Turbo Speeds op $1 S&G

• kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      Hej,

Ben beginnen pokeren op PP sinds kort en heb altijd graag S&G's gedaan in het verleden. Daarom dacht ik vandaag aan enkele van deze plaats te nemen. Meteen viel het me wel op dat er enkel Turbo-NL-Hold'ems zijn en laat ik nu net niet graag hebben dat ik na 15 min spelen al onder grote druk van de blinds kom te staan. Is er een goede rede dat hier geen normale tafels zijn bij deze inzet? Heb gezien dat er bij de $3 S&G's wel 6max tafels zijn waar er geen turbo is. Maar ik wil me aan men BRM houden (2% van roll gebruiken) en ik zou hier dus in principe niet aan mogen deelnemen :( Wat bezielt PP nu om de low buyins zo onder druk te zetten?
  • 15 antwoorden
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Is inderdaad erg spijtig dat ze dat niet aanbieden (hetzelfde met low stakes omaha wat daar niet te vinden is).

Misschien kan je beter maar boven je BRM spelen dan verplicht superturbo's te spelen. Is ook niet goed natuurlijk maar ja...bij gebrek aan beter?
    • kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      Ik vroeg me alleen af wat dan beter was voor een beginner? Leren werken met Turbo Speed (iets wat ik lastig vind, want als beginner leer je hier in alle artikels van tight te spelen en dat gaat niet lang met zoon blinds) of toch boven men BRM te spelen? Wat denken jullie ervan?
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Hey Kennethjeu,

Ik denk dat je het beste met $50 toch de tuirbo's kunt spelen, omdat je anders voor de $3 SnG's wel heel erg weinig buy-ins hebt.

Je kunt in de beginfase nog steeds tight spelen in deze SnG's. Maar zodra de blinds hoger worden is het heel erg belangrijk dat je gaat nadenken over het zogenaamde "push or fold"-spel.

Daarvoor zou ik je dan ook zeker aanraden eerst dit artikel door te nemen:

En uiteraard je vragen blijven stellen op het forum! :s_cool:
    • kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      Ok duidelijk antwoord :) was ook aan het denken dat men starterskapitaal niet de s&g's van $3 kon bekostigen! Ben vollop alle filmpjes aan het bekijken die me kunnen helpen bij het spelen in een s&g, tot dan hou ik mezelf nog even van de tafels :D thnx!
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Ja, en dat action hour rebuy geval is ook al niks waard. Onspeelbaar omdat alle fishes daar op af komen en met alles meegaan omdat ze toch wel kunnen rebuyen...

Ze doen ook nog eens heel raar met de blinds icm de rebuy duurt zo'n toernooitje veel te lang dan :rage:
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Naja zeg, speel je goed, bij de laatste 5 horen is echt een makkie, maar daarna zijn de blinds zo hoog dat je bij de heads up alsnog verslagen wordt... degene die de hand dan wint is dan chipleader, en de ander nog een big blind ofzo, dan win jij weer een hand en is de ander weer chipleader.
      Het is dus eigenlijk constant all in dan, of folden, maar dan ben je dus minstens de helft van je chips kwijt... als je wilt winnen moet je dus gewoon 2 handen achter elkaar all in gaan en hopen dat je dan maar 2 keer wint...

Als je eenmaal in de money bent, draait het alleen maar op geluk uit op welke prijs je gaat winnen, en het verschil tussen de 2e en 1e prijs is zo groot dat ik deze 1$ sit & go's echt zonde vind om tijd aan te besteden. :facepalm:
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Mmm toch wat minder moeilijk dan gedacht, ik moest eten en toen ben ik maar all in gegaan, toen had ik na een bad beat van mijn kant 4000 chips.

Waren nog 9 a 10 spelers over en toen ben ik een halfuur weggeweest, ik kom terug bij mijn PC en zie... congratulations you placed 2nd in the tournament (ofzo) :P
      Jammer dat ik m'n handhistory niet kan vinden enzo...
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Ik heb de $1 Turbo's op PartyPoker ook geprobeerd, maar ben er heel snel mee gestopt. De $3 Speed SNG's zijn prima, de Turbo's gewoon te snel. Bij veel van de games gaat iedereen vanaf het 2e blindlevel al in push/fold modus. Ranges e.d. doen er amper toe. Veel mensen callen met any two. Het verschilt wel een beetje per tijdstip/tafel, maar ik vond het meer op een gokkast dan op poker lijken. Met zo weinig ruimte voor enige vorm van tactiek vond ik deze tafels ook weinig leerzaam.

IMO kan je beter de $3 Speed of Regular spelen en werken aan je game dan een dollar in die Turbo's gooien om te kijken wat eruit komt rollen.

Het is erg jammer dat ze geen Speed of Regular $1 SNG's hebben. Speltechnisch zijn de Turbo's niet geschikt voor beginners. Bankrollmanagement-technisch zijn de $3 Speeds/Regulars weer niet geschikt voor het startkapitaal.
    • kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      Dus eigelijk een lose-lose situatie op PP en kan ik beter men sng's ergens anders gaan spelen? -.-
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      De $3 speed zijn ook maf hoor, je ziet mensen ook met handen als 53o allins callen, hartstikke mooi zou ik normaal ook zeggen, maar de EV komt er nog niet echt uit bij mij :facepalm:
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pstrats
      Ik heb de $1 Turbo's op PartyPoker ook geprobeerd, maar ben er heel snel mee gestopt. De $3 Speed SNG's zijn prima, de Turbo's gewoon te snel. Bij veel van de games gaat iedereen vanaf het 2e blindlevel al in push/fold modus. Ranges e.d. doen er amper toe. Veel mensen callen met any two. Het verschilt wel een beetje per tijdstip/tafel, maar ik vond het meer op een gokkast dan op poker lijken. Met zo weinig ruimte voor enige vorm van tactiek vond ik deze tafels ook weinig leerzaam.

IMO kan je beter de $3 Speed of Regular spelen en werken aan je game dan een dollar in die Turbo's gooien om te kijken wat eruit komt rollen.

Het is erg jammer dat ze geen Speed of Regular $1 SNG's hebben. Speltechnisch zijn de Turbo's niet geschikt voor beginners. Bankrollmanagement-technisch zijn de $3 Speeds/Regulars weer niet geschikt voor het startkapitaal.
      Dat zijn juist de klanten!

Sowieso call ik bijna helemaal niks totdat ik bij de laatste 5 hoor, in the money en dus winst was een eitje... maar toen ik 's avonds speelde was ik er ook snel mee klaar. Iedereen had mijn tactiek overgenomen... en zo zaten er nog 10 spelers aan tafel terwijl de big blind 1000 was geworden :facepalm:
      Volgens mij komen dan juist tijdens de piekuren de uitbuiters van dit systeem :P
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Nou, ik vind het tot nu toe een stuk winstgevender spelen dan 0.01/0.02 omdat ik gewoon binnen een kwartiertje 1.40 verdien, maar het hangt er dan ook echt vanaf met hoeveel debielen je aan tafel zit :P

Die schakelen zichzelf binnen no time uit namelijk en zit je zo in de money, maar heb net ook een tafel gehad waar iedereen supertight speelt en dus dezelfde tactiek aanhouden als jij... namelijk zolang je nog niet bij de eerste 5 zit gewoon alleen handen als AA en KK spelen... niet eens preflop all in gaan want je wordt zo ge bad beat daar :coolface: Heb zo al drie toernooitjes achter elkaar iets gewonnen, en als je een goede hand oppikt in de middenfase en je wint een monsterpot zit je gebakken.

Maar op laatst zijn de blinds zo hoog dat als je de blinds hebt gestealt je automatisch leader bent in het toernooi, en dat maakt het niet leuk.
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Turbo's (speed) op PP zijn zelfmoord imo , je komt in situaties terecht met 8 man en 5bb, waar het moeilijk wordt om first-in spots te vinden. Dit komt door de blindsprong van t100 naar t200 naar t400. Gigantische variantie!
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Kan iedereen de welcome lounge toernooien aanraden, je kunt er gebruik van maken de eerste 15 dagen dat je speelt (en dan ook daadwerkelijk een hand speelt) met je nieuwe account.

Buy in is 1 dollar en doen meestal een stuk of 40 mensen mee en is in iets meer dan een uurtje klaar. Toernooi speelt heerlijk want er is wel aardig wat vis :P

Helaas te laat ontdekt, heb nog wel een keer 15 dollar kunnen cashen als eerste prijs :D
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Hmm... ik heb al jaren een account maar kon pas ook de welcome lounge spelen :) ... was ws omdat ik al tijd niet had gespeeld of zo