NL10 KJs Riverraise

• Kidpoker777
      Kidpoker777
      Bronze
      $0.05/$0.10 Ante $0.02 No Limit Holdem
      5 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG xTripple_Ax ($11.06)
      CO SICKSHUV1 ($20.43)
      BTN chemikm1 ($9.08)
      SB Kidpoker777 ($10)
      BB BEFO ($25.26)

Pre-Flop: ($0.25, 5 players) Kidpoker777 is SB K:heart: J:heart:
      1 fold, SICKSHUV1 calls $0.10, 1 fold, Kidpoker777 calls $0.05, BEFO checks

Flop: 6:heart: 3:heart: 4:club: ($0.40, 3 players)
      Kidpoker777 bets $0.38, BEFO folds, SICKSHUV1 calls $0.38

Turn: A:diamond: ($1.16, 2 players)
      Kidpoker777 bets $0.90, SICKSHUV1 calls $0.90

River: J:club: ($2.96, 2 players)
      Kidpoker777 bets $1.50, SICKSHUV1 raises to $5, Kidpoker777 calls $3.50

Final Pot: $12.96
  • 12 antwoorden
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Wat zijn de stats van villain of welke reads had je op hem?

ik denk dat je pre flop had kunnen raisen (5 of 6BB)

As played denk ik dat je de flop beter had kunnen checken, aangezien je met 3 man in de pot zit.

Vervolgens word je bet gecalled, dus lijkt me dat villain dit niet doet zonder een made hand. Denk hierbij aan 33/66/44 en heel misschien een flushdraw/gutshot straight draw. Echter geef je hem niet de odds om te drawen, daarom denk ik niet dat villain een draw had.

Het lijkt me beter om de turn check/fold en mss check/call (afhankelijk van de odds) te spelen. Uiteindelijk bet je de turn en wordt je weer gecalld en nu zou je bij jezelf moeten denken dat villain echt wel een sterke made hand heeft.

De river geeft je second pair, maar is dus geen hand die jou de absolute nuts geeft. Ik zou hier afhankelijk van of villain bet (en hoeveel dit is) check fold/check call spelen. Echter denk ik dat je altijd achterstaat. Echter door te betten zul je alleen gecalld/gereraised worden door beter en bet je eventuele bluffs uit de hand.

Uiteindelijk bet je dus en wordt je gereraised door villain en dan lijkt het me duidelijk dat je beat bent en beter kunt folden.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Flop en turn zijn fine.
      Flop lijt me standaard en turn is ook een goede 2nd barrell kaart om hem van 6x, 77-TT af te krijgen.

Met welke reden bet je de river? Gaat 6x hier nog callen? Of denk je dat Ax hier fold? Nadat je geraised word, welke handen denk je dat villain heeft als hij niet blufft? Hoe vaak denk je dat iemand op 10NL deze line aanneemt als pure bluff? Hoe vaak denk je dat hij dit doet met een busted draw?

Wat ik denk: Je gaat niet gecalled worden door minder en Ax gaat niet folden. Je maakt dus geen goede bet. Nu raised hij. Dit doet hij nooit met een bluff die geen busted draw is en bijna nooit met een bnusted draw. Van zijn valuerange versla je niks(zal iets van 2pair+ zijn). Je hebt hier dus een easy fold.
    • Kidpoker777
      Kidpoker777
      Bronze
      Ja ik had kunnen raisen, maar een complete is ook fine vind ik.

River had ik niet moeten betten, maar check/callen denk ik om een bluf te inducen. Maak het anders wel hééél duidelijk dat ik een busted fd had (wat ik ook heb) en dan kan hij gewoon heel z'n range betten (denk ik). Ik besloot iig een soort blockbet te maken, maar ik denk dat bluf induce wel beter is.

Mijn call vind ik wel goed. 2pair gaat hij echt niet raisen op de river en een set/straight had hij al op de flop/turn geraised. Ik denk echt niet dat ik daar kan folden, als hij hier iets heeft dat me beat dan heeft hij het gewoon echt weird gespeeld. Dit lijkt me echt 90% een bluf te zijn.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Kidpoker777

River had ik niet moeten betten, maar check/callen denk ik om een bluf te inducen. Maak het anders wel hééél duidelijk dat ik een busted fd had (wat ik ook heb) en dan kan hij gewoon heel z'n range betten (denk ik). Ik besloot iig een soort blockbet te maken, maar ik denk dat bluf induce wel beter is.

Mijn call vind ik wel goed. 2pair gaat hij echt niet raisen op de river en een set/straight had hij al op de flop/turn geraised. Ik denk echt niet dat ik daar kan folden, als hij hier iets heeft dat me beat dan heeft hij het gewoon echt weird gespeeld. Dit lijkt me echt 90% een bluf te zijn.
      Ben het hier niet mee eens. Zonder stats die zeggen dat dit een redfelijke tag is kan het heel goed dat hij een set/2pair slowplayt op de flop/turn. hij speelt air nooit zo dus moet het een busted fd zijn waarvan je wint. Omdat A:x je beat heeft en je zelf al 2 hoge harten hebt zijn er nog maar heel weinig fd's over. daarbij zal hij zijn fd's een heel groot deel van de keren opgeven op de river omdat jij 3 straten sterkte hebt getoond. Op NL10 kom je imo veel vaker vissen tegen die een set zo spelen dan tags die een busted FD call call raise spelen.
    • Kidpoker777
      Kidpoker777
      Bronze
      Ben ik dan weer helemaal niet met je eens. Meeste TAG FISH reraisen hun sets hier zeker, (board is supper wet en kan mijn range makkelijk hitten) zie er veel zelfs vaak raisen op dry boards. Zelfs als hij de flop slowplayed dan zou hij deze turn wel raisen.

En nog verder gaan denken van: ik rep hier niks dus ik kan m'n A raisen voor value om zo m'n opponent te levelen zit zie ik echt nooit gebeuren. A :heart: gaat me hier dan ook nooit raisen.

Dus ik denk dat hij hier iets van 55, radom pair op flop dat niet improvede, FD heeft en dat in een bluf veranderd. Ik blijf er toch bij dat villain hier absluut niets repped. Hééél misschien 57 :heart: maar de rest maakt imo totaal geen sense.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Nee ik disagree hier. Je verbrand gewoon je eigen potentiele hand + laat de pot klein. Gewoon raisydaisy met K-hi en als ie A2 limp/fold, beter want dan heb je de beste hand laten folden bijv.

Op de Flop kan je of check/raise spelen of zelf uitbetten. Als er bethappy mensen zijn die elke freeplay per see moeten bluffen dan check/raise ik en bet elke Turn

As played bet ik de Turn nog een keer als semi-bluff.

De river is een spot die meestal stat afhankelijk is. Ik ga meestal ervan uit dat zwakke TPNK behind gechecked wordt als jij checked dus zijn bet range is vrij polarized naar busted draws so kan je soms gaan bluffcatchen.

Daar zelf betten is eigenlijk je hand in een bluf veranderen maar ik zie Ax je vrolijk downcallen. Dus als je geraised wordt is het gewoon een b/f since riverraises vaak voor value is

- Gerv
    • Kidpoker777
      Kidpoker777
      Bronze
      Ga akkoord met alles, maar wat denk je dat hij kan hebben op de river als hij hier raised? De pot is limped en dus vrij klein en het board is wet dus ik zie niet meteen waarom hij niet zou raisen voor de river. Of ben ik hier te result orientated omdat hij hier in dit geval een bluf toonde?
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Je hoort daar in eerste instantie niet te betten omdat dat als bluf is en dan wil je gaan blufcatchen op een busted FD board waarin een Mp limper makkelijk 2pair en/of toppair kan raisen?
    • Kidpoker777
      Kidpoker777
      Bronze
      Nee ik denk ook dat mijn bet niet goed is. Check/call om te blufcatchen of check/fold lijken me ook beter dan een bet.

Maar ik denk gewoon niet niet dat ze hier vergenoeg denken om mij te gaan levelen door top pair/two pair te raisen op de river. Als je in de spot van villain zit en je hebt daar stel a6 dan isoleer je jezelf gewoon tegen beter, dus denk ik dat hij gewoon gaat downcallen met dergelijke handen? Ik zie niet in hoe je value denkt te halen uit dat soort handen door te raisen tenzij je probeert je tegenstander te levelen (wat imo bijna nooit gaat gebeuren op NL10).

Zoals ik het zie: he raised enkel sets/straights/air op de river en ik denk dat er erg weinig sets/straights in z'n range zitten omdat hij niet op de flop/turn raised. Daarbij is mijn riverbet ook aan de lage kant en denk ik dat mijn tegenstander hier denkt dat ik iets heb maar niet echt iets heel goed.

Of denk ik helemaal verkeerd hier?
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Nee ik denk ook dat mijn bet niet goed is. Check/call om te blufcatchen of check/fold lijken me ook beter dan een bet.

Maar ik denk gewoon niet niet dat ze hier vergenoeg denken om mij te gaan levelen door top pair/two pair te raisen op de river. Als je in de spot van villain zit en je hebt daar stel a6 dan isoleer je jezelf gewoon tegen beter, dus denk ik dat hij gewoon gaat downcallen met dergelijke handen? Ik zie niet in hoe je value denkt te halen uit dat soort handen door te raisen tenzij je probeert je tegenstander te levelen (wat imo bijna nooit gaat gebeuren op NL10).

Zoals ik het zie: he raised enkel sets/straights/air op de river en ik denk dat er erg weinig sets/straights in z'n range zitten omdat hij niet op de flop/turn raised. Daarbij is mijn riverbet ook aan de lage kant en denk ik dat mijn tegenstander hier denkt dat ik iets heb maar niet echt iets heel goed.

Of denk ik helemaal verkeerd hier?
      zelfs tegen een range van sets/straighs/.air lig je achter omdat hij hier nooit air heeft dat geen busted fd is en er zijn maar een paar fd's mogelijk en hij zal deze in een heel groot deel van de gevallen folden. zijn range is dus, zelfs als hij nooit 2pair/tp raised 75% sets/straighs en 25% air. puur omdat er bijna geen air in zijn range kan zitten.
    • Kidpoker777
      Kidpoker777
      Bronze
      Dit vind ik net het probleem hij repped hier volgens mij echt helemaal niks waardoor ik denk dat hij hier veel vaker air heeft. Als we unkown als standaard NL 10 reg beschouwen dan ben ik er echt wel héél zeker van dat hij sets/straights nooit call/call/raise pot op river speelt.

Heb nog niet echt een erg gefundeerd argument gelezen waarom een call er slecht is. Riverraise is over het algemeen the nuts op NL10 maar vanwege z'n line vond ik het toch te sterk om niet af te betalen.

(hij had btw 37os dus er zit wel air in dat geen busted fd is... elke hand met een 5 en een 7 zie ik 'em ook zo spelen).
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hij is geen reg omdat ie preflop openlimped en als het een reg is dan haalt ie echt niet in zijn hoofd om de river te bluffraisen, hebben ze gewoon niet de ballen voor