Nl4: 44

• elderwon
      elderwon
      Bronze
      Villain stats: 55/18/4.0/57 WTS over 19 handen. Sample is klein maar ziet er behoorlijk fishy uit.
      Ik zit SB en call daar gewoon: 4-way setminen. Flop is redelijk mooi maar op de turn geeft villain ineens actie.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.04(BB) Replayer
      Hero ($4.99)
      BB ($4.02)
      UTG ($1.17)
      UTG+1 ($1.45)
      CO ($6.92)
      BTN ($1.48)

Dealt to Hero 4:diamond: 4:heart:

UTG calls $0.04, UTG+1 calls $0.04, fold, fold, Hero calls $0.02, BB checks

FLOP ($0.16) 8:diamond: 6:heart: 4:club:

Hero bets $0.11, BB folds, UTG folds, UTG+1 calls $0.11

TURN ($0.38) 8:diamond: 6:heart: 4:club: 5:heart:

Hero bets $0.24, UTG+1 raises to $1.30 (AI), Hero ???

De flop had ik misschien beter wat groter gebet, maar is dit nu een fold of niet? Welke handen gaan hier AI? Kan ik 2-pairs en overpairs hier ook in steken of moet ik het houden op 7x handen en eventuele sets?
  • 2 antwoorden
    • paulverme
      paulverme
      Bronze
      preflop ok
      flop had ik waarschijnlijk wel groter gebet om je set te beschermen tegen straightdraws.

Je moet op river 1.06 callen voor pot van 2.98 en hebt dus 35% equity nodig

Denk dat het een borderlinebeslissing is om te callen: sample is te klein om te oordelen maar preflop zitten volgende handen allemaal in zijn range en die heeft ie op de turn nog altijd niet gefold:

A7s
      55,77,66,88
      87s, 76s
      K7 en Q7 van de harten zitten er ook nog in volgens mij.

Denk niet dat er veel overpairs in zijn range zitten JJ+ zal ie preflop wel raisen. Enkel TT en 99 zou wel es kunnen. (12 combinaties)

Twee paar zie ik er ook niet echt veel in zijn range zitten: 65, 54 zijn de enige en in totaal gaat het maar om 12 mogelijke combinaties

A8 zit ook nog in zijn range maar voor de rest denk ik dat je het dan wel gehad gaat hebben.

Langs de ene kant vind ik het stom van hem om met een 7 al AI te gaan op de turn. In zijn plaats zou ik turn gewoon callen en op river shoven.

Nochtans: waar ik intuitief geneigd ben om te folden geeft Pokerstove mij toch op bovenstaande range bijna 55% equity en zou het dus een easy call moeten zijn.

hoor graag van anderen wat ze ervan denken
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door paulverme
      preflop ok
      flop had ik waarschijnlijk wel groter gebet om je set te beschermen tegen straightdraws.

Je moet op river 1.06 callen voor pot van 2.98 en hebt dus 35% equity nodig

Denk dat het een borderlinebeslissing is om te callen: sample is te klein om te oordelen maar preflop zitten volgende handen allemaal in zijn range en die heeft ie op de turn nog altijd niet gefold:

A7s
      55,77,66,88
      87s, 76s
      K7 en Q7 van de harten zitten er ook nog in volgens mij.

Denk niet dat er veel overpairs in zijn range zitten JJ+ zal ie preflop wel raisen. Enkel TT en 99 zou wel es kunnen. (12 combinaties)

Twee paar zie ik er ook niet echt veel in zijn range zitten: 65, 54 zijn de enige en in totaal gaat het maar om 12 mogelijke combinaties

A8 zit ook nog in zijn range maar voor de rest denk ik dat je het dan wel gehad gaat hebben.

Langs de ene kant vind ik het stom van hem om met een 7 al AI te gaan op de turn. In zijn plaats zou ik turn gewoon callen en op river shoven.

Nochtans: waar ik intuitief geneigd ben om te folden geeft Pokerstove mij toch op bovenstaande range bijna 55% equity en zou het dus een easy call moeten zijn.

hoor graag van anderen wat ze ervan denken

If the math is right make the call. Als je 35 procent nodig hebt en je hebt 55 procent is dit toch gwn easy call.

Ik ben akkoord met bovenstaande, je weet alleen niet hoeveel 7s er in zen range zitten, hangt wat af hoe fishy hij is. Maar ik zie sommige mensen daar ook 2p overspelen en echte fish ook overpairs omdat ze niet meer weten wat doen. Dus denk dat je hier echt makkelijk kan callen.