Big = Strong sydnrom

• PtiiiPtaaa
      PtiiiPtaaa
      Bronze
      Olaaaaaaaaa Pokerstrategen!

Na een hele tijd niets gepost te hebben (Wel alles gelezen ofcourse!). Omdat ik me een tijdje minder met poker bezig gehouden heb, heb ik nu iets wat ik graag met jullie bespreek.

Als ik een toernooi speel, of een cashgame valt het volgende me vaak op.

Hoe groter de betsizing, en dan met name postflop. Hoe sterker de hand van villain. Althans, dat is hoe ik het zie uit mijn (misschien selectieve) herinnering/ervaring.

De meeste spelers hebben preflop nog wel een contstante betsizing, maar zodra er een flop / turn / river gespeeld moet worden ga je veel verschillen zien.

Bijvoorbeeld. Speler X raist preflop met AK. op een A22 rainbow flop cbet hij 80% van de pot. Terwijl als de flop Q22 rainbow is hij slechts 60% van de pot bet.

Verder zal dit natuurlijk wel van de stakes afhangen die ik speel, en zal je op nl5000 hier niks van merken, maar t/m nl50 en toernooien tot $55 zeker nog wel. Zelfs bij een hoop "sterke" regulars.

Graag jullie gedachten! :D

Ciaaaao!

PtiiiPtaaa
  • 4 antwoorden
    • Horemanske
      Horemanske
      Bronze
      Vaste procenten staan in mijn balk bij stars , wissel zelden. :f_eek:
      45%-75%-100% Postflop

2.5bb/3bb/4bb preflop
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      mijn flop en turn sizes zijn meestal wel vrij consistent afhankelijk van board texture. Op de river maak ik soms wel kinky bets die ik weet dat villain gaat callen terwijl hij beat is.

Bvb dikwijls heb je echt in HU een steevaste read dat villain 2nd pair heeft. Dikwijls kan je dan met een iets lagere bet nog value krijgen (over 3 barrels) waar je met een normal size valuebet een fold krijgt e.d.

ander voorbeeld zijn blockbets voor bluff induce, overbets , etc.

Je moet gewoon er een beetje voor zorgen dat je range balanced is bij zulke bets ofc.

wb trouwens :)
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Horemanske
      Vaste procenten staan in mijn balk bij stars , wissel zelden. :f_eek:
      45%-75%-100% Postflop

2.5bb/3bb/4bb preflop
      Bij mij ook, enkel dan
      55%/75%/Max post
      2.5/3/max pre

En ik speel ook wel omgekeerde van wat jij zegt dat veel mensen doen. Dus met AK en flop q22 bet ik 75% en bij A75 flop, bet ik 55% :f_biggrin:
      Net omdat, zoals jezelf zegt, dit wel vaker voorvalt op low stakes.
    • PtiiiPtaaa
      PtiiiPtaaa
      Bronze
      Thnx voor jullie reacties!:)

Natuurlijk ging ik er inderdaad ook van uit dat goede/gevorderde pokerspelers (zeker pokerstrategen :f_cool: ) hier minder makkelijk mee te lezen zijn.

Maar hoe gebruiken jullie deze betsizing van tegenstanders informatie om die vervolgens te readen en op een handsterkte te zetten?