NL50 HU, AQo moeilijke beslissing river

• SlaxX
      SlaxX
      Bronze
      Villain is een losing reg, vrij aggro preflop (3b% van 30%)
      Aangezien we zo deep zitten hebik geen zin om met AQ preflop broke te gaan dus call ik de 4bet.
      Flop check ik, vrij standaard.
      Turn check ik weer, redenen hiervoor zijn dat ik hem de kans geef een stab te doen naar de pot. Ook wil ik hier niet geraised worden (folden op een mogelijke raise is weak, maar het op dit board shippen vind ik ook niet echt prettig).
      River moet zowat de slechtste kaart zijn, veel 2p handen die nu mogelijk zijn.
      Maar zijn range vind ik hier nog vrij groot (als hij de turn stabbed met air, denk ik dat hij vaak de river zal doorzetten omdat ik niet bepaald sterk overkom).

Heb een lange tijd zitten denken, en vondhet tough spot...dus wat doen we hier op de river? (of had ik deze hand anders moeten spelen op eerdere streets?)

$0.25/$0.50 No Limit Holdem
      2 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      SB zuh4ir ($107.80)
      BB Hero ($91.60)

Pre-Flop: ($0.75, 2 players) Hero is BB A:club: Q:diamond:
      zuh4ir raises to $1.50, Hero raises to $5, zuh4ir raises to $12, Hero calls $7

Flop: A:diamond: 10:spade: 4:spade: ($24, 2 players)
      Hero checks, zuh4ir checks

Turn: 9:club: ($24, 2 players)
      Hero checks, zuh4ir bets $13, Hero calls $13

River: K:club: ($50, 2 players)
      Hero checks, zuh4ir bets $20.75, Hero ?
  • 21 antwoorden
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Als je niet met AQ broke will gaan waarom call je dan een 4b OOP?

ofwel 5bet je ofwel fold je maar OOP callen in een 4bet pot is niet echt goed imo en als je weinig informatie hebt vrij -EV imo. Als je niets hit wat is dan je plan?

Zijn riverbet is nogal klein dus ik call hier as played.

Mijn read is dat hij hier een weak ace heeft of QQ/JJ waarmee hij toch nog value wil van Tx ofzo.

overigens is dat je erbij zet dat hij 30% 3b vrij irrelevant.
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Ik snap dat vraagt wat je moet doen PF ofzo, maar de river is de easiest call ever.
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Ik ga je preflop spel niet beoordelen want ik ken zelf niks van HU play maar je postflop spel had ik wel anders gespeeld. Na zijn check behind op de flop bet ik de turn. Raised hij dan geef ik de hand vrijwel altijd op tenzij ik goede reads heb. Krijg ik een call op de turn dan ga ik de river blockbetten. Zo krijg je value van slechtere Ax handen en mss hoge PP's en als je geraised word ben je beat imo. Op deze manier weet je vrij snel waar je staat en verlies je minder als je beat bent imo.
    • SlaxX
      SlaxX
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door noisecore
      Als je niet met AQ broke will gaan waarom call je dan een 4b OOP?

ofwel 5bet je ofwel fold je maar OOP callen in een 4bet pot is niet echt goed imo en als je weinig informatie hebt vrij -EV imo. Als je niets hit wat is dan je plan?

Zijn riverbet is nogal klein dus ik call hier as played.

Mijn read is dat hij hier een weak ace heeft of QQ/JJ waarmee hij toch nog value wil van Tx ofzo.

overigens is dat je erbij zet dat hij 30% 3b vrij irrelevant.
      De reden waarom ik 30% 3b erbij zette was om aan te tonen dat hij gewoon heel aggro was preflop, heb even opgezocht en hij had ook 19% 4b.
      Dus daarom wil ik daar niet 5betten, er zitten nog genoeg slechtere Ax/Qx/... in z'n range daar. En ik ben niet bereid om zo deep met AQo broke te gaan.

Als ik niets hit dan geef ik wrs gewoon op, ik heb hier niet echt veel geïnvesteerd en kan wel betere spots afwachten tegen hem dan.

@W4lrusk4ne, turn bet/fold lijkt me idd ook wel een betere line. Maar als ik de river blockbet dan is m'n hand wel vrij duidelijk Ax, hier wordt ik nooit gecalled door slechter toch?
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      In dit soort situatie zou ik gewoon een blockbet van 1/3 - 1/4 pot maken. Die blockbet is in eerste instantie idd niet voor value maar je hebt wel een hand met showdownvalue. Ondanks je showdownvalue ben je niet bereid nog veel in deze pot te investeren. Door te blockbetten wil je hier gewoon een goedkope showdown krijgen. Als je checked en villian bet 2/3 pot heb je anders een moeilijkere en duurdere beslissing. Dit was zo'n beetje de gedachtengang.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door W4lrusk4ne
      In dit soort situatie zou ik gewoon een blockbet van 1/3 - 1/4 pot maken. Die blockbet is in eerste instantie idd niet voor value maar je hebt wel een hand met showdownvalue. Ondanks je showdownvalue ben je niet bereid nog veel in deze pot te investeren. Door te blockbetten wil je hier gewoon een goedkope showdown krijgen. Als je checked en villian bet 2/3 pot heb je anders een moeilijkere en duurdere beslissing. Dit was zo'n beetje de gedachtengang.
      ja en in HU krijg je dan 90% van de keren een shove op je doos van elke villain met een beetje brains.

River kan je hier prima C/C , zeker omdat hij de flop checkt terwijl hij met de FD op de flop elke Ax wel zou betten.
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Snapcalling turn en river all the way :)
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      mis je as played geen value / laat je hem niet gratis drawen josh ?
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      mis je as played geen value / laat je hem niet gratis drawen josh ?
      hoezo?

op zo'n board ga je in een 4bet pot niet raisen met AQ hoor tenzij je een of andere retard fish tegenover je hebt zitten die daar met A2 een raise called :D
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Uitleg plz ? wat 'zon' board
      het ligt stikvol draws voor allerlei broadway type hands ?
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Uitleg plz ? wat 'zon' board
      het ligt stikvol draws voor allerlei broadway type hands ?
      ja en zowat elke Ax waarmee hij wss 4bet heeft je beat/split buiten AJ

als je de turn lead / raised krijg je nooit value van slechter
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      als zijn range enkel Ax is hoor je niet te callen pre want als hij bv dit niet doet met KQ/KJs zal hij enkel AQ+ aan Ax in zijn range hebben imo?
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      als zijn range enkel Ax is hoor je niet te callen pre want als hij bv dit niet doet met KQ/KJs zal hij enkel AQ+ aan Ax in zijn range hebben imo?
      ik heb toch ook nooit gezegd dat ik die call pre goed vind? ik heb het atm over postflop.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      maar gezien we beslisten pre te callen zijn we dus overtuigd dingen uit zijn range beat te hebben , aka er zitten KJs 87s KQo type hands in zijn range , en dit is dan een ideaal board voor hem om FE te zien bij zijn equity en het erin te gooien terwijl je hem dominate ?
    • rogervieri
      rogervieri
      Bronze
      as played denk ik dat villain Q :spade: J :spade: had, maar ik denk wel dat je de flop moet protecten
    • deamoneye
      deamoneye
      Bronze
      Je preflop call van de 4bet met AQ kan (en zal waarschijnlijk) prima zijn, maar de uitleg:

Oorspronkelijk gepost door SlaxX
      Aangezien we zo deep zitten hebik geen zin om met AQ preflop broke te gaan dus call ik de 4bet.
      Is natuurlijk niet de manier hoe je over een situatie als deze moet nadenken.
      Je redenatie moet zoiets zijn als; ik verwacht dat villain gegeven de stackdiepte perfect zal terugspelen op mijn 5bet (kortgezegd; ik ben crushed vs zijn 6b jamm range en hij fold al zijn bluffs als ik 5bet) en dus kies ik ervoor om te callen. AQ ligt denk ik voor op zijn 4b range en ik verwacht dat villain juist de boards die ik hit zal proberen te representen met z'n air.

En dus

Turn check ik weer, redenen hiervoor zijn dat ik hem de kans geef een stab te doen naar de pot.
      geldt voor bovenstaand stukje precies hetzelfde. Je wilt villain laten stabben... ok.....maar waarom dan ? Hij kon dat toch ook op de flop al doen ? Denk je dat hij vaak zal delayed cbetten op een bord als dit in een 4bet pot ? Sowieso welk deel van zijn range bet hij hier en welk deel van z'n range checkt hij behind denk je ?

De antwoorden op deze vragen brengen je hoe dan ook tot een gefundeerde conclusie over hoe je de hand moet uitspelen en dan is het niet eens zo belangrijk of het achteraf ook klopte wat je dacht.

Je oorspronkelijke redenaties zijn gebaseerd op het vermijden van moeilijkes spots en scared money, niet op het maken van de EV wise meest winstgevende beslissing.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rogervieri
      as played denk ik dat villain Q :spade: J :spade: had, maar ik denk wel dat je de flop moet protecten
      ja want die hand zou hij vooral niet cbetten 200bb deep met een monsterdraw en foldequity :coolface:
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door noisecore
      Oorspronkelijk gepost door W4lrusk4ne
      ja en in HU krijg je dan 90% van de keren een shove op je doos van elke villain met een beetje brains.

River kan je hier prima C/C , zeker omdat hij de flop checkt terwijl hij met de FD op de flop elke Ax wel zou betten.
      Ok "mister know all". Sorry dat ik ook effe wou nadenken en een poging wou doen. Ik vind je reply's wel wat grof als je 't mij vraagt. Onrechtstreeks zeg je gewoon dat ik geen brains heb, alle zo komt het toch binnen bij mij. Met zo'n reacties geef je andere, misschien minder goed spelers (ik zou je zeker niet willen krenken in je eer) echt een slecht gevoel. Wel lekker exploitable trouwens als elke villian met wat brains 90% van de keren shoved op zo'n blockbet. Dan weet je snel hoe je gaat valuebetten... Bescheidenheid is een deugd, ookal ben je beter dan average.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door deamoneye
      Je preflop call van de 4bet met AQ kan (en zal waarschijnlijk) prima zijn, maar de uitleg:

Is natuurlijk niet de manier hoe je over een situatie als deze moet nadenken.
      Je redenatie moet zoiets zijn als; ik verwacht dat villain gegeven de stackdiepte perfect zal terugspelen op mijn 5bet (kortgezegd; ik ben crushed vs zijn 6b jamm range en hij fold al zijn bluffs als ik 5bet) en dus kies ik ervoor om te callen. AQ ligt denk ik voor op zijn 4b range en ik verwacht dat villain juist de boards die ik hit zal proberen te representen met z'n air.

En dus

Turn check ik weer, redenen hiervoor zijn dat ik hem de kans geef een stab te doen naar de pot.
      geldt voor bovenstaand stukje precies hetzelfde. Je wilt villain laten stabben... ok.....maar waarom dan ? Hij kon dat toch ook op de flop al doen ? Denk je dat hij vaak zal delayed cbetten op een bord als dit in een 4bet pot ? Sowieso welk deel van zijn range bet hij hier en welk deel van z'n range checkt hij behind denk je ?

De antwoorden op deze vragen brengen je hoe dan ook tot een gefundeerde conclusie over hoe je de hand moet uitspelen en dan is het niet eens zo belangrijk of het achteraf ook klopte wat je dacht.

Je oorspronkelijke redenaties zijn gebaseerd op het vermijden van moeilijkes spots en scared money, niet op het maken van de EV wise meest winstgevende beslissing.
      Sterke post!

Aangezien hij heel agro 4bet pre en de A op de flop prima voor een cbet is voor zijn air-range denk ik dat hij hier toch een made hand heeft. Voornamelijk zet ik hem op een zwakke A/T die voor potcontrol wil gaan of een PP, 88+ die geen set heeft. Nu hij de T bet en de R lijkt het alsof hij toch wat value/protectie wil hebben en denk ik dan toch vaak aan de zwakke A. Een set 99's zou hij denk ik wel iets groter betten en een set K's op de R ook (net als bijvoorbeeld KT). Ik denk dat je hem hier dus altijd beat hebt en callen moet je ofc altijd. Of je nog kan minraisen voor value twijfel ik nog een beetje over...

Maar wat jij aangeeft deamoneye, vind ik erg goed geredeneerd! Denk jij dat mijn idee bij de ranges wat kloppen (ga nu wel uit obv geen reads te hebben op villian, ofc kan hij idd slowplayen e.d. wat je anders wel kan weten). En als ik zn range zo inschaal, zou je dan de T gaan donken of toch ch/callen for blufinduce? Risico is wel dat hij 2x doorcheckt anders met zn midpairtje welke hij mischien niet weglegd. Of is dit weer te villian dependant om hier een uitspraak over te doen (als dat is wat doen we dan vs een unknown in deze spot :P )
    • 1
    • 2