Redelijke handen in de blinds

• ayden123
      ayden123
      Bronze
      Hoe kun je het beste handen als AQ, AJ of zelfs AK spelen in de blinds? Ik heb er vaak moeite mee om, wanneer meerdere mensen naar me toe limpen, een beslissing te nemen. Vaak raise ik maar het is toch altijd lastig spelen na de flop wanneer je niks hit. Ik zou graag wat meningen horen hierover.
  • 6 antwoorden
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      je moet deze handen toch altijd raisen want anders laat je veel value op tafel liggen en ga je meer problemen hebben als je top pair ofzo hit op flop. Postflop hangt het ervan af hoe de flop eruitziet, hoeveel tegenstanders, welk type, etc... .
    • ayden123
      ayden123
      Bronze
      Ik weet niet hoe het is op de hogere limieten, maar op de lage limieten krijg je spelers moeilijk aan het folden wanneer ze eenmaal gecalled hebben.

Maar dus gewoon een standaard raise maken en vervolgens spelen zoals altijd?
    • Boriiiis
      Boriiiis
      Bronze
      c/f
    • Winterdream
      Winterdream
      Bronze
      Als ik op de lage limieten in deze situatie zit komt het inderdaad vaak voor dat er soms 6 of 7 mensen in dezelfde hand zitten. Het is dan zo dat als je raised er idd veel mensen mee gaan.

Vaak maak ik hier toch wel een standaard raise in de hoop dat minstens de helft van de mensen fold en daarnaast ben je dan de aggressor wat je postflop weer kan helpen.

Overigens zit je wel heel erg uit positie, dus in sommige gevallen call ik gewoon. Dan kan ik op de flop verder spelen als ik iets hit en anders folden.

Waar ik voor kies ligt dan weer aan mijn stacksize.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      je kan t ook gewoon 12bb to go maken na 5 limps ;p krijg je t er vrij gemakkelijk in als je een pair flopt
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      zeker waar dat de mensen op de lage limieten vaak niet fold happy zijn maar zoals Rogier zegt wnr je veel limpers hebt zoals 5 en je maakt het 12 BB, 4 spelers callen en de pot ligt reeds ongeveer rond de 50 BB. Stel je hebt AK en de flop komt Axx dan kan je je hele stack er in krijgen en is de kans groot dat je goed afbetaald wordt.
      Aan de andere kant is het dan natuurlijk wel zo dat wnr je mist en er zitten 4 spelers achter je dat je pot zal moeten opgven.

Wnr er bij mij 5 spelers naar me toe limpe in de BB en ik heb aj of a10 zal ik eerder geneigd zijn om te checke, wnr het er echter 3 of minder zijn zal ik praktisch altijd raisen. Met aq+ maakt het voor mijn niet uit hoeveel spelers er gelimpd hebben, hier zal ik altijd raisen.