Provokurrrr

• Provokurrrr
      Provokurrrr
      Bronze
      Hallo iedereen,

Aangezien ik nu toch al een tijdje zit rond te neuzen op deze site lijkt het me netjes om mezelf eens voor te stellen.

Provokurrr is de naam en voor de geïnteresseerden. Heb ik gekozen omdat het een naam moest zijn met de eerste en laatste letter van m'n voornaam. Poker moest er min of meer in terug te vinden zijn en de "urrrr" kan je allicht wel zelf afleiden vanwaar dat komt. Hij is medeverantwoordelijk dat ik me wat op het spelletje ben gaan focussen.

Heb m'n 50$ hier gewonnen en begonnen op PartyPoker. Was niet meteen m'n favo site maar aangezien FTP niet meer in de running is en PS niet in het lijstje stond had ik maar weinig keuze (naar mijn mening)

Meen te denken dat ik een Tight Aggressive spelertje ben en das maar goed ook als je aan de NL4 tafels speelt :)
      Dus ja, voorlopig hou ik het op full ring cash games.
      Nog maar 2500 handen gespeeld dus valt maar weinig over te zeggen denk ik maar tot dusver gaat het ok denk ik.

Voorts een paar boekjes gekocht om het spelletje wat beter te begrijpen. Voor de geïnteresseerden:

- Hold 'em Poker ( Sklansky )
      - Poker the Real Deal ( Phil Gordon )
      - Winning Low Limit Hold 'Em ( Lee Jones )
      - Middle Limit Hold 'em Poker ( Bob Ciaffone )
      - Phil Gordon's Little Green Book
      - The Theory of Poker ( Sklansky )
      - Hold 'Em Poker for Advanced Players ( Sklansky & Malmuth )
      - Last but not least "Texas Hold 'Em Poker for Dummies :D

De ene al wat meer genietbaarder dan de andere. Vooral Gordon's boeken lezen lekker vlot en Lee Jones is zeker de moeite waard trouwens doet het Dummy boekje het helemaal niet onaardig. Uiteraard heb ik ze allemaal nog niet gelezen en herlezen en het ziet ernaar uit dat ik Theory of Poker als laatst ga houden aangezien dit toch wel vrij zware kost voor me is. Ik hoor jullie al zeggen waarom zoveel boeken tegelijk kopen maar ik verzeker je dat daar een goeie uitleg voor is ;)

Het rare puntje aan mezelf is dat ik ertegenop kijk om aan een tafel te beginnen (ik speel maar op 1 tafel) maar eens ik online ben is het moeilijk voor me om te stoppen. Begrijpen wie begrijpen kan.
      Voorts kunnen de size van mijn bets beter en dan meerbepaald op de turn en de river. Heb het gevoel dat ik veel te aggressief ben maar heb geen fluit verstand wat een goeie value bet is. Zal hier wat meer opzoekingwerk voor moeten doen en weet niet of dit terug te vinden is in de "bronze" section?

Ziezo, ik denk dat ik reeds genoeg heb zitten zeuren voor een eerste kennismakingsbericht. Wie weet kom ik sommigen tegen aan de tafels. De sharks zijn bij deze helemaal geinformeerd over mijn spel nu :D

See you at the tables ;)
  • 10 antwoorden
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Hey Provokurrrr,

Welkom op het forum. Je hebt al een behoorlijke collectie boeken verzameld zo te zien. :)

Ook als Bronze member is nog meer dan genoeg materiaal beschikbaar, dat je kan gaan gebruiken om aan je spel te werken. En als je even geen zin meer hebt om te lezen, kun je natuurlijk ook eens bij onze video's kijken. Via deze link kom je bij een aantal filmpjes uit die voor jou interessant kunnen zijn en die je kan bekijken met de Bronze status. :)

Heb je de $50 al een beetje kunnen uitbreiden trouwens?
    • Provokurrrr
      Provokurrrr
      Bronze
      Hey Nordin,

Alvast bedankt voor je reply.

Zal zeker eens een kijkje nemen de volgende dagen in jullie "videotheek".

Ik heb zomaar eventjes 14.66$ profit gemaakt met die 50$ van jullie. Een mens zou voor minder jaloers worden he? :f_biggrin:

Tja, blijkbaar komt het erop neer dat ik 7.00 BB/100 heb dus ik denk dat dat niet zo heel slecht is na iets meer dan 2600 handen te hebben gespeeld. En wie het kleine niet eert is het grote niet weerd zeggen ze.
      Wel raar dat, indien ik een kijkje neem of Pokertableratings dan lijkt het of ik maar 1299 handen gespeeld heb met een verdienste van 23$ en 21.93 BB/100 wat helemaal niet het geval is. Ook al geeft hij de hele periode weer sinds ik speel op Partypoker.

Heb niet meteen de intentie om een pokerprofessional te worden maar ik speel het spel zeker serieus. Ben dan ook van plan om HEM aan te schaffen. Zeker nu met die promotie van jullie :D
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hey welkom Provokurrrr,

Wat een leuke introducie! Veel succes!
    • Provokurrrr
      Provokurrrr
      Bronze
      Bedankt voor de welkomstboodschap Farmarchist ;)
    • Pieter1960
      Pieter1960
      Bronze
      Succes jongen, ik ga je volgen.
    • Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      Veel succes!
    • Provokurrrr
      Provokurrrr
      Bronze
      Bedankt Grexnl !

@Pieter 1960: Bedankt hoor maar ik denk niet dat het de moeite loont om me te volgen. Of het zou moeten zijn dat je graag mensen naar beneden ziet tuimelen op grafiekjes :D

Heb trouwens ook geen intentie om een professionele pokerspeler te worden of iets in die trend. Daar speel ik trouwens niet genoeg voor. Het spelletje intrigeert me alleszins en daarom wil ik er meer over weten door erover te lezen en wat te spelen en het is niet dat ik erover lees dat ik "een grote" ga worden :)
      Het leert me trouwens ook hoe ik reageer op bepaalde situaties en hoe dat weerspiegelt met het dagelijkse leven en das heel interessant. In the real life ben ik gereserveerd en rationeel en zal nooit een gokje wagen bij eventuele aankopen, etc. maar tijdens het pokeren blijkt het dat ik dat overboord sla van tijd tot tijd om maar een voorbeeldje te geven.

Nogmaals bedankt voor de wensen!

Cheers,
      P.
    • Pieter1960
      Pieter1960
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Provokurrrr
      Bedankt Grexnl !

@Pieter 1960: Bedankt hoor maar ik denk niet dat het de moeite loont om me te volgen. Of het zou moeten zijn dat je graag mensen naar beneden ziet tuimelen op grafiekjes :D

Heb trouwens ook geen intentie om een professionele pokerspeler te worden of iets in die trend. Daar speel ik trouwens niet genoeg voor. Het spelletje intrigeert me alleszins en daarom wil ik er meer over weten door erover te lezen en wat te spelen en het is niet dat ik erover lees dat ik "een grote" ga worden :)
      Het leert me trouwens ook hoe ik reageer op bepaalde situaties en hoe dat weerspiegelt met het dagelijkse leven en das heel interessant. In the real life ben ik gereserveerd en rationeel en zal nooit een gokje wagen bij eventuele aankopen, etc. maar tijdens het pokeren blijkt het dat ik dat overboord sla van tijd tot tijd om maar een voorbeeldje te geven.

Nogmaals bedankt voor de wensen!

Cheers,
      P.
      Volgen is hier niet zo moeilijk hoor, kwestie van je blog blijven lezen en dat gaat nagenoeg automatisch, omdat anderen en ik een link per e-mail krijg(en) zodra er iemand wat in je blog schrijft.

En wanneer poker je intrigeert en daarover artkelen en boeken leest zal er op de langere termijn geen tuimelende grafieken te zijn.

Nogmaals succes.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      welkom ,
      en succes met al je lectuur :)
      Wil eff zeggen , de kans dat je te veel/te vaak cbet is klein , typisch doen spelers dit 700 maal te weinig , dus mss doe jij het dan net goed;)
      7bb/100 is een mooie rate btw:)
    • Provokurrrr
      Provokurrrr
      Bronze
      Hey Yoshiwa!

Bedankt voor je post.
      Goed om weten dat m'n 7 bb/100 niet zo slecht is.

Ik C-bet vrij veel maar als ik ga kijken bij de stats op PTR dan krijg ik erg slechte punten maar het ziet ernaar uit dat een pak gegevens ontbreken op die site dus ga ik er maar van uit dat ze niet zo accuraat zijn. Ook staan de helft van m'n handen niet geregistreerd wat een beetje bizar is. Ik heb de indruk dat die C-bet zeker loont, vooral in positie en tijdens HU.

Ik zou me beter eens HEM aanschaffen...
      Voorlopig draai ik nog met PT3 maar die proefperiode is bijna afgelopen en ik heb een lichte voorkeur op HEM. Zeker nu er een promotie draait hier :)

@Pieter1960: tja, voorlopig staan m'n grafieken aardig maar veel kan je daar niet uit opmaken als ik nog maar een 2700 handen gespeeld heb. Maar kom, het kon allemaal slechter gegaan zijn maak ik mezelf maar wijs.