Beginner tafels pre-flop

• mauZz
      mauZz
      Bronze
      Hey mensen ik had eens een vraag, ik speel nu sinds kort met echt geld op pokerstars.
      Ik merk wel dat je vrij weinig flops ziet, omdat ik pas met geld echt geld speel ga ik ook alleen mee als ik een goeie hand heb.
      wat mij opvalt aan deze tafels is dat er veel mensen zijn die gewoon elke hand pre-flop een bet plaatsen, ik weet dat deze gewoon merendeels bluffen maar zonder goeie hand ga ik niet mee en fold ik dus.
      Heeft iemand misschien tips wat en of je hier iets tegen kunt doen?
  • 18 antwoorden
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Wachten tot je goeie kaarten hebt, en vooral je eigen spel blijven spelen.

Welke limiet speel je?
    • mauZz
      mauZz
      Bronze
      ik speelde op NL5 maar merkte dat ik wel een beetje gefrustreerd raakte hierdoor, waardoor ik dom ging spelen, als er dan een flop kwam ging ik mee met te hoge bets en probeerde ik vaker de tegenstander eruit te bluffen.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Hey mauZz,

Ik zou je toch aanraden om de beginnersartikelen voor cashgames eens goed door te lezen. Daarin staat onder andere een starthandenkaart. Als je die in het begin goed aanhoudt, zul je inderdaad niet veel handen spelen, maar je winkans met de handen die je wél speelt wordt groter.

Deze artikelen vind je in de BSS-strategiesectie op deze site.

Veel succes.
    • Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      Slechte spelers spelen met veel handen preflop. Jij selecteert je handen slimmer en je krijgt vanzelf de kans om van deze spelers te winnen. Wees niet bang om met geld te spelen, de strategie van deze site is zeker winnend af te sluiten als je het goed interpreteert.

Volg coachings, kijk eens in het handbeoordelingsforum en vraag of spelers met je mee willen kijken tijdens een sessie. Je kan zodoende veel van elkaar leren en je eigen spel naar een hoger niveau brengen!

Succes!
    • embe2011
      embe2011
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door mauZz
      Hey mensen ik had eens een vraag, ik speel nu sinds kort met echt geld op pokerstars.
      Ik merk wel dat je vrij weinig flops ziet, omdat ik pas met geld echt geld speel ga ik ook alleen mee als ik een goeie hand heb.
      wat mij opvalt aan deze tafels is dat er veel mensen zijn die gewoon elke hand pre-flop een bet plaatsen, ik weet dat deze gewoon merendeels bluffen maar zonder goeie hand ga ik niet mee en fold ik dus.
      Heeft iemand misschien tips wat en of je hier iets tegen kunt doen?
      Frustrerend he ?
      Steeds heb je het idee dat anderen, onterecht, er met jouw pot van door gaan.

Anders geredeneerd kan je echter stellen : door heel selectief wel met handjes te spelen, bijvoorbeeld via de BSS starthandenkaart, verlies je geen/minder geld.

Nog een troost : die vele handen spelers redden het op ten duur niet ..... :D

Het is inderdaad zoals hier al eerder boven is gezegd : artikelen lezen, lezen en nog eens lezen. Dan kom je er wel.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Hoezo zou dit frustrerend moeten zijn? Het is toch juist fijn dat slechte spelers met marginale handen een grote pot opbouwen :) .

In het begin moet je op NL2/NL5 gewoon tight en agressief spelen. Selecteer je handen zorgvuldig, houd daarnaast rekening met je tegenspelers en jou positie aan de tafel. Probeer zoveel mogelijk handen in positie te spelen, aangezien je anders continu een guessing game speelt en je veel handen op zult moeten geven. Ga rare spots gewoon uit de weg en zorg dat je met je sterke handen (dus 2pair of hoger) grote potten opbouwt. Natuurlijk zul je suck outs om je oren krijgen, maar als je ervoor zorgt dat je genoeg value voor je goede handen krijgt zul je vanzelf een winnende speler worden.

Succes!
    • Horemanske
      Horemanske
      Bronze
      En als de verveling toeslaat open je nog een tafel ipv van meer handen tegaan spelen. :)
    • mauZz
      mauZz
      Bronze
      Allemaal bedankt voor jullie hulp daar zal ik zeker weten iets aan hebben :D
      Wat ik op dit moment gewoon moeilijk vind is in te schatten welke kaarten mijn tegenstander heeft, of deze nu bluft of niet.
      Dit is vooral het geval bij deze spelers aan je tafel die steeds betten.

Ik gebruik op het moment ook nog de starting hand chart deze helpt inderdaad goed bij het kiezen van je hand.
      Maar hier even een voorbeeld van wat ik bedoel in een ronde poker:

mijn hand is een AT ik zit in late position en iedereen fold.
      dus ik raise dan met 4xBB.
      SB fold en BB reraised me met een random bedrag(meestal het dubbele).
      Ik weet dat ik zelf een redelijke hand kan hebben maar omdat het preflop is en ik toch vrij afhankelijk ben van een goeie flop fold ik deze hand dan in dit soort situaties.
      Ik vraag me dan af of ik me snel laat afschrikken door bets preflop of dat het tactisch gezien toch een goede zet was?
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Wat je kan helpen is het gebruiken van ondersteunende software.
      Je zou dus het programma elephant kunnen downloaden die door Pokerstrategy gratis wordt aangeboden. Met behulp van dit programma kun je statistieken bij houden van tegenspelers. Dit kan jou dan helpen om je tegenstanders op een handrange te zetten.
    • embe2011
      embe2011
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door luca02
      Hoezo zou dit frustrerend moeten zijn? Het is toch juist fijn dat slechte spelers met marginale handen een grote pot opbouwen :) .
      Dit is zeer zeker wel frustrerend !

Ik zelf speel behoorlijk tag.
      Dus heb je weinig handjes om te spelen.
      En de handjes die je dan speelt dan gaat de laatste dagen steeds, en ik bedoel echt steeds !, een of andere ..... er met de pot vandoor omdat die setjes of hoger krijgt op rivers waarvoor ik daarvoor mijlen op hem voor lag.

Afgelopen dagen heeft me dat behoorlijk wat gekost ..... :(

Zo ben het weer fff kwijt.
      Op naar het volgende handje ....
    • Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      Die spelers die met slechtere handen dan jij spelen zijn voor jou profitabel op de lange termijn;) . Denk niet in 100 handjes, maar denk eens in 10.000 handjes of zelfs nog meer.

Wat ik eerder zei, die hand die jij net bijvoorbeeld noemt (AT in blindbattle) zou je door middel van Holdemmanager/Elephant eenvoudig kunnen posten in een handbeoordelingsforum. Hierdoor krijg je duidelijkheid over hoe je deze hand de volgende x zou kunnen spelen. Ook zijn hier wel wat artikelen over die je kan lezen. Er is geen standaard manier om deze te spelen, ligt aan tegenstander/stacksize/soort tafel etc.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door embe2011
      Oorspronkelijk gepost door luca02
      Dit is zeer zeker wel frustrerend !

Ik zelf speel behoorlijk tag.
      Dus heb je weinig handjes om te spelen.
      En de handjes die je dan speelt dan gaat de laatste dagen steeds, en ik bedoel echt steeds !, een of andere ..... er met de pot vandoor omdat die setjes of hoger krijgt op rivers waarvoor ik daarvoor mijlen op hem voor lag.

Afgelopen dagen heeft me dat behoorlijk wat gekost ..... :(

Zo ben het weer fff kwijt.
      Op naar het volgende handje ....
      Variance is kut ja. Ik zit momenteel ook in een downswing en natuurlijk ben ik na een suck out ook gefrustreerd. Maar goed ik weet ook dat juist deze spelers op de lange termijn alleen maar geld verliezen. Oftewel, ik win uiteindelijk meer van ze dan dat ze van mij winnen. Door dit in je achterhoofd te houden zou het je in ieder geval wat minder moeten frustreren. Je maakt gewoon een notitie op ze en zoekt ze in latere sessies weer op en dan pluk je ze helemaal kaal :s_biggrin:
    • mauZz
      mauZz
      Bronze
      zo ik heb me Elephant eens geinstalleerd.
      staat ook ergens een soort van beschrijving ervan want hier op het forum vind ik niet echt iets.
      Het zou wel handig zijn als ik wist wat de in game interface betekende en ik merk ook dat hij mijn hand history niet bijwerkt, is er iemand die me daar mee kan helpen?
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      kom vanavond volgen in de coaching;)
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Mogelijk dat je vraag hier tussen staat

Klik hier

of misschien kun je, je vragen hier stellen/vinden in het forum

Klik hier
    • mauZz
      mauZz
      Bronze
      hey yoshiwa, lijkt me een prima idee!
      Alleen hoe werkt het? moet ik me ergens inschrijven ofzo?
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      nee je kan gewoon komen volgen tussen 8 en half 10 :)
    • Varune
      Varune
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door mauZz
      hey yoshiwa, lijkt me een prima idee!
      Alleen hoe werkt het? moet ik me ergens inschrijven ofzo?
      Op je homepage, als je wat naar onderscrollt zie je de eerstvolgende coachings.

Bij de coachings wordt altijd gebruik gemaakt van mikogo, hiermee kun je op de ander z'n scherm meekijken. Makkelijkste is om de Client even te downloaden, of je maakt gebruik van de online versie.