Top pair low kicker - vraag

• Revenem
      Revenem
      Bronze
      In de artikels over de SSS wordt hierover niet echt iets vermeld, alleen maar over wanneer je een jack kicker of hoger hebt.

Ik wil het niet echt over een specifieke hand hebben, maar eerder over een situatie waar ik regelmatig in verwikkeld geraak.

Fictief vb.

Je hebt T6o, 2 limpers, SB completes, check. Flop komt T 8 4. Je hebt hier top pair, maar het lijkt mij niet echt vergelijkbaar met een hand beschreven in de SSS waarmee je al zou raisen voor de flop. Het lijkt bv. heel realistisch dat men limpt met bv. QT.

Wat doe je dan? Ik ben een psychologische toernooispeler met geen ervaring in cashgames. In een toernooi maak ik een standaardbet, en als mijn tegenstanders niet folden gebruik ik mijn reads om beslissingen te maken tot en met de river. Maar voor de SSS lijkt me dat om verscheidene redenen niet aan te raden.

Dank bij voorbaat voor enige reacties :)
  • 3 antwoorden
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ergens in de artikelen staat vermeld dat vanuit een freeplay-situatie, je alleen TPTK of beter kan spelen.

Zoals je zelf aangeeft, kans dat Villain QT (of andere Tx) heeft is aanwezig. Ik ben zelf vaak genoeg eigenwijs geweest om dit te proberen, maar ik kan je verklappen dat het behoorlijk -EV is :)

In zulke situaties is een toernooi volstrekt anders dan een SSS-cashgame. Hier dus gewoon c/f tenzij je iets hit.

Het punt is namelijk ook, met zulke handen win je kleine potjes en verlies je grote potten. Want verzin maar een hand die zal callen en die je verslaat. Misschien J8/Q8/K8/A8 ofzo, maar elke overcard (J+) zal jou weer een enorm lastige keuze geven op de turn. Daarom is c/f beter.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      TopPairNoKicker = Check/fold vanaf postflop
      TopPairTopKicker is nog niet eens het pushen waard ;) naar mijn mening.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi Revenem,

In een toernooi is het ook afhankelijk van je M en hoe wat voor tegenstanders je hebt. Zou zelf ook niet willen bubblen met TPNK.

Cashgames zijn anders dan toernooien in het opzicht dat de blinds hetzelfde blijven. Je kan dus rustig afwachten totdat je goede kaarten krijgt (zeker op de micros).

Wat DeKuip ook al zei, het zijn typisch situaties waar je of een kleine pot wint of een grote verliest.

In een cash game (en zeker als SSS) wil je duidelijke situaties en dat heb je met die 106o niet.