14/9/2011. 3x Handen waarbij kans van boven de 97% om te winnen en bij beide weer niet doorgekomen.

• allloalllo
      allloalllo
      Bronze
      KK maakt fullhouse tot turn en dan hit hij 1 van 2 outs. odds calculater op pokernews site geeft 100% aan dat ik het zou winnen. LOL

die gozer had maar 0.4% om te winnen volgens die calculator.

Krijg ik KK en een speler had al 3 handen eerder mij gereraisd waarbij ik had gefold.
      Dus ik wilde maar klein raisen en hem iriteren net of ik bluf met een weinig sterkte, zoals kleine pair met een zwakke raise want hij is een agresieve speler en wilde hem mij weer big laten overbluffen, wat ook uiteindelijk lukte na de turn. opeens gooit hij alles erin net of hij de triple Tien heeft. maar helaas op de river krijgt hij een van de 2 outs die hij nog had om te winnen. zie de hand.

Echt ik speelde de A game en ik had een de stack al 2 maal flink verdubbeld.
      wat had ik in deze hand moeten doen? shoot happens.

PokerStars Game #66781843738: Tournament #436010722, $30+$3 USD Hold'em No Limit - Level V (30/60) - 2011/08/31 0:40:54 CET [2011/08/30 18:40:54 ET]
      Table '436010722 9' 9-max Seat #9 is the button
      Seat 1: Talerric (6955 in chips)
      Seat 2: rigsby476 (8070 in chips)
      Seat 3: piet33 (2425 in chips)
      Seat 4: benjamin118 (7085 in chips)
      Seat 5: bbeeccii899 (3910 in chips)
      Seat 6: Clutch Hero (7135 in chips)
      Seat 7: Regnever (8615 in chips)
      Seat 8: rickwaa (6521 in chips)
      Seat 9: Hero(4839 in chips)
      Talerric: posts small blind 30
      rigsby476: posts big blind 60
      *** HOLE CARDS ***
      Dealt to hero [Kh Kd]
      piet33: folds
      benjamin118: folds
      bbeeccii899: folds
      Clutch Hero: folds
      Regnever: raises 120 to 180
      rickwaa: folds
      hero raises 480 to 660
      Talerric: folds
      rigsby476: folds
      Regnever: calls 480
      *** FLOP *** [Ks Ts Jh]
      Regnever: checks
      Hero: bets 420
      Regnever: raises 660 to 1080
      HeroHero: calls 660
      *** TURN *** [Ks Ts Jh] [Th]
      Regnever: bets 6480
      hero: calls 3099 and is all-in
      Uncalled bet (3381) returned to Regnever
      *** RIVER *** [Ks Ts Jh Th] [Ad]
      *** SHOW DOWN ***
      Regnever: shows [Ac Ah] (a full house, Aces full of Tens)
      hero: shows [Kh Kd] (a full house, Kings full of Tens)
      Regnever collected 9768 from pot
      hero has timed out
      hero finished the tournament in 187th place
      *** SUMMARY ***
      Total pot 9768 | Rake 0
      Board [Ks Ts Jh Th Ad]
      Seat 1: Talerric (small blind) folded before Flop
      Seat 2: rigsby476 (big blind) folded before Flop
      Seat 3: piet33 folded before Flop (didn't bet)
      Seat 4: benjamin118 folded before Flop (didn't bet)
      Seat 5: bbeeccii899 folded before Flop (didn't bet)
      Seat 6: Clutch Hero folded before Flop (didn't bet)
      Seat 7: Regnever showed [Ac Ah] and won (9768) with a full house, Aces full of Tens
      Seat 8: rickwaa folded before Flop (didn't bet)
      Seat 9: hero (button) showed [Kh Kd] and lost with a full house, Kings full of Tens
  • 21 antwoorden
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      hij heeft ongeveer 4%, niet 0.4. Je krijgt het geld erin als 96% favoriet dus ik kan me moeilijk inbeelden dat je echt wil horen wat je had moeten doen deze hand.
    • allloalllo
      allloalllo
      Bronze
      weg gehaald
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Het is natuurlijk ook wel een beetje een risico om all-in te gaan met flush op de river. AQ is nu precies de hand die jou minraises zou callen preflop en op de flop. Deze hand heb je dus vooral aan jezelf te danken.

P.S. ik zet snel mijn zonnebril op. Niet geconverteerde handen doen pijn aan mijn ogen. :pokerface:
    • allloalllo
      allloalllo
      Bronze
      Daar heb je gelijk in. Maar ik zat al pot comitted. waarom ging hij na de river card weer checken. zo wint hij toch niks indien hij ziet dat ik al diep vast aan de pot zit. daarom dacht ik hij kan never een fullhouse hebben met AQ.
      als hij had gebet na de river card met kleine miniraise. dan had ik alleen gecald. nooit allin gegaan. maar sommige spelers spelen anders dan anders.
      daar had ik mee rekning mee houden. want hij was iemand die weinig value bet.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Ik heb de hand even geconverteerd:

PokerStars No-Limit Hold'em, 4.5 Tournament, 600/1200 Blinds 125 Ante (7 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Button (t74193)
      SB (t56110)
      BB (t25190)
      Hero (UTG) (t42562)
      MP1 (t27079)
      MP2 (t25180)
      CO (t19686)

Hero's M: 15.91

Preflop: Hero is UTG with A, K
      Hero bets t2400, 4 folds, SB calls t1800, BB calls t1200

Flop: (t8075) A, Q, Q (3 players)
      SB checks, BB checks, Hero bets t2400, 1 fold, BB calls t2400

Turn: (t12875) 8 (2 players)
      BB checks, Hero bets t2400, BB calls t2400

River: (t17675) 10 (2 players)
      BB checks, Hero bets t35237 (All-In), BB calls t17865 (All-In)

Total pot: t53405

Results:
      BB had Q, A (full house, Queens over Aces).
      Hero had A, K (flush, Ace high).
      Outcome: BB won t53405

=============================================================================================

Zelfs als je voor je gevoel vastzit aan een pot geldt nog steeds de volgende regel uit het 'pot commited' begrip: If the player believes himself to be so far behind that he no longer has correct odds for a call, it is still correct to fold even if he has already invested a lot. It is wrong to call a raise just because you have already invested a lot of money in the pot, since money put into the pot no longer belongs to anybody. (Dit geldt natuurlijk niet alleen voor het callen van een push, maar ook voor het zelf raisen of pushen.) Voor je all-in raise op de river had je nog 35237 chips. Had je gefold (of in ieder geval gecheck-fold) dan was je nog steeds de middelste stack en had je nog genoeg chips gehad om even door te spelen.

De reden dat de BB callt en checkt vind ik heel begrijpelijk. Jij bent de agressor in de hand. Jouw minbets stralen echter niet veel vertrouwen uit. De BB heeft op de flop een monsterhand waarmee hij vrijwel altijd zal winnen. Hij hoopt dus dat jouw hand zal verbeteren waardoor je meer chips in de pot zal investeren. Hij denkt waarschijnlijk dat jij een aas hebt en is bang dat een reraise van zijn kant jou uit de pot zal jagen. Dat er op de river een flush voor jou komt is natuurlijk het perfecte scenario voor de BB.

De passiviteit van de BB gedurende de hand is eigenlijk heel verdacht. Daarnaast is AQ een veelgespeelde hand en zeker één die een minbet preflop zou callen. Iemand met AK, KK of QQ zou waarschijnlijk preflop al gereraised hebben om de kracht van jouw hand te bepalen.

Dat je met deze hand all-in gegaan bent vind ik heel begrijpelijk. Een Full House komt niet vaak voor, maar dat betekent niet dat ze nooit voorkomen. Juist op het board dat we in jouw hand zien is de kans op een Full House erg groot vanwege de Aces en Queens. Hadden er zevens en tienen gelegen dan was het veel minder aannemelijk geweest dat je tegenstander een Full House zou hebben. Hoe verleidelijk het ook is en hoe goed je hand ook lijkt, analyseer altijd het gedrag van je tegenstander en houdt rekening met die paar % kans dat je beat bent. Zeker op momenten dat het echt belangrijk is zoals wanneer je diep in een toernooi zit.
    • allloalllo
      allloalllo
      Bronze
      Dank je wel voor je analyse. Nu heb ik zeker veel bij geleerd. Ik moet nog veel bijleren. Ik gebruik nu holdem manager met add on leakbuster. om mijn leaks te bepalen en weg te poetsen. ik lees ook pokerboeken van dan harington.
      ik probeer nu meer de small poker startegie uit in de vroege stadium van toernooien uit. ik moet nog boeken zien te vinden die hierover over gaan.

Dank je wel voor je hulp en analyse.
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Hey allloalllo, ik zie dat je hier pas nieuw bent. Het is handig om de handconverter te gebruiken als je handen wil posten. Zo is het voor iedereen veel duidelijker. De handconverter vind je hier:

Veel plezier er mee en welkom hé!
    • Varune
      Varune
      Silver
      Hey allloalllo, zie ook dat je nieuw bent. Misschien nog een idee om je hier nog voor te stellen?

Over de handjes, je kijkt nu naar het korte termijn resultaat. hier verlies je de hand, maar 96% van de tijd zul je hem winnen. Bij poker valt ook pas na een lange tijd eigenlijk te zeggen of je het spelletje kan en dus er wat centen mee kunt verdienen, of dat je beter iets anders kunt gaan doen ;)

-------

Pstrats, goede uitleg! :heart:
    • allloalllo
      allloalllo
      Bronze
      weer er uit. pocket AA tegen zijn QK,

volgende keer weer proberen.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $150(BB) Replayer
      SB ($5,379)
      BB ($8,603)
      UTG ($5,672)
      UTG+1 ($5,290)
      UTG+2 ($2,755)
      Hero ($5,518)
      MP2 ($8,141)
      CO ($5,630)
      BTN ($2,154)

Dealt to Hero K:club: K:heart:

fold, fold, fold, Hero raises to $300, MP2 calls $300, fold, fold, SB calls $225, fold

FLOP ($1,050) T:diamond: K:diamond: 8:diamond:

SB checks, Hero checks, MP2 bets $600, SB folds, Hero calls $600

TURN ($2,250) T:diamond: K:diamond: 8:diamond: 5:spade:

Hero checks, MP2 bets $1,200, Hero calls $1,200

RIVER ($4,650) T:diamond: K:diamond: 8:diamond: 5:spade: 8:heart:

Hero bets $900, MP2 raises to $2,850, Hero raises to $3,418 (AI), MP2 calls $568

Hero shows K:club: K:heart:
      (Pre 81%, Flop 93.4%, Turn 97.7%)

MP2 shows 8:spade: 8:club:
      (Pre 19%, Flop 6.6%, Turn 2.3%)

MP2 wins $11,486
    • allloalllo
      allloalllo
      Bronze
      hahahahahahahahahahahahahahaah, dit is echt te gek. lang leve mijn kleine geluk. lol ik lach me rot. hoe kan ik in godsnaam een keer een toernooi winnen als dit steeds me overkomt. ik word weer uitgegooigd met ongelofelijke kans om te winnen. ik ben wel blij dat ik weer met lage buyins speel. want als ik nog steeds met 33 dollars speelde. dan was de pijn niet te overzien.
      nu lach ik erom. nou mijn plan is gewoon weer konstant de A game spelen en gaan voor de volgende voor morgen.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $150(BB) Replayer
      SB ($5,379)
      BB ($8,603)
      UTG ($5,672)
      UTG+1 ($5,290)
      UTG+2 ($2,755)
      Hero ($5,518)
      MP2 ($8,141)
      CO ($5,630)
      BTN ($2,154)

Dealt to Hero K:club: K:heart:

fold, fold, fold, Hero raises to $300, MP2 calls $300, fold, fold, SB calls $225, fold

FLOP ($1,050) T:diamond: K:diamond: 8:diamond:

SB checks, Hero checks, MP2 bets $600, SB folds, Hero calls $600

TURN ($2,250) T:diamond: K:diamond: 8:diamond: 5:spade:

Hero checks, MP2 bets $1,200, Hero calls $1,200

RIVER ($4,650) T:diamond: K:diamond: 8:diamond: 5:spade: 8:heart:

Hero bets $900, MP2 raises to $2,850, Hero raises to $3,418 (AI), MP2 calls $568

Hero shows K:club: K:heart:
      (Pre 81%, Flop 93.4%, Turn 97.7%)

MP2 shows 8:spade: 8:club:
      (Pre 19%, Flop 6.6%, Turn 2.3%)

MP2 wins $11,486
    • allloalllo
      allloalllo
      Bronze
      Nou voor bijna 4 dagen op rij waar ik diep in toernooi zit bij kans bij een hand van 95% of meer om te winnen, krijg ik een ongelofelijke pech. dit is niet normaal meer.
      ik heb het grote geluk dat ik met kleine buyings van 4,5 dollars het weer probeer.
      dit slaat gewoon nergens op. ik bedoel de river card op pokerstars is gewoon een soort 666 duivel kaart. bij de 3de hand waarbij ik pocket KK en half stack zat in de pot na turn. deed ik allin omdat ik gewoon daar al de pot wou pakken.
      die gozer met enkel alleen de QK en Q paar ging gewoon callen ongeveer 3500 in de pot en hij callde met ongeveer even veel chips, en zijn K verschijnt, ja hoor op de river. joehooooeee zegt ie.

Lezers graag jullie mening even typen. 1 minuutjes typen is al voldoende. DANK U WEL.
    • ItsTeddyKGB
      ItsTeddyKGB
      Bronze
      Ik zal gewoon AA en KK preflop folden, bespaart je een hoop hoofdpijn.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Speel je wel volgens BRM? Als ik zie hoe erg jij je opwindt over verloren handen dan krijg ik de indruk dat dit niet het geval is. Variantie is nu eenmaal onderdeel van het spel. BRM zorgt ervoor dat dit soort beats je weinig/niets doen. Zelfs pro's hebben op bijvoorbeeld de 180-mans SNG's wel eens downswings van meer dan 80 buy-ins. Ook zij worden periodiek om de oren geslagen met 'streaks of bad luck'. Het is onderdeel van het spel en goed te overleven met een degelijk BRM.

Ik ben wel 100x verslagen door een tegenstander waartegen ik veruit de beste odds had. Echter heb ik ook wel 100x een suckout gehad tegen tegenstanders die mijlenver op mij voorlagen. Je bent geneigd dit te vergeten. Wij mensen onthouden negatieve ervaringen nu eenmaal beter dan positieve ervaringen. Daarnaast hebben negatieve ervaringen een veel grotere impact.

Het posten van al deze handen heeft weinig nut. Wat wil je ermee bereiken? Variantie heeft je verslagen en, tenzij je stopt met pokeren, zal je nog heel vaak verslaan. Het probleem lijkt hem op dit moment te zitten in je mindset en/of BRM. Doe jezelf en je bankroll een plezier en werk aan deze punten. Poker vereist inzicht, kennis, ervaring, een beetje geluk, maar bovenal discipline.
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Het posten van al deze handen heeft weinig nut. Wat wil je ermee bereiken? Variantie heeft je verslagen
      Kijk eens hoe dit forumgedeelte heet. :D

@allloalllo: Bij je laatste hand heb je 0% kans om te winnen, omdat je pas op de river allin gaat en daar sta je achter. Sowieso zou ik de flop+turn zelf al betten/raisen ter protectie tegen draws. Als je de chips op de flop of turn naar het midden krijgt, dan mag je de river oprecht een 1 outer noemen. :D
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TheErwin
      Kijk eens hoe dit forumgedeelte heet. :D
      Ik bedoelde hiermee te zeggen dat het eigenlijk weinig zin heeft. Het lijkt hem niet op te luchten, empathie krijg je er over het algemeen niet mee en hij zou zijn tijd beter anders kunnen besteden. Maar je hebt gelijk, als je het letterlijk neemt hoort hij hier helemaal thuis in dit thread.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Wat je in feite lijkt te doen, is zoeken naar een bevestiging van je ongelooflijke pech...

Dit is moordend voor je zelfvertrouwen en zeker geen aanrader!

Natuurlijk zijn dit soort handen zuur, maar wanneer je kijkt hoeveel handen je speelt, dan is het niet meer dan normaal dat je er regelmatig tegenaan loopt.

Juist wanneer je goed speelt zul je hoofdzakelijk verliezen door dit soort handen, in plaats van verliezen met de slechtste hand.

Beats horen dus een vast onderdeel te zijn van een goede speler. Wanneer je ze zelden oploopt heb je waarschijnlijk te vaak het geld erin gekregen met de slechtste hand.
    • allloalllo
      allloalllo
      Bronze
      Ik wilde gewoon discussies aangaan, wat ik verkeerds doe. leren van tips van andere. wat ik beter had moeten doen. daarom zet ik mijn bad beats hierzo.

zelfse de beste online speler van de wereld moorman1 was een keer op pokerstars geband voor 1 maand. omdat hij keer na keer verloor met bad beats. hij ging toen heftig schelden op de site. dus frustraties na verliezen na bad beats terwijl je steeds boven de 95% staat. kan je overkomen.

ik ben nog in het begin fase en moet nog veel fouten n traceren en verbeteren.

bij laaste hand ging ik toch wat te klein betten na de flop en na de turn. omdat ik toch met de set niet lekker zat. want een flush kaart op de rivier kan mijn set nog afbreken en misschien had hij al de flush, door zijn bets kan ik achterhalen of hij dat zou hebben. door de pot klein te houden. kan ik er nog aan ontsnappen door te folden. op de rivier hoopte ik op een flushkaart plus een fullhouse voor mij. dat was het ideale. toen ik mijn fullhouse kreeg. toen dacht ik of hij heeft een flush of 2 pair of kleinere fullhouse. dus toen ging ik vol erin.

dat was mijn redenering.

Dank jullie wel voor jullie mening.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Het is niet erg om fouten te maken.

Het is wel belangrijk om van fouten te leren. Juist bij poker is zelfbeheersing skill nummero 1.

Daarom wordt er vaak wat fel gereageerd op bad beat stories die nogal plomp worden neergezet (niet dat ik dat jou verwijt). Ze komen vaak een beetje over alsof het grootste onrecht ter wereld in geschiedt, terwijl elke pokerspeler die al wat langer meedraait zal weten dat deze handen nu eenmaal voor komen.

Wanneer iemand echter werkelijk wil leren en bereid is om ook eens te worden aangepakt op leaks, dan zal hij hulp vinden en groeien in zijn spel. Daarvoor is ook dit forum.

Tip: ga er gewoon niet van uit dat iets oneerlijk is, maar probeer uit te vinden waarom iets gebeurt. Zo kun je bijvoorbeeld gaan berekenen hoe vaak een bepaalde beat zal voorkomen op 1000 handen of zo.

Succes! :)
    • allloalllo
      allloalllo
      Bronze
      de pechfactor en geluksfactor zullen elkaar opheffen na een groot aantal handen. dus om goed te slagen. dien je goede bankrolmanagement te hebben.
      voor sng 180 man speel ik nu met max 1% van mijn 1150 euro winst die ik heb overgehouden van mijn vroegere 3600 winst. ik speel vaak 2 toernooien tegelijk van4.5 dollars 180man en soms een toernooi erbij met kleine buying 1.5 dollar 90 man. vaak ga ik heel diep bij een van de 2. en word ik uitgegooigd bij het andere.

* ik zakte zo ver weg naar beneden in winst omdat ik op advies van een kennis, om te spelen met hogere buyings en ook nog bij heel grote toernooien van boven de 1000 man tot wwel 6000 man. ik hield het lang vol en ging steeds ten onder. tot ik het heb opgegeven en wist dat ik verkeerd bezig bwas. via deze site probeer ik daar achter te komen. nu snap ik meer over de pechfactor en geluksfactor. dat je die gewoon moet negeren en pas na 1000 toernooien moet beoordelen. want uitgesmeerd over al die toernooien zal dat geen effect meer hebben op je winsten. dat zie je ook vaak bij de online pros. als je kijkt naar hun winsten per maand. zie je dat ze per maand boven de 50k gemiddeld verdienen.

ik heb gemerkt dat ik bij nog kleinere buyings van 0.25 cent 90 man en 1.5 dollar 90 man. superieur speelde afgelopen 2 dagen. in totaal 5 toernooien van die kleine buyings.eindigde ik bij 2 van de 5 op nummer 1. in vergelijking met die van de 4.5 dollars bij 180 man. speel ik meer behoudender en wacht ik meer op de kansen waarbij ik grote percentage om een heel grote pot van te maken en te winnen. het lijkt erop net of ik het zie als scared money en dat kan ik niet afleren. natuurlijk leer ik dat wel af als ik zeer grote bedrag als winst heb .

naar aanleiding van onze discussies hierzo. zocht ik meer over pechfactor en geluksfactor op internet en vond dit heel wijze stuk.

Succesvol poker is gebaseerd op drie dingen. Allereerst: geduld. Op de korte termijn is de geluksfactor in poker groot. Het is dus belangrijk om te beseffen dat alleen op de lange duur pech en geluk elkaar uitmiddelen. Een geduldige speler laat zich niet uit het veld slaan door een "bad beat", en weet dat uiteindelijk de beste spelers verreweg de grootste kans hebben om ver te komen in een toernooi.

Ten tweede: een goede "read" op het spel, en op de mensen die het spelen. Wat betekent het als een bepaald type speler in een bepaalde situatie een bepaald aantal chips inzet? Doet die speler dat omdat hij heel goede kaarten heeft (of, zoals we in pokerterminologie zeggen: "een goede hand"), doet hij het met een middelmatige hand, waarvan hij hoopt dat die beter is dan die van jou, of doet hij het met een slechte hand om te bluffen? Zowel mensenkennis als een grote dosis ervaring zijn van belang om dergelijke situaties te leren "lezen".

Ten slotte: een goed begrip van de wiskunde achter het spel. Poker is meer een "exacte wetenschap" dan veel mensen beseffen. Hoe groot is de inzet ten opzichte van de pot, wat is de kans dat mijn hand in de loop van het spel beter wordt, en maak ik op de lange duur dus winst of verlies als ik die inzet betaal? Als ik geconstateerd heb dat mijn tegenstander in zeker 20% van de gevallen bluft, hoe speel ik dan het beste tegen hem?

Het moge duidelijk zijn dat ik vanuit mijn wetenschappelijke achtergrond vooral de laatste factor erg interessant vind. Ik post rgelmatig wiskundige analyses van pokersituaties op forums, en leer daardoor zelf ook veel, wat ik vervolgens weer in de praktijk in mijn eigen spel kan gebruiken.

Overigens speelt wiskunde niet alleen in individuele pokerhanden een rol. Minstens even belangrijk is de wiskunde die komt kijken bij het zogenaamde "bankroll management". Deelname aan pokertoernooien kost geld, en uiteindelijk leveren de prijzen die een speler wint weer geld op. Daardoor ontstaat een situatie die vergelijkbaar is met de aandelenmarkt: wanneer iemand een bepaald bedrag opzij zet om te besteden aan poker, wil hij of zij het risico op "faillisement" natuurlijk tot vrijwel nul beperken, en de verwachte winst optimaliseren. Het moge duidelijk zijn dat daarbij de nodige wiskunde en statistiek een rol spelen.

Klinkt ingewikkeld? Dat is het ook, maar maakt u zich als beginnend pokerspeler niet al te veel zorgen. Ten eerste kan ervaring de wiskunde voor een groot deel vervangen. Veel van de huidige topspelers hebben geen flauw benul van wiskunde, maar nemen toch keer op keer de wiskundig juiste beslissing - eenvoudigweg omdat ze in de loop der jaren met vallen en opstaan een goede "wiskundige intuïtie" hebben ontwikkeld.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat de leercurve van een pokerspeler flink versneld kan worden als die speler wel een bepaalde wiskundige basis heeft. Gelukkig zijn er diverse boeken en artikelen die proberen een dergelijke wiskundige basis op een enigszins begrijpelijk niveau aan te bieden. Kijkt u bijvoorbeeld eens op mijn Artikelen-pagina voor mijn eigen pogingen daartoe.
    • 1
    • 2