeel je je hand ook wel door te raisen.
      Je haalt nu geen value meer uit draws en ook top pair handen zullen folden door de flushdraw die er ligt. Ik denk dat je daar enkel door betere handen gecalled word.

Een situatie waar je bv kan slowplayen is als je vs een speler zit die echt fit or fold speelt (ik call om een flopje te zien en als ik niks hebt fold ik) en je hebt 44 en de flop is 442. Dan zit er namelijk geen value in een bet en is het beter om villain nog een kans te geven de turn te hitten of een bluff te proberen.
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Eens met Elias, dat doorbetten hier beste lijn zou zijn.

Snap alleen niet zo goed Elias, wat je bedoelde met: op river krijg je geen value meer van draws? Komt er nog een 6e kaart dan? :D
      Dat je bijna geen value meer krijgt van handen die je beat hebt, ben ik wel met je eens, dat je geen value meer krijgt van handen die je beat hebt, ben ik niet helemaal met je eens. Het is een 3$ game, een A10/K10/Q10 callt hier mss nog wel af hoor. Is het dus wel bijzonder weinig waar je voor value tegen zou kunnen raisen, te weinig imo.
      De river raise lijkt me dan ook beetje te laat, alsof je de value die je hebt laten liggen op flop/turn, nu alsnog wilt goedmaken, terwijl je op flop en turn value had kunnen halen van meer handen, terwijl dat op river juist niet echt meer is, zeker niet door je gekozen lijn.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Hey elias,

Ksnap alles wat je zegt, ook dankje om mijn pokerterminologie beetje bij te schaven, daarin ben ik echt nog fish. :P

Behalve

Dit is denk ik wel zo'n flop waar je gewoon veel value kunt halen uit je hand.
      Hij kan echt heel wat Top Pair handen en draws hebben.
      Hier wil je gewoon meteen een stevige bet plaaten.

Kun je mij dan vb van handen geven? Want ik zie alle flushdraws hier donkbetten, net als alle top pairs. En zelfs deel van de pp. Enkel straightdraws zie ik hier niet betten, maar die zie ik hem ook niet vast hebben, behalve j9. Want zet hem toch op een broadway type of hand. omdat hij toch raise/called.

En ja, de river is overplayed. Maar da komt omdat ik nog steeds niet op die manier denk.

Ik denk dat je daar enkel door betere handen gecalled word.

Ik denk enkel op manier van:' mijn hand is de beste', dus ga ik proberen nog wat geld meer in pot te steken, zonder te denken of hij called of niet, en vooral welke kaarten er zouden callen.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Er komt geen 6e kaart meer, dus zijn er geen draws meer dus kan je er ook geen value uit halen. :D

Ik bedoelde daarmee gewoon dat als je op flop & turn vol gas geeft je veel value uit draws kunt halen.
      Op de river lukt dat dus niet meer.