MTT flushdraw juiste odds

• zazizo
      zazizo
      Bronze
      Zat laatst toernooi te spelen samen met een maat van mij.
      In het eerste uur volgende gebeurde:
      Na een preflop raise gemaakt te hebben, floppen we een flushdraw, waarop we een c-bet maken.
      Op dit moment is er al een flinke pot ontstaan en hebben we nog ongeveer 600 stack over bij blinds van 30/60 ofzo.
      De tegenstander schuift all in, en vanwege de verhouding van pot en eigen stacksize krijgen we de juiste odds voor een call.
      Nou konden wij het er niet over eens worden, wat hier de correcte play is.
      Callen we hier met de juiste odds, maar wel een 65% kans uit het toernooi te vliegen? Of folden we en spelen we verder met 600 stack bij 30 60 blinds?

En veranderd het antwoord op deze vraag ook naarmate we meer big blinds overhouden bij een fold (dus grotere stack over ten opzichte van de blinds)?
      Of moet iedere beslissing gewoon altijd "chips +EV" zijn ?
      Of is dit alles afhankelijk van hoe sterk we onszelf inschatten tov de rest van het spelersveld?

Een hoop vragen, maar ik hoop dat iemand wat zinnigs kan zeggen :)
  • 8 antwoorden
    • SonataWolf
      SonataWolf
      Bronze
      Op zich, in een cashgame moet je alles spelen wat ook maar het minste EV+ is. In een MTT ligt dit volgens mij anders.
      In de laatste coaching zei nick dat hij een ATC-pusher zou callen met top 30% handen als ik het mij goed herinner. In jullie geval hangt het heel erg af van de stacks aan de tafel, de spelers, de structuur van pay-out en blinds,...
      Een exact antwoord kan ik dus niet geven, miss dat anderen hier nog iets meer over kunnen zeggen
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Beetje extra info: was tegen einde van eerste uur, we zaten iets onder beginstack bij het begin van de hand, denk spelersveld van ong. 500 man, freezeout.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      cEV is zeker belangrijk, maar we moeten ook dingen zoals FE en onze reads op tegenstanders vergeten. In het begin van een mtt speel ik meestal ongeveer hetzelfde als in een cashgame, maar kan geen garantie geven of dat de beste stijl is
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hallo,

Ik zou 100% op chipev spelen. Dat is immers de manier om betaald te krijgen in een mtt, door correcte chipev beslissingen te maken. In een mtt call ik een ATC push met een hele wijde range, omdat je in een mtt slechts voor hoeft te liggen op je tegenstanders' range om de call correct te maken.

Als je de juiste odds krijgt, dan kun je een flushdraw niet meer folden. Vooral omdat je preflop geraised had, en wellicht ook overkaarten had.

Liever had ik echter wel de hand gezien, ik kan niet zeggen of je ook echt de odds kreeg.
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Het ging om een call van een all in reraise na mijn cbet, met niet meer dan een flushdraw zonder overcards. Ging uit van 35% kans wat gezien de pot genoeg moest zijn.
      Bedankt de reacties, vanaf nu dus puur cEV spelen :)
    • SonataWolf
      SonataWolf
      Bronze
      Dus in de early stages van een MTT wel chipEV spelen, itt tot SnG's?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door SonataWolf
      Dus in de early stages van een MTT wel chipEV spelen, itt tot SnG's?
      yup, in de early stages van een mtt wil je een soort aangepaste cashgame stijl spelen. Aangepast, omdat de stacksizes kleiner zijn. Zo hoeven je openraises niet 4bb's te zijn. Bij 20bb stacks is naar 2.5bb's al voldoende. En zul je postflop vaker broke gaan, omdat je met sterke handen betere reversed implied odds heb als je een kleinere stack hebt. Maar Qjs uit MP3 openraisen kan prima bijvoorbeeld.
    • SonataWolf
      SonataWolf
      Bronze
      Staat genoteerd.
      Bedankt :)