180 mans 8$ FT

• Tibovw
      Tibovw
      Bronze
      We zitten 5 handed

Wat gaan we hier repushen? Ik heb de indruk dat ik niet echt de klik maak van cEV naar $Ev en veel te loose ben op de FT

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      5 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $7.34+$0.66

Stacks:
      UTG Tibovw (36k)
      CO Sander5 (42k)
      BTN bashawilly (55k)
      SB Anaemik (109k)
      BB gabrirl (28k)

Blinds: 2k/4k Ante 400

Pre-Flop: (8k, 5 players) Tibovw is UTG :4s: :5h:
      Tibovw goes all-in 35k, Sander5 goes all-in 42k, 3 folds

Flop: :9s: T: :8d: (85k, 2 players, 2 all-in)

Turn: T: (85k, 2 players, 2 all-in)

River: :8c: (85k, 2 players, 2 all-in)

Final Pot: 85k
      Tibovw shows two pair, Tens and Eights
      :4s: :5h:
      Sander5 shows two pair, Tens and Eights - Ace kicker
      K: A:

Sander5 wins 85k (net +43k)

Tibovw lost 36k
  • 20 antwoorden
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Vrij tight toch, je bent met 4 man ongeveer even short en je hebt geen reden om aan te nemen dat je hier ongelooflijk veel fold equity hebt.

Ik denk dat 77+ AJ+ ATs+ een goeie range is, het hangt er wat vanaf hoe los de bigstack en de sb zijn, als die extreem tight zijn kan het wat losser, maar dat verwacht ik eigenlijk niet, nog nooit 180's gespeeld dus kan de ranges wel niet zo goed inschatten :)

Ik heb het eens door sng wiz laten berekenen en door hier 45o te pushen verlies je tot ongeveer 1 BI, wat vrij zot veel is, mss dat je idd beter wat tijd steekt in de icm trainer :s_biggrin:
    • gewoonlars
      gewoonlars
      Bronze
      Persoonlijk push ik hier iets van 15% dus like this (55+, A5s+, K9s+, QJs, A9o+, KJo+) dit zal wel een stukje aan de tighte kant zijn maar kan het nu niet narekenen.
      Op de button fold ik 45o ook gewoon omdat ik op beide blinds het minste fold equity heb.
    • Tibovw
      Tibovw
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pakichu777
      Vrij tight toch, je bent met 4 man ongeveer even short en je hebt geen reden om aan te nemen dat je hier ongelooflijk veel fold equity hebt.

Ik denk dat 77+ AJ+ ATs+ een goeie range is, het hangt er wat vanaf hoe los de bigstack en de sb zijn, als die extreem tight zijn kan het wat losser, maar dat verwacht ik eigenlijk niet, nog nooit 180's gespeeld dus kan de ranges wel niet zo goed inschatten :)

Ik heb het eens door sng wiz laten berekenen en door hier 45o te pushen verlies je tot ongeveer 1 BI, wat vrij zot veel is, mss dat je idd beter wat tijd steekt in de icm trainer :s_biggrin:
      telt geen future ev mee natuurlijk maar het zal sws wel -EV zijn idd
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik zou toch vrij loose shoven.
      Lijkt me dat je daar nog best veel fold equity hebt.
      54o lijkt me sowieso wel veel te loose en is niet goed denk ik.

Ik vraag DonBartos even om een range op te stellen.
      Die heeft daar meer verstand van. :D
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      ik push hier any ace, any king, any suited queen, any connector, any suited gap connector, any pocket pair.

Je moet hier loose pushen om je fe voor het volgende rondje te verzekeren gezien de stacksizes van de anderen.

good push, zeker omdat er een wat shortie op de bb zat waar je meer fe op hebt dan de big stack bijv.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pakichu777

77+ en aj+ is a total joke tbh. Lijkt me sterk dat je hier 1 bi verliest door te pushen, en al zou dat zo zijn ( wat het niet is wss, denk dat je callingranges overschat), dan push ik hier nog om bovengenoemde reden
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze

Denk je echt dat de callingranges zoveel tighter zijn dat je Q2s A2o K2o enzo kan jammen, bay?
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DonBartos

Denk je echt dat de callingranges zoveel tighter zijn dat je Q2s A2o K2o enzo kan jammen, bay?
      al zijn ze dat niet vergoedt future ev dat wel.

Als de 180s nu wat minder style betaald werden was het wellicht als iets tighter, maar really dont see how you can fold an ace here
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Ik vind bart zijn range al te wijd :tongue: Edit al verschilt het niet veel^^ Maar ik ben ook een nitty 18mans grindertje.

24.4%, 22+ A2s+ A9o+ K6s+ KTo+ Q8s+ QTo+ J8s+ JTo T8s+ 98s

Dit lijkt me optimaal. Future EV gebruiken om hier grote negatieve -$EV spots te nemen lijkt me niet lekker met deze stacklayout.

Edit2 Verschil tussen suited azen en suited koningen is vrij sick qua equity ook.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      wat gebeurd hier als je niet pusht. Je gaat door de blinds, verliest chips, krijgt wellicht hooguit 1 spot en met een kut hand en gaat daarna were door de hand waardoor je verplicht moet flippen.

Ik shove dus,
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik kan hier enkel maar concluderen dat dit duidelijk een fold is, zowel $EV als cEV denk ik niet dat je 54o hier profitable kan shoven.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
      Ik kan hier enkel maar concluderen dat dit duidelijk een fold is, zowel $EV als cEV denk ik niet dat je 54o hier profitable kan shoven.
      and you all have no clue hoe je aan te passen aan de stijle structuur van de 180s en future ev in deze jongens. 45 is close though, maar een range van a7+ is idioot
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Als je dat nu tegen mij zegt oké. Denk dat de MTT ervaring van Elias(waar ook veel stijle pay outs komen aan FT) en 180mans ervaring van donbartos vrij groot is en twijfel daar ook niet.

Je kan veel dingen nu eenmaal wiskundig berekenen met programma's zoals donbartos deed met sng wiz. Future EV is een vrij vaag begrip.
      Mijn range is ook wiskundig berekend met nash. Hier heb ik de small -$EV spots zelfs in toegevoegd door een aantal redenen die jij noemt. Ja je gaat door de blinds, ja je verliest iets FE moet je hierdoor veels te wijde -$EV pushes maken nee.

Future EV is veel meer van toepassing imo als je zelf b.v. echte shortstack bent in deze spot is dat niet het geval met 9BB's. Tevens zit hier nog een 'shorty' op de bb die vrij wijd zal gaan callen. Niet alleen dat die hier wijd gaat callen kan je hier minder echt op future EV gaan pushen aangezien je hier redelijk op optimale $EV ranges kan pushen door die shorty.

Thx dat je a7+ idioot vind, vind A9o definitly beter aangezien a7o al wel wat -$EV is.
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa
      Oorspronkelijk gepost door DonBartos

al zijn ze dat niet vergoedt future ev dat wel.

Als de 180s nu wat minder style betaald werden was het wellicht als iets tighter, maar really dont see how you can fold an ace here
      Vind A2o met 9bb UTG echt te wijd hier :P

and you all have no clue hoe je aan te passen aan de stijle structuur van de 180s en future ev in deze jongens. 45 is close though, maar een range van a7+ is idioot

Ja ik heb inderdaad geen ervaring met het aanpassen aan 180mans :f_biggrin:

Denk dat de range die ik gegeven heb vrij prima is. Dan kun je discussiëren over de ranges van villains en hierop je eigen range wijder/tighter maken maar ik verwacht niet dat de ranges die ik gegeven heb veel te wijd zijn en dat daardoor je eigen range ook niet veel groter moet.

Future EV heb je altijd, je gaat inderdaad door de blinds. Maar je kunt nog 2 orbits toekijken vanaf de zijlijn voor je je fold equity verliest, en zelfs dan heb je nog wat FE.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      probably is het feit dat ik in (iets meer dan) de helft van men ft's bij de laatste 3 komt wel iets van een clue dat ik weet hoe future (180s) ev werkt hier en dat je naarmate je erg deep komt steeds meer fe krijgt zelfs op de 180s.

wiskundig berekenen is allemaal leuk en aardig chase, alleen jij zegt dat mijn argumentatie niet klopt omdat het wiskundig kut is, mijn argumentatie is juist dat ik hier schuif omdat je er gruwelijk veel future fe mee wint. Je chip utility is hier zon groot verschil. Het verschil tussen 50-60k hier , i dont fucking care, maar het verschil tussen 28k of 45k, is major en valt niet te onderschatten in terms of fe.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Zeg ook niet dat je er geen clue van hebt he bay ;)

Ik weet wat je zegt maar denk dat we het nooit eens worden, niet dat erg is in poker wat niet echt een exacte wetenschap is oid :tongue:
    • Steambull
      Steambull
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa
      Het verschil tussen 50-60k hier , i dont fucking care, maar het verschil tussen 28k of 45k, is major en valt niet te onderschatten in terms of fe.
      Dit snap ik niet echt. Het verschil moet 8k zijn, namelijk 1M. Je gaat beide keren door de blinds, niet alleen als je hier foldt.

Ik vind het voor de beoordeling van deze hand ontzettend belangrijk om te weten hoe het spel voor deze hand was. Heb je al wat showdowns gehad en wat heb je laten zien? Ben je veel aan het shippen geweest? Als je in deze situatie besluit dat 54o goed genoeg is, dan heb je vast al eerder een wat maniacaler image gecreeerd.
      Als dat zo is, gaan mensen je ruimer afcallen, wat in een situatie als deze, door 4 man heen, ontzettend belangrijk is. De callranges van DonBartos zijn gebaseerd denk ik, op een aanname dat HERO hier als tighte speler wordt beoordeeld. Maar die info heb ik nog niet gezien. Kun je hier iets over zeggen Tibo?
    • Tibovw
      Tibovw
      Bronze
      Ik had een shortie gecalled op de BB met AQo , hij showede 22 en toen was ik short 9bb's.

Heb dan een SB gefold die ik eig moet pushen met J3o (alle 2 9bb's 5handed FT) maar ik stak me weg achter het feit dat zijn callrange erg wijd zou zijn (pbb omdat ik met scared money zat want dit was een 8$ maar soit)

Dan laat ik een 94o liggen vanop de CO met 9bb die ik eig wel kon pushen denk ik maar ik zei toen tegen mezelf achja het is een FT ik laat deze schietten, maar next hand (UTG) ga ik zo wijd.

Dan krijg ik 45o en beslis ik dat ik hem goed genoeg vind omdat ik hier straks door de blinds moet en omdat 4e of 5e worden toch beide klote zijn

In general denk ik dat we hier wel een serieuze -Edge kunnen instellen op SNGwiz om deze hand te beoordelen om die future EV na te bootsen

Toch redelijk wat animo rond onstaan eig :p Ben daar eig wel tevreden mee hehe

bedankt voor de reacties iig
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Blijf erbij dat je hier geen grote -diff spots moet willen pakken. Je hebt buiten future EV ook gewoon een edge die je moet sparen neem ik aan. En ik denk dat het in deze spot elkaar redelijk opheft. Fwiw, het kan nooit een superslechte jam zijn en het kan nooit een slechte fold zijn. Maar blijf erbij dat dit geen spot is om grote -ev spots te pakken omdat je dan basically elke UTG spot wel 72off kan jammen omdat je de hand erna door de blinds gaat en met future ev zit.
    • 1
    • 2