NL100: AKo

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      UTG+2:
      $19,45
      Hero:
      $20,00
      BU:
      $55,25

0,5/1 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.58 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with A:heart: , K:spade:
      UTG+2 calls $1,00, 2 folds, Hero raises to $5,00, CO folds, BU calls $5,00, 2 folds, UTG+2 calls $4,00.

Flop: ($16,50) 6:club: , 7:diamond: , 7:spade: (3 players)
      UTG+2 checks, Hero checks, BU bets $5,00, UTG+2 calls $5,00, Hero raises to $15,00 (All-In), 2 folds, Hero gets uncalled bet back..

Final Pot: $31,50

Op de flop wist ik dat BU zou gaan betten ongeacht of hij wat gehit zou hebben of niet. Daarom besloot ik te checken (hopelijk een freecard), om daarmee te controleren of UTG+2 iets heeft. Zodra UTG+2 ook aan het c/raisen is (door de bet van BU te raisen), weet ik dat ik moet folden. Fold UTG+2 dan weet ik gewoon dat ik voor sta tegen BU, dus push ik hem. In dit geval callde UTG+2 en dat zal hij denk ik niet doen met een overpair. Hij toonde niet echt veel sterkte hier en ik besloot dus te pushen met de gedachten de beste hand te hebben hier.

Ik had een call van BU verwacht en een fold van UTG+2, maar ze folden allebei hier.

Dit is niet volgens SSS, desalniettemin wil ik graag jullie mening hebben. Ook zou ik het fijn vinden als mensen fouten zien in mijn gedachtengang, dat ze die ook gewoon aangeven!

Danku :)
  • 2 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Sample size is niet betrouwbaar maar ik wil je op het volgende attenderen:

Button wilt waarschijnlijk door zn aggression de pot goedkoop op pakken door 1/3 van de pot te betten nadat jullie 2 braaf had gebet. Vooral jij - als aggressor - checked en ik zou hier hetzelfde doen als BTTN.

Jij besluit te check/raisen voor FE.
      Hij moet $10 betalen om $41.5 te winnen dus 1:4.15 en dat is aantrekkelijk om te callen... je hebt namelijk maar 25% equity nodig als ik het goed heb..?

Ik denk dat je hier niet genoeg FE hebt om te pushen maar.

Als iemand die 7 heeft, het zijt zo. Als BTTN een 6 heeft en hij called heb jij nog 6 outs.

Je zou meteen moeten pushen maar meer geld halen van de BTTN kan ook ;)

Alleen UTG+2 called, twijfel je dan niet heel erg hard om te pushen of niet voor 3x zn bet?
      Squeezen is hier heel minimaal.

Eerlijk gezegd, ik zou meteen gepushed hebben post-flop sinds jij de betting patroon leid vanwege je preflop raise.

Hope it makes sense als Sreteb verder op in wilt gaan over FE en Equity, dan kan ik ook wat bijleren ;)
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      De odds van Villain zijn idd 1:4,15, maar hij heeft dan een benodigde equity van 1/5,15 = <20%. Wanneer hij clean overcards had (QJ, J10 oid) dan had hij kunnen callen. Maar met de 25% waar Gerv opzat al niet meer.

Vind de lijn van Hero goed. Er zijn niet veel handen van btn, maar hij lijkt op een maniac. Hij is uberagro postflop en kan hier van alles hebben. Hij speelt veel maar zie hem niet 7x of 6x hebben, door de preflop call. De 1/3 potsize bet komt heel zwak op me over. Zie je hier alleen achterstaan tegen een PP en z'n range is veel groter.

Op je push krijg je odd van bijna 1:2,5 en je hebt dus minder dan 30% equity nodig. Dat heb je hier zeker.

Leuke hand, maar wel met de kanttekening dat je dit niet kan doen tegen iedere tegenstander. Goed met stats gespeeld iig :)