NL5 KQo

• BrightNet
      BrightNet
      Bronze
      Party Poker
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.02/$0.04
      7 players
      Converter

Pre-flop: (7 players) Hero is Button with K Q
      UTG folds, UTG+1 calls, 2 folds, Hero calls, SB folds, BB checks.

Flop: K K J ($0.14, 3 players)
      BB checks, UTG+1 bets $0.12, Hero calls, BB folds.

Turn: Q ($0.38, 2 players)
      UTG+1 checks, Hero checks.

River: T ($0.38, 2 players)
      UTG+1 bets $0.12, Hero raises to $0.5, UTG+1 folds.
      Uncalled bets: $0.38 returned to Hero.

Results:
      Final pot: $0.62

Ik weet dat er nu veel mensen gaan zeggen dat ik preflop moet raisen, maar zulke handen speel ik volgens de bss starthanden chart (die overigens zegt dat ik deze hand moet folden na een call... :( ) dus ik raise 'm niet.

Vervolgens speel ik de hand heel passief, mijn inschatting is dat hij na elke raise weglegt en hoop dat hij probeert de pot te stelen.
      Is mijn laatste raise te heftig, wat had ik beter kunnen raisen om 'm te laten callen?
  • 4 antwoorden
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Wat zijn de stacksizes?

Bet turn, je zit in positie.
      Bet river
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      pot opbouwen ipv slowplayen
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door markuselitus
      pot opbouwen ipv slowplayen
      helemaal mee eens.

want als hij de pot gaat stelen betaalt hij er bijna niks voor. dus kun je net zo goed de pot groter proberen te maken.

als hij fold jammer dan, maar als je speelt om geen mensen weg te jagen zul je alleen grote potten spelen als hij ook een monster heeft.
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Ik zou raisen preflop hier, hun check/call kan dan al genoeg zeggen over hun handen (pocket pairs of suited connectors).

Op de flop is dan een check/raise aan te raden om de pot te laten groeien en er quasi zeker wat geld in te krijgen. Deze flop is namelijk niet zo ideaal om te contibetten, uw tegenstanders kunnen dat weten en proberen te stelen.
      Check/call mag hier ook, een c-bet na raise is natuurlijk ook niet slecht.
      Op de turn moet ge echter wel gewoon inzetten na die check, en vloeken als hij niks heeft natuurlijk ;)