NL100 AQo v reg+fish

• Horroroids
      Horroroids
      Bronze
      MP3 is straightforward reg 23/17; 73% fold to 3bet; 3.9AF; 22% WTSD. Heb niet echt een dynamiek met hem waardoor hij gekke dingen gaat doen. Ik verwacht dus niet dat ik kan 3betten voor value. Ik zit wel in positie en sta voor op zijn range.

SB is 68/9 fish en dat is dan ook de hoofdreden dat ik niet 3bet, hij zal wel vaak 3bets coldcallen maar ik hou hem liefst vaker in de hand met nog meer random crap.

Flop wordt naar me toegecheckt. MP3 heeft hier dus nooit een hand, zelfs 33-55 zou hij nog vaak betten voor protection. De fish kan natuurlijk alles hebben maar ik kan zeker een +EV bet maken tegen zijn range, ik valuebet gewoon vaak tegen gutshots en draws enzo. Zijn fold to cbet is over kleine sample wel hoog en zijn WTSD laag dus wet niet zeker of hij gaat floaten met A hi, indien wel wordt dit wel zeker een bet.

Nu dacht ik wel meer te kunnen winnen door gewoon behind te checken, omdat MP3 op een ace wel actie zou geven en ik hem daar meestal domineer en dus meer value haal. Ik denk dat ik op de flop gewoon vaak het meeste equity heb om de hand te winnen en het belangrijkste: veel implieds tegen zwakkere azen van zowel SB als MP3.

En ja hoor, magische turn komt en MP3 bet uit, obvious ace is obvious want hij gaat 3way geen gekke dingen doen met bv KQ, waarmee hij nog SD value heeft. Raisen hier lijkt me veel te light en wil SB niet wegjagen.

River is wel een scarecard voor hem en ik twijfelde wel over sizing en of het niet te thin wordt, ik valuebet praktisch enkel tegen AJ/A9s at this point.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.5/$1 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      CO:
      $104.60
      BU (Hero):
      $132.00
      SB:
      $297.59
      BB:
      $114.20
      MP2:
      $100.00
      MP3:
      $413.44

Preflop: Hero is BU with A, Q.
      MP2 folds, MP3 raises to $3.00, CO folds, Hero calls $3.00, SB calls $2.50, BB folds.

Flop: ($10) 8, 7, 2 (3 players)
      SB checks, MP3 checks, Hero checks.

Turn: ($10) A (3 players)
      SB checks, MP3 bets $7.00, Hero calls $7.00, SB folds.

River: ($24) T (2 players)
      MP3 checks, Hero bets $12.00
  • 4 antwoorden
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Preflop en flop lijken me inderdaad standaard. Ik vind de notie dat je de vis in de pot wilt houden een goede, want dit is inderdaad zeer belangrijk. Tegen hem zul je immers het meeste geld gaan winnen over de lange duur.

That said; ik denk dat jouw range nog behoorlijk groot is wanneer je de turn callt. Je zou nog elke OESD kunnen hebben, mogelijk flush draws (hoewel je die vaak op de flop zou betten, maar het zal wel in zijn achterhoofd zitten dat het een mogelijkheid is), handen als 76 en heel wat azen inderdaad. Ik denk dat hij wel vaak een A heeft maar niet persé. Het kan gewoon zijn dat hij die probeert te reppen met een bet op de turn omdat hij toch de preflop raiser is en SB heeft al gecheckt.

De riverbet sizing is eigenlijk nog het enige interessante aan deze hand. Je besluit hier 1/2pot te betten maar ik weet niet of ik het daar mee eens ben qua sizing.
      Ik denk dat je sowieso moet betten dus zeker niet te light. Ik denk dat wanneer hij AK/AQ had dat hij zelf wel had gebet, mogelijk zelfs AJ. A8/A7 zou hij op de flop wel betten zoals je zelf al aangeeft. Je wilt hier dus value halen tegen handen als A3s-A6s, A9, AJ. Mijn probleem met jouw sizing echter is dat het er té valuebetterig uit ziet en het kan er zelfs uitzien als een lichte valuebet waarop hij wil gaan bluffraisen en ik denk niet dat een check/raise callen hier een goed plan is. Ik zou mijn range hier dus iets meer polariseren en er gewoon iets van $18-20 van maken. Gezien jouw turnrange nog wel groot is verwacht ik dat hij geen azen gaat folden iig en dat is toch het deel van zijn range waar je value van wilt halen. Wanneer je dus iets groter bet zitten er meer bluffs in jouw range zodat hij sowieso lichter gaat callen.
    • kalakaja
      kalakaja
      Bronze
      Op de river is onze range bomvol sterke azen en wellicht de eventuele non nut flush draw in de ogen van villain. Als hij dus solid is en ons ook als zodanig beschouwt moet hij hier eigenlijk alles kleiner dan A met T-kicker dumpen toch? De presentie van de fish maakt het zo dat hij waarschijnlijk met heel veel raggy aces vanaf de CO kan raisen wat zijn showdown value stuk marginaler maakt. Dus als we denken dat hij ons hiermee kan stationen kunnen we lekker groot betten inderdaad en dat is in deze spot ook zeker bijna nooit verkeerd.

Toch zou ik een underbet ook wel nais vinden om een crying call te krijgen van baggeraas. Villain zal zich deze hand dan ook herinneren en is in de toekomst met underbets van zwakke handen af te bluffen. Er van uitgaande dat je veel met hem samen speelt op een kleinere pokersite ofzo. JUST THROWING IT OUT THERE
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Je mag altijd toevoegen hoor aan de discussie :) .

Ik denk echter zelf dat onze range in zijn ogen nog redelijk wat bluffs kunnen bevatten waardoor hij vaak altijd gaat check/callen met een aas ongeacht bet-grootte (tenzij we overbetten uiteraard). Als villain hier een aas heeft ga ik er gewoon vanuit dat zijn plan check/snapcall is en dat hij zich niet echt gaat bezig houden met dat wij hier eigenlijk weinig zullen bluffen vanuit optimale gameplay.

Ik denk echter dat we ervan kunnen uitgaan dat deze villain niet optimaal speelt en hier gewoon gaat check/callen met AX.

Een kleinere bet kan wel, maar dan hoop ik dat je dit concept wel hierin meeneemt:

Als je $8 bet en hij callt 75% van de keren en een $18 bet callt hij 40% van de keren, moeten we nog steeds de bet van $18 maken omdat we op de lange termijn meer winnen. Met deze assumpties zijn de verwachtingswaarden dan:

$8*0.75=$6
      $18*0.40=$7,20

edit: oh en het 'metagame' aspect wat jij noemt vind ik niet zo heel erg belangrijk in deze hand en over het algemeen redelijk overgewaardeerd. Ik vind in theorie het ook een goed plan om kleine bets te maken als bluff als villain vaak air heeft. Je bluff hoeft niet vaak te werken om het profitabel te maken en als je wel gecallt wordt kost het je minder en dan komt er nog eens bij dat een kleine bet er heel erg valuebetterig uit ziet. In deze hand zou ik gewoon voor value gaan.
    • kalakaja
      kalakaja
      Bronze
      Tuurlijk zal hij veel vaker moeten callen om onze kleinere bet even profitabel te maken. Punt waarmee ik zit is dat ik niet in zie waarom hij ons op deze river met een mindere hand dan AJ zou afbetalen behalve als hij ons echt in staat acht om daar A6s groot te valuebetten en aangezien de originele poster dit al richting dunnetjes vond gaan met AQ neem ik aan dat daar geen dynamiek voor is.

Waar het in het kort op neer komt is dat villain imo toch meer credit verdient dan jij hem toedicht en wij ook geen busted draws reppen(56s bet ik op de flop) of bluffs hebben 4 that matter. Als hij een goede speler is fold hij zijn Ax misschien wel ongeacht wat we betten en dienen we soweiso groot te betten. Is hij echter meer je doorsnee 100nl fapper en denk je dat hij je kleine bet kan afcallen met al zijn Azen hebben we t volgende plaatje:

12 maal AJ om 18 te callen uit 36 combos is 1/3e = +6

12 X AJ, 12 X A9, A3s-A6s heeft hij ook 12 keer. Dus 36 uit 36 = +8

in de praktijk zal de grote bet wel net iets beter zijn als we weinig info hebben. dit is echter wel iets wat voor mij zo werkt maar dat komt ook door mijn wat tightere image. En ja metagame wise stelt het ook inderdaad niet zoveel voor daarom stelde ik er ook strenge voorwaarden aan. Grappige is dat als ik bluff is het nog redelijk vaak of een underbet of een overbet is:P

Nu heb ik me zelf iig hoofdpijn gegeven :f_mad: