Stop-loss regeling België

• LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Heb net voor de fun eens wat op partouche.be gespeeld (1 van de sites die een proefproject zijn aangegaan omtrent de nieuwe aankomende wetgeving in België), totaal geen traffic natuurlijk en toen de enige vis opstapte wou ik mijn geld terug uitcaschen.
      Natuurlijk moest ik weeral eerst een helehoop documentatie doorsturen voordat dat lukte maar heb toen uiteindelijk nog wel een interessante bevestigingsmail gekregen waarin het volgende stond:

'In accordance with Belgian law and in order to prevent problem gambling, your wagering activity will be closely monitored on the website.
      Should your losses exceed 700€ during a 10-hour period of play, your access will automatically be blocked and will resume after 5 days.'

Dat valt wel zwaar tegen dat je 5 dagen lang geblocked zou worden indien je meer dan 700euro verliest, waardoor het redelijk onmogelijk wordt om op NL200+ te grinden.
  • 5 antwoorden
    • wauss
      wauss
      Bronze
      Klopt voor zover ik weet zijn ze ook bezig met een regeling voor de hogere spelers. NL200+ heeft hier natuurlijk een enorm nadeel maar ook de redelijk hoge SnG/MTT spelers word het zowat onmogelijk gemaakt om te spelen. Laten we hopen dat ze snel met een mooie oplossing komen.
    • Arjon
      Arjon
      Bronze
      Inderdaad komt dit overeen met wat we ook in dit artikel hebben genoemd:

http://nl.pokerstrategy.com/news/world-of-poker/50001/

Uit een gesprek met de kansspelcommissie werd daarover het volgende duidelijk:

"Een andere verandering is dat je als speler over een tijdsperiode van 10 uur een maximaal bedrag van 700 euro mag verliezen. Je kunt deze limieten naar eigen wens verlagen, maar verhogen is niet toegestaan. Aanvankelijk was het afgesproken bedrag 70 euro per uur, maar na onderhandelingen bleken alle partijen zich te kunnen vinden in het eerder genoemde bedrag."

De wil om te onderhandelen lijkt er wel te zijn, dus het is niet uitgesloten dat er (voor de hogere limieten/spelers) nog iets kan veranderen, maar tot op dit moment zijn de regels nog zo vastgesteld.
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Die stop-loss regeling is niet nieuw, dat weet ik maar dat je 5 dagen geblocked wordt indien je erover gaat was ik nog nergens tegengekomen.
      Ik zou denken dat de pokerroom dat voor jou in de gaten zou houden wanneer je bijna aan je limiet zit maar blijkbaar moet je dat zelf goed in het oog gaan houden
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Nuja, het is ook niet omdat Partouche je blockt voor 5dagen, dat die regel automatisch geldt voor alle pokerrooms. Ook dat je op voorhand niet gewaarschuwd wordt, kun je niet veralgemenen.

Kijk maar naar PokerStars, daar kun je je ook laten excluden van hogere limieten, maar andere rooms bieden die service niet aan. Zulke verschillen zullen ook wel in een legale markt voorkomen. Het is perfect mogelijk dat je op de ene room wél gewaarschuwd wordt als je de stoploss nadert, terwijl dat op een andere room niet zo is. Geen reden tot paniek dus.

Van zodra er officiële informatie is omtrent dit onderwerp, laten we het je zeker weten.
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Buffe1904
      Nuja, het is ook niet omdat Partouche je blockt voor 5dagen, dat die regel automatisch geldt voor alle pokerrooms. Ook dat je op voorhand niet gewaarschuwd wordt, kun je niet veralgemenen.
      Miss, maar waarom zou partouche u 5 dagen blocken als ze dan niet zouden moeten, mij lijkt het logisch dat ze u zo rap mogelijk terug willen later spelen dus vermoed dat dit toch wel deel is van de regelgeving.
      Is in ieder geval interessant om te vragen zodra jullie terug contact hebben met de gaming comissie