22 set op de flop, slowplay?

• Filippus
      Filippus
      Bronze
      $0.02/$0.04 Limit Holdem
      CakePoker
      5 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG Filippus ($1.80)
      CO Tenc***1 ($2.23)
      BTN Davi***2 ($1.20)
      SB WhoI***3 ($1.17)
      BB cape***4 ($0.55)

Pre-Flop: (1.5 SB, 5 players) Filippus is UTG 2:spade: 2:club:
      Filippus calls, Tenc***1 raises, Davi***2 calls, 1 fold, cape***4 calls, Filippus calls

Flop: 8:club: 10:spade: 2:heart: (8.5 SB, 4 players)
      cape***4 checks, Filippus bets, Tenc***1 raises, Davi***2 3-bets, cape***4 folds, Filippus 4-bets, Tenc***1 calls, Davi***2 calls

Turn: 3:spade: (10.2 BB, 3 players)
      Filippus bets, Tenc***1 calls, Davi***2 calls

River: A:club: (13.2 BB, 3 players)
      Filippus bets, Tenc***1 calls, Davi***2 folds

Final Pot: 15.2 BB
      Filippus shows (Three of a Kind deuces )
      2:spade: 2:club:

Preflop had ik wellicht beter gefold (we waren shorthanded geraakt i.p.v fullring en daardoor werd ik een beetje te loose vrees ik).

Op de flop hit ik dan toch m'n set dus cap ik voor value. Nu vraag ik me af of het niet beter was om de 3-bet van villain te callen in de hoop meer value te kunnen krijgen op de turn en/of river. De flop ziet er ook relatief ongevaarlijk uit voor draws dus dat lijkt me een goede reden om te slowplayen. Maakt dit sense of niet?
  • 4 antwoorden
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Preflop fold inderdaad. Ook FR zou ik eigenlijk niet aanraden 22 UTG te limpen, tenzij je natuurlijk aan tafels zit waar veel gelimped en zelden geraised wordt.

Aangezien je OOP zit en CO hier tussen jou en BTN in zit, vind ik het hier beter om bet/cap te spelen, dan de 3-bet te callen voor een slowplay. Als je de 3-bet called, loop je misschien het risico dat de turn behind gechecked wordt (wel vrij kleine kans op zo'n droog board overigens dus niet zo relevant hier).

Belangrijker is dat je CO op deze manier waarschijnlijk meer kan laten betalen. Hij zal de cap op de flop vaak toch wel callen. Daarnaast zal hij op de turn makkelijker een bet+eventuele raise van BTN 1 voor 1 callen dan wanneer hij tegen een c/r van jou aankijkt en hij daarmee dus 2 BB tegelijk zou moeten callen.

Kortom NH zo.
    • Filippus
      Filippus
      Bronze
      Bedankt voor de uitleg. :)

Maar stel dat ik IP zat en er wordt op de turn naar me toe gecheckt moet ik toch ook betten? Wanneer kan je dan eigenlijk wel met de nuts slowplayen?
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Laten we even zeggen dat de BTN de BTN niet bleek te hebben en dat jij op de BTN zat. :P Dus Tenc=UTG, Davi=CO, jij=BTN. Dan had je deze hand ook mogen callen preflop volgens de charts.

Laten we er nu eerst ook even van uitgaan dat Davi alleen called en niet raised. Dan gaat het als volgt verder:

Pre-Flop: (1.5 SB, 5 players) Filippus is BTN 2:spade: 2:club:
      Tenc***1 raises, Davi***2 calls, Filippus calls, 1 fold, cape***4 calls

cape***4 checks, Tenc***1 bets, Davi***2 calls, Flippus raises, cape***4 folds, Tenc***1 3-bets, Davi***2 calls, Flippus calls

Turn: 3:spade: (10.2 BB, 3 players)
      Tenc***1 bets, Davi***2 calls, Flippus raises, Tenc***1 calls, Davi***2 calls

En dan de river nog betten. Dit is wel een klassiek voorbeeld van een goede slowplay situatie.

Als we er toch vanuit gaan dat Davi wel raised krijg je

Pre-Flop: (1.5 SB, 5 players) Filippus is BTN 2:spade: 2:club:
      Tenc***1 raises, Davi***2 calls, Filippus calls, 1 fold, cape***4 calls

cape***4 checks, Tenc***1 bets, Davi***2 raises, Flippus ????

Hier zie ik je liever nog steeds 3-betten om meerdere redenen. Ten eerste wil je meer geld in de pot dus raise je voor value, ten tweede is het wel een relatief dry board, maar ook weer niet helemaal (er liggen wel straightdraws/gutshots) dus je wilt daar wel tegen protecten. Tenslotte is het perfect als iemand anders nu capped, want dan kan je op de turn alsnog raisen.

Hier is een slowplay dus ook niet goed.

Uiteindelijk moet je ook gewoon een gevoel krijgen voor dit soort situaties en hangt het vaak ook af van hoe je tegenstanders precies spelen. ;)
    • Filippus
      Filippus
      Bronze
      Ik begrijp het, bedankt. ;)