NL50 trips vs fish

• Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.50(BB) Poker Stars
      SB ($37.75)
      BB ($71.50)
      UTG ($22.15)
      UTG+1 ($66.70)
      CO ($50)
      Hero ($50)

Dealt to Hero K:club: Q:spade:

UTG calls $0.50, fold, fold, Hero calls $0.50, fold, BB checks

FLOP ($1.75) 5:diamond: Q:heart: Q:club:

BB checks, UTG checks, Hero bets $1.50, BB calls $1.50, UTG calls $1.50

TURN ($6.25) 5:diamond: Q:heart: Q:club: 7:club:

BB checks, UTG checks, Hero bets $4, BB raises to $8, UTG folds, Hero calls $4

RIVER ($22.25) 5:diamond: Q:heart: Q:club: 7:club: 9:heart:

BB bets $7, Hero raises to $21, BB calls $14

Villain is huge fish. Ik zie mezelf graag raisen pf, maar als ik hit kan ik toch wel value halen tegen fish. KQ is ook niet echt nutty.
      De vraag die ik heb is of ik moet shoven op de turn?
      Waarom wel? - Value uit draws misschien, q lage kicker.
      Why not? Ik geef villain niet de kans om te bluffen op de river.
  • 2 antwoorden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sjors777
      Villain is huge fish. Ik zie mezelf graag raisen pf, maar als ik hit kan ik toch wel value halen tegen fish. KQ is ook niet echt nutty.
      ?(

KQ is de nuts tegen een limpende "huge vis", helemaal als je ook nog eens op de BU zit en positie hebt. As played is de pot veel te klein en mis je gigantisch veel value.

As played denk ik dat je de flop wel kan overbetten omdat villains range zo ontzettend inelastisch is op deze flop, je gaat superveel folds krijgen van zijn air en als hij Qx heeft called ie toch wel (en jij hebt sowieso de beste kicker) en als het echt een huge vis is dan fold hij 5x of een pocketpair ook niet, ongeacht wat je bet. Zo bouw je de pot en kan je turn en river knallen. Zoals de hand nu is verlopen klik ik het waarschijnlijk terug op de turn om meer geld in de pot te krijgen en raise ik naar $19,- ofzo waardoor je de river kan shoven.
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Preflop zou ik inderdaad isoleren omdat je HU wilt komen tegen hem. Verder zeg je dat je als je hit toch wel value gaat halen, maar sinds wanneer beginnen we pas na de flop met value halen?
      Je ligt voor op een groot deel van zijn handen en kunt daar tegen preflop al voor value raisen. En als je preflop raised speelt het postflop een stuk beter.

As played bet je inderdaad gewoon de flop, een overbet lijkt me hier niet zo'n goed idee omdat vissen op paired boards vaak nog een keer peelen, als je overbet zijn ze toch sneller geneigd te folden met hun craphanden.

De turn zou ik ook klein reraisen om de pot toch nog zo groot mogelijk te kunnen maken. Een minraise is meestal wel nutty en hij kan dit doen met worse Qx en eventueel preflop geslowplayde monsters. Als je reads hebt dat hij dit doet als bluf dan zou ik gewoon callen maar ik zou er standaard vanuit gaan dat hij hier een hand heeft.

Maar in het vervolg gewoon preflop isoleren vanwege de vele voordelen: Je haalt value, de pot is groter waardoor je bets veel beter uitkomen postflop, en je hebt meer kans om HU te komen tegen een vis.