barrelen tegen fish

• sharppablo
      sharppablo
      Bronze
      Dit zijn de handen die mij in de problemen brengen.
      Vil is een 85/26/2 fish die opent vanaf de CO.
      In dit geval cbet ik de flop maar wordt gecalled.
      Ik C/F de turn maar in andere gevallen barrel ik rustig door om vervolgens tegen een BP o.i.d. te lopen. Dit kost me echt zoveel BB's.
      Hoe speel je tegen dit soort tegenstanders?

$0.01/$0.02 No Limit Holdem
      iPoker
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG Player6 ($9.55)
      UTG+1 Player8 ($3.31)
      CO Player10 ($2.57)
      BTN Player1 ($3.78)
      SB Player3 ($3.24)
      BB casadiepinda ($2.33)

Pre-Flop: ($0.03, 6 players) casadiepinda is BB Q:heart: J:spade:
      2 folds, Player10 raises to $0.07, 2 folds, casadiepinda raises to $0.22, Player10 calls $0.15

Flop: 7:heart: 5:diamond: 6:heart: ($0.45, 2 players)
      casadiepinda bets $0.45, Player10 calls $0.45

Turn: 9:club: ($1.35, 2 players)
      casadiepinda checks, Player10 bets $1.06, casadiepinda folds

Final Pot: $2.41

Player10 wins $2.32 (net +$0.59)

casadiepinda lost $0.67
  • 6 antwoorden
    • D4rkDud3
      D4rkDud3
      Bronze
      Tegen loose spelers die niet graag folden, is het beter om meer voor value te spelen en veel minder te bluffen. Ook is positie heel belangrijk.
      Ik vind de 3bet preflop vrij raar, we zitten uit positie met een redelijke (maar geen monster) hand, dan kijken we denk ik liever een flop in een kleine pot ipv een grote.
      Zijn fold to 3bet% staat er niet bij, maar met QJo denk ik dat het zoizo beter is om te flatten.
      Op de flop zitten we uit positie op een wet board, waar hij vrij vaak wel iets heeft gehit. Een pair, set, flush draw, klein overpair, elke 8 en handen als 45 folden hier niet.
      As played veranderen we onze hand op de flop in een bluf, en moeten we denk ik iedere turn opgeven, behalve een Q of J, en dan nog zijn er heel veel riverkaarten die we helemaal niet willen zien.
    • sharppablo
      sharppablo
      Bronze
      Vil had een CO steal van 44%(9) en een fold to resteal 33%(6) over 80 handen.
      Omdat hij de 3bet callde ging ik er van uit dat ik wel ev+ kon cbetten op deze flop. Maar hij zou natuurlijk met een hoop drawy handen gecalled kunnen hebben achteraf Je hebt gelijk dat je beter voor value kan spelen tegen dit soort tegenstanders maar ik wil nog wel eens fishy vil's onderschatten. Soms verander ik dan zelfs zelf in een fish :facepalm:
    • D4rkDud3
      D4rkDud3
      Bronze
      Spelen tegen dergelijke tegenstanders kan soms nogal frustrerend zijn, maar de makkelijkste manier om tegen hun te winnen is door een betere handselectie en een goed positiespel te hanteren.
      De raad die ik dus kan geven is, probeer tegen zo'n spelers zoveel mogelijk in positie te spelen, en speel echt heel straight forward; dus geen rare bluffs en dergelijke. Vaak verlies je een paar kleine pots, maar hij zal uiteindelijk wel een of meerdere grotere pots terug verliezen wanneer jij een sterke hand hebt.

Die flop is overigens een van de slechtste flops om op te cbetten imo. Er zijn massas draws mogelijk, en hij kan zelf al makkelijk een redelijk sterke hand geflopt hebben. Onze hand heeft ook zelf amper of geen value op deze flop. Het feit dat we uit positie zitten, maakt het alleen problematischer.
    • sharppablo
      sharppablo
      Bronze
      ok man, thx. Zou een enorme leak schelen als ik dit onder de knie krijg.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Een goede vuistregel is: Don't bluff teh callingstations. Dat geld ook hier.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hoi sharppablo,

Ik denk dat ik preflop gewoon flat en de flop wellicht checkraise of zelfs lead. Een 3bet met zo'n hand als QJo is vrij speculatief.

IN ieder geval geef ik de Flop as played gewoon op, het heeft geen zin om een fish van zijn Ax af te bluffen of pair+gutshot

Tegen zo'n fish moet je valuebetten en de bluffs achterwege laten totdat je echt een board ziet in de trend van Q22, J22 en dan nog moet je vaak dubbelbarrelen

Mvg,
      Gerv