50 PLO: As Js Ah 4d

• Demonrages
      Demonrages
      Bronze
      Heb even geen mooi formaatje, maar hoop dat dit ook leesbaar is.
      Olegsa stond bekend als een vrij goede en tighte speler.

Seat 1: icefoxy ($154.10 in chips)
      Seat 3: howmuchgoes ($28.92 in chips)
      Seat 7: zoranch22 ($36.47 in chips)
      Seat 9: Olegsa ($188.31 in chips)

ANTES/BLINDS
      zoranch22 posts small blind ($0.50), Olegsa posts big blind ($0.50),

PRE-FLOP
      Dealt to icefoxy: As Js Ah 4d
      icefoxy raises to $2, howmuchgoes folds, zoranch22 calls $2, Olegsa calls $2.

FLOP [board cards: Kh,Ad,Qs ]
      zoranch22 checks, Olegsa checks, icefoxy bets $6, zoranch22 folds, Olegsa raises to $24, icefoxy calls $24.

TURN [board cards: Kh,Ad,Qs,7d ]
      Olegsa bets $54, icefoxy ???

Is deze call zelfs voordelig als die TJ heeft? Want ik schat hem daar sowieso op. Ik denk dat die KK pre flop had gereraised en QQ gefold.
      Had misschien de flop al kunnen folden als ik sowieso van plan was om te folden op een blank, maar wou nog even kijken of ik de straat/ full house kon hitten.
  • 5 antwoorden
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      op de flop heb je gewoon een call met 45% equity dus daar is niks mis mee.

Als je hem echt alleen maar op TJ** zet moet je de turn folden, is hij capable om hier te bluffen (KQ), KK of QQ te hebben, heb je een flip tegen de range en zou je moeten callen.
    • Leondoro
      Leondoro
      Bronze
      Als villain hier bijna altijd JT speelt heb je natuurlijk een clear fold op de flop.
      Je kan wel zeggen dat je 45% equity hebt tegen JT maar dat is je equity wanneer je de river ook krijgt te zijn.

Gezien zijn potsize raise zal hij turn 9 van de 10 ook hard doorbetten.
      Je krijgt dus nooit voor de prijs van de flop de river ook te zien dus die 45% equity kun je niet gaan vergelijken met je pot odds.

De kans dat je een boat / quads turned ligt rond de 17%.
      Je pot odds zijn 33%.

Tevens is de kans groot dat wanneer het board paired villain geen actie meer geeft en dat je dus slechte implied odds hebt.
      En gezien dat je slechte odds hebt om te callen heb je wel implied odds nodig om hier +EV te callen op de flop en dat is dus maar de vraag.

Op de turn zelfde verhaal, je pot odds zijn 33% en de kans dat je een boat / quads maakt is nu like 24%.
      Je krijgt geen directe odds en het is nog steeds de vraag of hij je gaat afbetalen als je hit.

Ik neem hier in de berekening geen rekening met de kans op een split (ongeveer 10%) maar dit levert je dus ongeveer 5% equity op tov mijn berekening.
      Imo is dit niet genoeg om je call gerechtvaardigd te maken.

PS: Met 2 backdoor flushdraws wordt het closer maar pbb nog steeds een fold en als je op de flop een flushdraw hebt naast je set wordt het een happydance shove.
    • Sailer85
      Sailer85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Marple08

Als je hem echt alleen maar op TJ** zet moet je de turn folden, is hij capable om hier te bluffen (KQ), KK of QQ te hebben, heb je een flip tegen de range en zou je moeten callen.
      Ik heb hier over dat equity verhaal een vraag.
      Als je villain alleen op JT zet en je er vanuit gaat dat hij 100% de turn weer bet. dan moet je equity toch anders berekenen? aangezien je maar 1 kaart te zien krijgt voor je inleg en dus de equity berekening ook voor 1 kaart moet maken en niet voor 2?
    • Leondoro
      Leondoro
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sailer85
      Oorspronkelijk gepost door Marple08

Ik heb hier over dat equity verhaal een vraag.
      Als je villain alleen op JT zet en je er vanuit gaat dat hij 100% de turn weer bet. dan moet je equity toch anders berekenen? aangezien je maar 1 kaart te zien krijgt voor je inleg en dus de equity berekening ook voor 1 kaart moet maken en niet voor 2?
      Anders lees je volledig over mijn post heen?
    • Sailer85
      Sailer85
      Bronze
      helemaal gelijk, had de vraag toen ik post boven die van jou aan het lezen was dus deed /quote en stelde de vraag voor dat ik jou post gelezen had.