[SNG $3 Turbo] QTo

• TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      PartyGaming - $2.40+$0.60|20/40 NL - Holdem - 10 players
      Hand converted by PokerTracker 3

MP+2: 2,000.00
      LP: 1,960.00
      CO: 2,000.00
      BTN: 2,120.00
      SB: 1,960.00
      Hero (BB): 2,000.00
      UTG: 2,000.00
      UTG+1: 2,000.00
      MP: 2,000.00
      MP+1: 1,960.00

SB posts SB 20.00, Hero posts BB 40.00

Pre Flop: (60.00) Hero has T:heart: Q:diamond:

fold, fold, MP raises to 120.00, fold, fold, fold, CO calls 120.00, BTN calls 120.00, fold, Hero calls 80.00

Flop: (500.00, 4 players) J:diamond: 9:diamond: T:spade:
      Hero checks, MP checks, CO checks, BTN bets 500.00, Hero calls 500.00, fold, fold

Turn: (1500.00, 2 players) 3:spade:
      Hero checks, BTN checks

River: (1500.00, 2 players) 4:spade:
      Hero checks, BTN bets 1,500.00 and is all-in, fold

BTN wins 1,500.00

In het begin van een SnG fold ik normaal QTo na een raise, maar nu zijn er al 2 callers voor me, waardoor ik toch call. Maar is dit eigenlijk wel slim van me of kan ik beter gewoon folden? (Zie nu pas dat ik OOP zit en dus idd een easy fold had moeten hebben :facepalm:)

As played twijfelde ik op de flop hoe ik nu verder moest spelen. Een veel betere flop zal ik eigenlijk nooit hitten met deze hand, second pair + OESD. Ik had hier volgens mij moeten folden of pushen, want een call is achteraf gezien nooit goed.
  • 3 antwoorden
    • edwardwelsh
      edwardwelsh
      Bronze
      Zoals je zelf aangaf is fold preflop het beste.

As played fold ik flop. Er is vrij veel kans dat er iemand een flush draw heeft waardoor je minder outs hebt. Deze games zijn zo soft dat het niet nodig is om marginale dingen te doen.

Heerlijke rake overigens.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi theerwin,

Zie nu pas dat ik OOP zit en dus idd een easy fold had moeten hebben :facepalm

Dit lijkt me een prima analyse van de situatie voor de flop. Echter, als je hier op de bu had gezeten had je ook moeten folden, je zit te vaak dominated, en in een sng is het zaak je itm te folden, en dus niet onnodig risico's te nemen met marginale handen.

Dat maakt het voor mij ook direct moeilijk om de postflop situatie te analyseren. We zitten uit positie dus als je de flop c/c speelt geef je villain 2 kansen om te bluffen (tenzij je de turn zou betten, wat eerder een c/r-achtige move zou zijn.

Ik zou de flop dan ook c/f spelen, omdat je nooit weet waar je staat. De andere optie zou zijn all in te check-raisen. Je hebt een drawy hand, dus als villain bereid is afstand te doen van AA of KK dan win je de pot met een slechtere hand, called hij wel, dan heb je nog prima kans alsnog de hand te winnen, want je hebt tegen de meeste handen in villain's range nog wel een redelijke kans om te winnen met een paar+OESD.

Het is echter zaak om hier preflop niet te spelen. Raises callen, in of uit positie, met marginale niet-setvalue-handen is onhandig in een sng. Risico's nemen kan in een mtt of cashgame veel beter, omdat je in die formats niet in een situatie zit waarin je maar 7 plekken van het geld verwijdert bent.

Ik deel overigens de zorgen van edwardwelsh wat betreft de rake. Ik vind 25% rake erg veel, en als het kan is het toch wel beter een andere pokerroom te zoeken voor deze toernooien. Ik vraag me af of je deze sng's uberhaupt winnend kunt spelen.
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Nog bedankt voor al je uitgebreide reacties. Vaak klinkt het zo logisch en een deel kan ik naderhand soms ook wel bedenken, maar tijdens het spel, maakte ik dan toch nog te veel fouten.

De rake is inderdaad ziek en daarom gaat PartyPoker die rake ook verlagen. Maar ben tijdelijk helemaal gestopt, dus heb geen last meer van de rake :P .