Nl 20 Qq

• luca02
      luca02
      Bronze
      Vond dit een lastige spot. Had maar een sample van 70 handen en hij speelde daarover 30/20 met aggr factor van 3. Cbet van 80% en turn Cbet van 50%.

Villain 3bet een vis pre flop wat me een redelijke standaard move lijkt. De de 3bet lijkt me dat hij dit doet voor value. Het lijkt me niet dat villain de shortstack 3bet om vervolgens op een 4bet of post flop te folden. Villain zal daarom een value hand hebben en geen bluf. Om mezelf met 150BB diep niet te isoleren tegen beter besluit ik om te flatten. Echter breng ik mezelf hiermee in een lastige spot, aangezien ik uit positie zit.

Villain Cbet flop, aangezien hij dit 80% van de keren lijkt het me een standaard call. Daarnaast is het board redelijk dry. Als villain hier cbet zal het dus om een bluf gaan of een value bet. Om mezelf niet te pot committten besluit ik te flatten.
      De turn is een blank, echter cbet villain de turn ook. Hier zat ik echt te twijfelen of ik moest shoven of dus folden. Echter lijkt het me niet dat villain de flop en turn bet met air en zette ik hem op een overpair. Als ik call dan kom ik onmogelijk nog weg op de river. Als ik shove lijkt het me dat ik alleen een call krijg van beter. Uiteindelijk fold ik, omdat ik echt niet wist hoe ik ervoor stond.

Nu zit ik dus met een aantal vragen:

- Had ik de flop hier moeten 4betten?
      - Is de call op de flop juist of had ik moeten reraisen?
      - Wat doe ik op de turn, call/shove/or fold?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.20(BB) Replayer
      Hero ($32.52)
      BB ($11.49)
      UTG ($26.41)
      UTG+1 ($3.80)
      CO ($61.09)
      BTN ($6.70)

Dealt to Hero Q:club: Q:heart:

fold, UTG+1 raises to $0.50, CO raises to $1.80, fold, Hero calls $1.70, fold, fold

FLOP ($4.30) 7:spade: 2:diamond: 8:heart:

Hero checks, CO bets $4.30, Hero calls $4.30

TURN ($12.90) 7:spade: 2:diamond: 8:heart: 9:diamond:

Hero checks, CO bets $9.70, Hero folds

CO wins $12.26
  • 3 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Vind het een nh. vooral omdat die 9 ervoor zorgt dat je equity tegen TT een stukje minder is en 99 heeft je nu ook beat. Als je called hoop je dat hij TT/JJ heeft terwijl je achter ligt tegen 77-99 en AA/KK. met dat gezegd. Je kan hier ook callen als je denkt dat hij hier ook redelijk regelmatig AK/AQ heeft. Maar als je dat doet ben je verplicht de river ook te callen.
    • Kidpoker777
      Kidpoker777
      Bronze
      Hmm overcalls zien er altijd wel sterk uit, maar je hand is toch wel underreped. Lijkt me toch een nitty fold op de turn en hij second barreld toch redelijk vaak. heel wat handen krijgen met die turn ook wel extra motivatie om het nog een keertje te proberen. Ik zou denk ik toch callen en reëvalueren op de river.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door luca02
      Vond dit een lastige spot. Had maar een sample van 70 handen en hij speelde daarover 30/20 met aggr factor van 3. Cbet van 80% en turn Cbet van 50%.

Nu zit ik dus met een aantal vragen:

- Had ik de preflop hier moeten 4betten?
      Vis opent 2.5x, Villain kan hier makkelijk iso 3betten. Ik denk dat ik het niet erg vind om met QQ+ voor 150bb te spelen vooral als hij AK erin gooit of zelfs een 4bet called (wat echt slecht is)

Je zit ook nog is OOP postflop wanneer je called, niet echt de best uitgangspositie.

Als je confident Post/Turn/River de Villain uit kan spelen op basis van skill advantage dan kan je callen. Als je enigzins niet confident bent , 4bet by all means!

- Is de call op de flop juist of had ik moeten reraisen?
      Gaat slechters jouw raise callen? Of gaat beters folden?
      Basically polariseert ie zijn range met zijn PSB en je zit er middenin (TT-JJ versus QQ+)

Board: 8:heart: 2:diamond: 7:spade:
             Equity     Win     Tie
      UTG    51.18%  49.17%   2.00% { TT+ }
      UTG+1  48.82%  46.82%   2.00% { QQ }

- Wat doe ik op de turn, call/shove/or fold?

Board: 8:heart: 2:diamond: 7:spade:  9:diamond:
             Equity     Win     Tie
      UTG    56.55%  54.55%   2.00% { TT+ }
      UTG+1  43.45%  41.45%   2.00% { QQ }

Ik denk dat ik hier of call turn, call river speel. TT heeft meer equity en barreled dus vrolijk door

Of je fold hier meteen maar dan gaan we weer terug naar preflop, 4bet is dan beter

Equity veranderd nauwelijks wanneer ie AK pot en hier bijv. doorbarreled met A:dJ, A:dQ , A:dK

Board: 8:heart: 2:diamond: 7:spade:  9:diamond:
             Equity     Win     Tie
      UTG    54.31%  52.49%   1.82% { TT+, AdKd, AdQd, AdJd }
      UTG+1  45.69%  43.87%   1.82% { QQ }

Mvg,
      Gerv