hoe word ik een haai?

• wzippro
      wzippro
      Bronze
      iemand zal dit vast weten. ik kijk wel eens statistieken van tegenstanders na op poker edge. en als ik een haai zie dan staat er plays 20% raises 20%
      of 14 14 maar altijd bijna gelijk, terwijl het bij mij mee 14 8 is. ik vraag me af hoe dit kan? zijn dat dan 20 % sterke handen? ze re raisen toch niet met qj of kj of wel? mijn spel is wel tight agressive maar vooral vanaf de flop. voor de flop is het nog lastig. ik weet wel dat tight agressive het meest lucratief is en ik multi table meestal tien tafels dus ik speel vrij tight maar waar zit dat laatste stukje nou in? kan iemand me dat vertellen?

bij voorbaat dank wesley
  • 22 antwoorden
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Ik denk dat je met 20-20 en 14-14 doelt op VPIP (percentage van de handen die je vrijwillig speelt) en PFR (percentage van de handen wat je raiset voor de flop). Dus hoe dichter dit bij elkaar speelt, hoe hoger het percentage van de handen die jij speelt, je ook raiset voor de flop.

Als je dit wilt verhogen kun je dus besluiten om minder handen te callen/limpen en altijd te raisen als je speelt. Het is niet perse zo dat stats die zoals 20-20 gelijk zijn, ook daadwerkelijk optimaal zijn. Je kunt best een kleine "gap" tussen deze 2 stats hebben, maar dan wel een kleine.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Plak een vin op je rug, neem een kunstgebit en ga zwemmen...
    • embe2011
      embe2011
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Zeezout
      Ook genetische manipulatie zou een oplossing kunnen zijn ... :D

Maar een pokerende haai heb ik nog nooit gezien ....
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Zeezout
      Wilde hetzelfde posten :D hahaha
    • wzippro
      wzippro
      Bronze
      die vin en die tanden heb ik al. alleen nog geen kieuwen. :s_cry:
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Ik heb al slechtere vragen gehoord. Een groot verschil tussen VPIP en PFR is een serieus leak in veel spelers hun spel imo. Kost gigantisch veel geld... :s_grin:
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      je moet wel even onderscheid maken in het soort spel dat je speelt.
      SSS, MSS, BSS, SNG, MTT, SH, FR
      het zorgt allemaal voor andere situaties en daardoor andere vpip/pfr getallen.
      Over het algemeen is een kleine GAP wel het beste, maar de GAP is meestal kleiner bij toernooi spelers dan bij cashgame spelers, en bij BSS spelers groter dan bij SSS en MSS.

jouw 14-8 doet me denken aan BSS FR trouwens. Ik denk dat je dus wel de juiste handen speelt preflop (14 is aan de lage kant, maar wel ok), maar dat je vaker kunt re-raisen, en iig ook niet preflop moet limpen, waarvan ik denk dat je dit ook wel eens zou kunnen doen gezien de stats. qj of kj kan tegen de juiste spelers en in de juiste spot weleens een re-raise zijn, maar soms ook een call of een fold. post je handjes in de handjudge-section om erachter te komen of je ze goed speelt zou ik adviseren.
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Chivaz1
      je moet wel even onderscheid maken in het soort spel dat je speelt.
      SSS, MSS, BSS, SNG, MTT, SH, FR
      het zorgt allemaal voor andere situaties en daardoor andere vpip/pfr getallen.
      Over het algemeen is een kleine GAP wel het beste, maar de GAP is meestal kleiner bij toernooi spelers dan bij cashgame spelers, en bij BSS spelers groter dan bij SSS en MSS.

jouw 14-8 doet me denken aan BSS FR trouwens. Ik denk dat je dus wel de juiste handen speelt preflop (14 is aan de lage kant, maar wel ok), maar dat je vaker kunt re-raisen, en iig ook niet preflop moet limpen, waarvan ik denk dat je dit ook wel eens zou kunnen doen gezien de stats. qj of kj kan tegen de juiste spelers en in de juiste spot weleens een re-raise zijn, maar soms ook een call of een fold. post je handjes in de handjudge-section om erachter te komen of je ze goed speelt zou ik adviseren.
      Verhelderend en waardevol ;)
    • wzippro
      wzippro
      Bronze
      eindelijk een normaal antwoord, dank je. ik speel 6 max cash games, bss zegt me niets haha. en meestal op 10 tafels. maar bedankt voor de info
    • wzippro
      wzippro
      Bronze
      big stack strategy, was niet helemaal wakker meer. :s_grin:
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      hahaha leuk fotootje :)
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door wzippro
      eindelijk een normaal antwoord, dank je. ik speel 6 max cash games, bss zegt me niets haha. en meestal op 10 tafels. maar bedankt voor de info
      graag gedaan voor het antwoord.
      sh (6max) zou ik niet meer dan 6 tafels tegelijk adviseren.
      en voor SH zijn je stats erg tight (te nitty)
      op zich is het goed om op de lager levels bij ABC-spel te blijven, maar zorg er wel voor dat je de blinds probeert te stealen.
      vanuit cut off zou je minstens 25% van je range moeten openen, en vanaf de BU zo'n 40%. Neem hiervoor handen als 45s-QJs, TJo-KTo, etc op in je range. Dit doe je dus als bluff, op een 3bet foldt je deze handen. Let er dus even op dat je niet stealt van een hele aggressieve 3better.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Hoe speel je dan pocket pairs pre flop met 20/20 ?(

Reraisen? Of folden?
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Dat ligt weer aan de IR. Wat zijn villains stats? Aan de hand van die gegevens weet je of je moet callen/3betten.
    • wzippro
      wzippro
      Bronze
      ok ik zal het proberen. waarom maar zes tafels? sinds ik 10 tafels doe gaat het geweldig. ik speel nu ff minder tafels omdat ik ff niet op stars zit. waar kan je je stats van poker 770 vinden? pe5 heeft ze niet, ook niet van microgaming.
      de blinds steel ik alleen vanaf 0,05 en 0,10 anders heeft het toch weinig zin? de meeste raises op 0,02 en 0,05 worden toch gecalled.
      ill give it a try

ty :)
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      ze re raisen toch niet met qj of kj of wel?

de blinds steel ik alleen vanaf 0,05 en 0,10
      This is where I stopped reading

:f_cry:
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      ik denk dat je het beste gewoon nog wat video's kan kijken en artikelen kan lezen. Daar worden deze basisideeën prima uitgelegd.

6 tafels, omdat je anders alleen maar puur op knoppen aan het klikken bent (iets wat ook een beetje uit je 14-8 stats blijkt) dan dat je nadenkt over de hand, over wat villain kan hebben en over hoe je de hand het beste kunt spelen.
    • joenie310
      joenie310
      Bronze
      ik ben het eens met chivaz, je denk dan niet goed na over de spots..
    • 1
    • 2