Doorheen de Micros

• kozzmic
      kozzmic
      Silver
      Deze blog start ik om mijn progressie en evolutie bij te houden. Ik speelde veel online poker, maar nooit voor geld. Vond dat ik above average was, en kreeg dan ook het idee, om eens te proberen voor geld te spelen. Als ik toch graag poker en er wat mee kan verdienen zou het stom zijn om het niet te proberen.

Ik begin dan ook bij het begin: NL2. Heb 10 dollar op 888 gezet, dat werd meteen verdubbeld tot 20$ dankzij hun promotie. Ben nu 2 weken bezig, waar ik zo'n 4000 handen heb gespeeld . Omdat ik men bankroll er niet meteen wil doorjagen, ben ik begonnen met 60c buyin's. Ondertussen neem ik al 1$ buyin, want het schiet weinig op zo. Hieronder een grafiekje.

Doel: upmoven in de limieten en leaks uit mijn spel halen.
  • 33 antwoorden
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Teneerste veel succes ermee! Ik speel trouwens ook op 888 poker en op de NL10 tafels. Ik heb zelf ook een tijdje NL2 gespeeld en moet zeggen, zoals iedereen dat kan aannemen, dat het niveau totally crap is. Desondanks kan het soms ook tilty zijn omdat je vaak met AA zit tegen fish die opeens 2pair maken. Niks is uitgesloten wil ik hiermee zeggen. Tips voor de NL2, speel solide, ga niet bluffen, speel tight en als je gehit hebt agressive en de fish gaat u callen. Nogmaals BLUFFEN IS NOT DONE! Ik had daar voornamelijk moeite mee omdat mijn c-bets altijd gecalled werden, dus c-betten ik voornamelijk alleen als ik gehit had of een sterke draw had en hierdoor ging ik gestaag omhoog. Nogmaals succes ermee! En hoop dat je solide omhoog gaat !

Ps : Zou je meer doelen kunnen opschrijven, bijvoorbeeld video's kijken, strategieën lezen of handjes posten ?
    • kozzmic
      kozzmic
      Silver
      Bedankt voor de gelukwensen.

Inderdaad, het niveau is totally crap, hoop dat ik snel kan upmoven. Blinds stealen moet je er ook niet doen, meestal krijg je wel een call. Het is ook moeilijk om iemand op ranges te zetten, it can be any 2. Speel heel tight. Maar 20% van mijn handen. Cbetten in heads up doe ik toch redelijk vaak en wordt meestal niet meer gecalld. Het hangt er van.

Heb inderdaad al mogen meemaken dat ik gebeat word door donks, maar als ik de hand goed gespeeld heb, kan ik mezelf niets verwijten en moet ik het er maar bijnemen. Tilten ga ik er zeker niet meer door doen. Heb mijn tilt goed onder controle, voel het opkomen en dan stop ik even.

Wat betreft andere doelen: Heb zowat elke goede video gezien tem het zilver niveau. Veel bijgeleerd. Hetzelfde met de strategiën. Ik hou het zelf op tight shortstack voorlopig. Maar op die limiet heb je niet veel aan strategie en komt je spel niet tot zijn recht, omdat het niveau op niets slaat.

Handen zal ik zeker posten als de kans zich voordoet, maar voorlopig heb is het allemaal recht toe, recht aan.

Wat ik wel merk in een multiway limp pot, is als ik laag toppair hit met lage kicker en eerste aan zet ben, ik zelden bet en de volgende kaart komt dan de overkaart en ben ik beat, terwijl ik eigenlijk meestal op dat moment de beste hand had. Misschien toch gaan betten?

Bij 75$ ga ik naar 6nl, telkens met 3$ buyin of 2, dat bekijk ik dan.

Br nu 34$

Hoe loopt het jou op 10nl daar?
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oke :) Goed om te lezen! Op NL10 heb ik deze week een winst van 141 dollar. Had veel moeten wezen, heb vandaag en gister echt klote dagen gehad. Ongveer 5 buy-ins naar beneden gegaan, dus ben voor vandaag gestopt en ga volgende week weer met volle moed erin!
    • Nivlem
      Nivlem
      Silver
      Nice start! Image deed het niet omdat je naar de website linkte waar hij op stond. Wanneer je naar een image wilt linken heb je de image URL nodig, deze eindigt meestal op .jpeg/.jpg/.png oid.

Heb hem even voor je aangepast :) .
    • kozzmic
      kozzmic
      Silver
      Bij mij gaat het ook wisselend. Goed spelen toch 7 buyins down. Moest me inhouden om niet een hogere limiet te proberen. Heb me kunnen inhouden. Sessie erna 9 buyins up. En dan gaat het weer in golven.

Hopelijk bij u ook gebeterd, Olram?

Tot dus ver bankroll 50+$

Misschien bij 75 shotjes wagen op 6nl, 3$ buyin of gewoon deze maand uitspelen op 2nl. Ik weet het nog niet.

Heb gezien dat er maar weinig FR tafels zijn voor 6nl dus ga ik veel dezelfde regs tegenkomen vrees ik. Lijkt me vrij snel saai te worden. :/

Melvin, bedankt, had er overgekeken dan.

• kozzmic
      kozzmic
      Silver
      Het eerste doel is bereikt: nl2 verslagen. Heb 75$, goed voor 25 buyins op nl6. Al ga ik eerst nog 2 nl6 buyins scoren op nl2.

Hopelijk gaat het evengoed daar en verdubbel ik snel tot 150$. Dan begin ik op nl10 beginnend met telkens 5$ en later full stack.

Hoop dat binnen opnieuw een maand te bereiken.

Tijdens die maand ook wat video series bekijken van hier en deuces cracked.

Yippiekayee.
    • Nivlem
      Nivlem
      Silver
      Zeer netjes! Succes op NL6 :) .
    • kozzmic
      kozzmic
      Silver
      Thx. Deze week een update.
    • kozzmic
      kozzmic
      Silver
      Te gek hoe ze je afbetalen. Ik dacht ik ram het erin en we zien wat er gebeurd. Haha.

MP+1: $2.12
      LP: $2.68
      CO: $1.93
      BTN: $2.00
      Hero (SB): $1.39
      BB: $2.09
      UTG: $2.43
      UTG+1: $1.88
      MP: $1.02

Hero posts SB $0.01, BB posts BB $0.02

Pre Flop: ($0.03) Hero has J:club: Q:club:

fold, fold, MP calls $0.02, fold, fold, fold, fold, Hero calls $0.01, BB checks

Flop: ($0.06, 3 players) A:club: 2:club: 6:spade:
      Hero checks, BB checks, MP checks

Turn: ($0.06, 3 players) K:club:
      Hero bets $0.04, fold, MP calls $0.04

River: ($0.14, 2 players) 7:heart:
      Hero bets $1.33, MP calls $0.96

Hero shows J:club: Q:club: (Flush, Ace High) (Pre 48%, Flop 56%, Turn 100%)
      MP shows K:spade: 5:heart: (One Pair, Kings) (Pre 52%, Flop 44%, Turn 0%)
      Hero wins $1.94
    • Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kozzmic
      Te gek hoe ze je afbetalen. Ik dacht ik ram het erin en we zien wat er gebeurd. Haha.

MP+1: $2.12
      LP: $2.68
      CO: $1.93
      BTN: $2.00
      Hero (SB): $1.39
      BB: $2.09
      UTG: $2.43
      UTG+1: $1.88
      MP: $1.02

Hero posts SB $0.01, BB posts BB $0.02

Pre Flop: ($0.03) Hero has J:club: Q:club:

fold, fold, MP calls $0.02, fold, fold, fold, fold, Hero calls $0.01, BB checks

Flop: ($0.06, 3 players) A:club: 2:club: 6:spade:
      Hero checks, BB checks, MP checks

Turn: ($0.06, 3 players) K:club:
      Hero bets $0.04, fold, MP calls $0.04

River: ($0.14, 2 players) 7:heart:
      Hero bets $1.33, MP calls $0.96

Hero shows J:club: Q:club: (Flush, Ace High) (Pre 48%, Flop 56%, Turn 100%)
      MP shows K:spade: 5:heart: (One Pair, Kings) (Pre 52%, Flop 44%, Turn 0%)
      Hero wins $1.94
      Lol, het niveau is gewoon zielig, denk niet dat je daar goed van leert pokeren;) ! Succes iig!
    • kozzmic
      kozzmic
      Silver
      Dat niet, maar om je roll beetje op te bouwen helpt het wel aardig. 8$ up na 500 handen vandaag.
    • kozzmic
      kozzmic
      Silver
      Vandaag was een lekkere hotrun. 20$ gescoord na een 2k handen. Bijna 100$.

Morgen nl6 proberen.
    • brokkeman
      brokkeman
      Bronze
      Hej kozzmic,
      Ga proberen je blog te volgen.
      Ik ben op dit moment met dezelfde challenge bezig. Ik ga er nog wel een paar maanden over doen voor ik naar NL6 overstap want veel tijd om te spelen heb ik niet.
      Ben wel eens benieuwd hoe je NL6 gaat spelen. Veel FR tafels zijn er niet maar wel genoeg 6 handed.
      Ik speel enkel FR dus denk er over na om na het beaten van NL2 over te gaan naar NL10 (100$ bijstorten zodat ik met 200$ start). Maar ga toch even afwachten wat jou ervaringen zijn op NL6.

Nog veel succes in ieder geval.

Brokkeman
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Veel succes kozzmic, ik ga je volgen!

Probeer wel altijd met 100 big blinds aan tafel te zitten trouwens, in die hand die je net postte had je geen volle stack. ;)

Overigens is de flop behoorlijk goed voor je en is donken ($0.04) hier zeker een optie. Je tegenstanders zullen dit board zelden hitten en de A is een scarecard voor veel pocketpairs, dus krijg je veel folds. Wanneer ze je wel callen dan hebben ze vaak een Ax en kan je flink value krijgen indien je je draw maakt.
    • kozzmic
      kozzmic
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door brokkeman
      Hej kozzmic,
      Ga proberen je blog te volgen.
      Ik ben op dit moment met dezelfde challenge bezig. Ik ga er nog wel een paar maanden over doen voor ik naar NL6 overstap want veel tijd om te spelen heb ik niet.
      Ben wel eens benieuwd hoe je NL6 gaat spelen. Veel FR tafels zijn er niet maar wel genoeg 6 handed.
      Ik speel enkel FR dus denk er over na om na het beaten van NL2 over te gaan naar NL10 (100$ bijstorten zodat ik met 200$ start). Maar ga toch even afwachten wat jou ervaringen zijn op NL6.

Nog veel succes in ieder geval.

Brokkeman
      Inderaad, er zijn weinig tafels. En als er zjn, zijn er wachtlijsten, of 3 man is sitting out. Net echt geweldig spelen. En SH ga ik niet spelen.

Dus ik ga nl6 skippen. Heb dan maar effe nl10 geprobeert half stack en verdubbeld. Zit veel vis precies.

Maar goed, zal maar aan BR houden en er pas echt beginnen als ik 150$ heb.

Jij ook veel succes gewenst!
    • kozzmic
      kozzmic
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
      Veel succes kozzmic, ik ga je volgen!

Probeer wel altijd met 100 big blinds aan tafel te zitten trouwens, in die hand die je net postte had je geen volle stack. ;)

Overigens is de flop behoorlijk goed voor je en is donken ($0.04) hier zeker een optie. Je tegenstanders zullen dit board zelden hitten en de A is een scarecard voor veel pocketpairs, dus krijg je veel folds. Wanneer ze je wel callen dan hebben ze vaak een Ax en kan je flink value krijgen indien je je draw maakt.
      Klopt, omdat ik steeds maar voor 1$ inkoop, dus niet full stack. Heb dat van in begin gedaan, sinds ik maar 20$ had en dat blijkaar heb aangehouden.

Wat je opmerkig betreft van er te betten, klopt volledig. Maar op nl2 denken ze dan meteen dat je zelf de A hebt en als ze zelf geen draw hebben, of de A, stappen ze uit de hand. En als iemand zelf de A heeft bet die toch en call ik wel behind.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kozzmic
      Maar op nl2 denken ze dan meteen dat je zelf de A hebt en als ze zelf geen draw hebben, of de A, stappen ze uit de hand.
      Dat wil je juist, want je hebt nog geen hand, enkel een draw. Het is vaak veel winstgevender om een draw agressief te spelen in plaats van passief, oftewel te "semi-bluffen". Nu kan je de pot ook winnen door folds te krijgen, terwijl je anders alleen de pot kan winnen indien je de flush hit en je hand dan behoorlijk face-up is.
    • kozzmic
      kozzmic
      Silver
      Lachen.

Hero (BB): $1.00
      UTG: $2.24
      UTG+1: $0.58
      MP: $2.46
      CO: $0.90
      BTN: $4.16
      SB: $1.19

SB posts SB $0.01, Hero posts BB $0.02

Pre Flop: ($0.03) Hero has T:heart: 6:spade:

fold, fold, fold, CO calls $0.02, fold, fold, Hero checks

Flop: ($0.05, 2 players) Q:spade: T:diamond: T:club:
      Hero checks, CO checks

Turn: ($0.05, 2 players) Q:heart:
      Hero checks, CO bets $0.04, Hero calls $0.04

River: ($0.13, 2 players) T:spade:
      Hero checks, CO bets $0.84, Hero calls $0.84

Hero shows T:heart: 6:spade: (Four of a Kind, Tens) (Pre 37%, Flop 98%, Turn 98%)
      CO shows A:spade: 7:heart: (Full House, Tens full of Queens) (Pre 63%, Flop 2%, Turn 2%)
      Hero wins $1.70
    • kozzmic
      kozzmic
      Silver
      Toen die calde dacht ik dat die de flush had, die speelde zowat 90% van de handen. Maar evengoed kon die callen met een draw. Het was even schrikken bij de gedachte om all in te gaan voor een relatief hoog bedrag. Nuja, voor mijn roll dan, zowat 1/10. Om dan misschien fout te zitten.

Op nl2 had ik doorgebet. Mja.

Hero (MP): $8.50
      MP+1: $10.00
      CO: $8.47
      BTN: $13.14
      SB: $20.90
      BB: $6.13
      UTG: $10.00
      UTG+1: $10.00

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: ($0.15) Hero has A:club: A:diamond:

fold, fold, Hero raises to $0.40, fold, fold, BTN calls $0.40, SB calls $0.35, fold

Flop: ($1.30, 3 players) 2:spade: T:spade: A:spade:
      SB checks, Hero bets $0.97, BTN calls $0.97, fold

Turn: ($3.24, 2 players) K:diamond:
      Hero checks, BTN bets $1.62, Hero calls $1.62

River: ($6.48, 2 players) 7:heart:
      Hero checks, BTN checks

Hero shows A:club: A:diamond: (Three of a Kind, Aces) (Pre 94%, Flop 98%, Turn 100%)
      BTN mucks A:heart: 2:diamond: (Two Pair, Aces and Twos) (Pre 6%, Flop 2%, Turn 0%)
      Hero wins $6.16
    • 1
    • 2