wat doe ik verkeerd??

• stefan195
      stefan195
      Bronze
      soms haat ik poker,heel mijn kapitaal er door X(
      ik speel een cashgame van 9pers.(0.05 0.10c)ik zelf zit op de BB met J :spade: J :club: in mijn handen.
      iedereen fold behalve de persoon voor mij die raist naar 0.50c ik call.
      op de flop valt er 3 :heart: 4 :diamond: j :diamond: .dus ik denk jeej dit handje word voormij. de persoon voormij raist naar 1 euro.omdat ik een beetje schrik heb voor de straat reraise ik naar 4euro hij calt weer.
      de turn en T :club: hij 1 euro ik reraise naar 3 euro.op de river valt een 6?.
      de kerel checkt ik ga all in hij calt,verlies dus met een straat hij had 5? 7?
      hoe kan dat nu hij calt telkens terwijl hij niks had,ik had 3of a kind op de flop??
      en het ergste van al iemand aan tafel zegt NH ?(
      doe ik hier iets verkeerd.
  • 11 antwoorden
    • bembere
      bembere
      Bronze
      op de turn raise je kleiner dan op de flop , weet niet of je hier een speciale reden voor heb. maar als hij jou op de flop callt met een fd of in dit geval een gutshot. zal hij hoogst waarschijnlijk niet folden op een bijna min raise die nog kleiner is dan op de flop. ook al is het niet goed te praten wat hij hier pre flop speelt....
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Als ik het zo lees doe je wel een paar dingen verkeerd :)

- eerst en vooral is je kapitaal erdoor dus speel je ver boven de limiet die je bankroll toelaat. Dit soort beats gebeuren nu eenmaal en daar moet je op voorzien zijn.

- in de hand zelf had je de turn gewoon moeten pushen. Ik ga niet alle sommetjes doen, maa rop de flop raise je naar 4 euro en op de turn naar 3? Terwijl de pot dan al tig keer groter is...hm...

Verder zou ik gewoon handen posten in het forum, je aan je BR-management houden en artikelen lezen...dat is volgens mij de enige manier om beter te worden :) .

Succes!
    • Ipponmaster
      Ipponmaster
      Bronze
      Het geld had er op de turn al in moeten liggen imo :s_biggrin:
    • stefan195
      stefan195
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      Als ik het zo lees doe je wel een paar dingen verkeerd :)

- eerst en vooral is je kapitaal erdoor dus speel je ver boven de limiet die je bankroll toelaat. Dit soort beats gebeuren nu eenmaal en daar moet je op voorzien zijn.

- in de hand zelf had je de turn gewoon moeten pushen. Ik ga niet alle sommetjes doen, maa rop de flop raise je naar 4 euro en op de turn naar 3? Terwijl de pot dan al tig keer groter is...hm...

Verder zou ik gewoon handen posten in het forum, je aan je BR-management houden en artikelen lezen...dat is volgens mij de enige manier om beter te worden :) .

Succes!
      mijn BR-management is goed hoor 0.05-0.10c , ik al eerdere mooie handen gewonnen en zat dik boven de 20euro.
      je hebt wel gelijk ivm die 3euro op de turn,ik had een beetje schrik denk ik omdat hij telkens calde.
      maar toch vind ik het rot omdat hij 4x de blind raise op de flop met 5 7
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Je speelt 0.5-0.10? En je zat dik boven de 20 euro?

Misschien begrijp ik je verkeerd...maar indien niet...weet je hoe groot je bankroll moet zijn als je 0.5-0.10 speelt?

Ik ga het niet gelijk vertellen, maar zoek het even op bij de artikelen, dan weet je wat ik bedoel :)
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Je call preflop is al questionable... je zit op de button met JJ ... met een bet voor je moet je absoluut reraisen... reraised hij erna ga je allin.

Op de flop is je raise op zich goed mijns insziens al had je hem ook daar allin mogen zetten... punt is dat er 2 draws liggen (straat en flushdraw)... de volgende kaart maak je dus duur.

Op de turn zie je dat villain eigenlijk geen kont geraakt heeft en de pot goedkoop wil oppakken. Hier moet je absoluut de speler op allin zetten.
      Keiharde knaken voor de volgende kaart.

Het is overigens niet duidelijk voor mij welke 7 5 hij speelt... speelt hij 7:diamond: 5:diamond: dan had hij 33% kans om de pot op te pakken aan het eind van de rit ... is het 7 :club: 5 :spade: dan is het slechts 15%... best wel een verschil.

TIP: gebruik een handconverter zodat het makkelijker is je hand te beoordelen.

En wat anderen zeggen: bankroll management is belangrijk
    • stefan195
      stefan195
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      Je speelt 0.5-0.10? En je zat dik boven de 20 euro?

Misschien begrijp ik je verkeerd...maar indien niet...weet je hoe groot je bankroll moet zijn als je 0.5-0.10 speelt?

Ik ga het niet gelijk vertellen, maar zoek het even op bij de artikelen, dan weet je wat ik bedoel :)
      ik snap wat je bedoeld :)
      toch bedankt
    • stefan195
      stefan195
      Bronze
      iemand enig idee welk een goede handconverter is?
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      http://nl.pokerstrategy.com/poker-hand-converter/
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Ship turn obv
    • xbikx
      xbikx
      Bronze
      Betsizing is inderdaad iets wat je moet verbeteren.