3,50 rebuy bijna ft, goede call?

• robertjuh1
      robertjuh1
      Bronze
      Okee ik speel deze toernooien niet, maar een vriend van mij wel. Ik zat met hem in discussie of dit een goede call van hem was. Hij is BB met AKs, zijn naam is AlwaysPlayJJ. Ik dacht dat zoals je nu kijkt naar de handen van de tegenstander, het een goede call was, hij heeft namelijk 30%. Maar als je zou kijken naar de ranges van de 2 shortstacks plus de range van de bistack, denk ik dat je of vaak tegen AA/KK gaat zitten, of dat je aas word geblokt. Graag jullie mening.

Samengevat:
      Hero is AlwaysPlayJJ met AKs op de big blind, goede call of niet?

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $3.19+$0.31

Stacks:
      UTG conor_mw (39k)
      UTG+1 Blake Warner (124k)
      CO stompie 54 (22k)
      BTN maxisma (122k)
      SB 737DEMON737 (57k)
      BB AlwaysPlayJJ (68k)

Blinds: 3k/6k Ante 600

Pre-Flop: (13k, 6 players)
      conor_mw goes all-in 38k, 1 fold, stompie 54 goes all-in 22k, maxisma goes all-in 121k, 1 fold, AlwaysPlayJJ goes all-in 62k

Flop: 5:spade: 10:club: 9:club: (256k, 4 players, 4 all-in)

Turn: 9:spade: (256k, 4 players, 4 all-in)

River: 2:club: (256k, 4 players, 4 all-in)

Final Pot: 256k
      stompie 54 shows two pair, Nines and Threes3:heart: 3:spade: maxisma shows two pair, Jacks and NinesJ:club: J:diamond: AlwaysPlayJJ shows a pair of NinesK:spade: A:spade: conor_mw shows two pair, Nines and Sevens7:spade: 7:heart:

maxisma wins 256k (net +134k)

stompie 54 lost 22k
      AlwaysPlayJJ lost 68k
      conor_mw lost 39k
  • 4 antwoorden
    • Mookey
      Mookey
      Bronze
      Volgens mij ondanks dat het AKs is folden er zitten al 3 man in de pot en je kansen om de pot op te pakken zijn minimaal imo
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi robertjuh,

Als je AKs hebt, is de kans natuurlijk kleiner dat tegenstanders AA of KK hebben. Hier spelen reads natuurlijk wel een rol, normaal gesproken kan de UTG push met 6 bb nog een wijde range betekenen, en de call met 3.5bb natuurlijk ook. Ik zou me dus alleen zorgen maken om de 120k overshove. Echter, AKs is wel een hand die nog goede equity houdt in zo'n multiway situatie.

Ik zou dus wel callen, je zit bijna op de final table, en de pay out is erg steep, voor de icm hoef je dus iig niet echt te folden. Ik denk dat villain ook all in kan met AQ, en wellicht ook nog met AJ (hij heeft effectief immers maar 10bb's, en tegen een range met elke aas is aj een prima hand.

Ik vind de call dus goed.
    • Mookey
      Mookey
      Bronze
      Je bent al ITM vandaar de call? Ik snap niet helemaal waarom het een call is
      ?(

De regel is toch tight callen
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door Mookey
      Je bent al ITM vandaar de call? Ik snap niet helemaal waarom het een call is
      ?(

De regel is toch tight callen
      Ja, ik was inderdaad niet duidelijk. De hand is echter niet gemakkelijk om te analyseren omdat het zo ontzettend druk is. Wat ik wel weet is dat je tegen UTG én CO sowieso wel voorligt, zij kunnen wijd genoeg all in om te kunnen callen. Echter, het is vooral lastig in te schatten wat bu hier pushed.

De regel is iig niet tight callen. Je hebt maar 10bb's, en met antes mag je best wel losjes gaan, je krijgt dan al goede pot odds, en icm speelt lang niet zo'n heftige rol als in stt's.

Ik zou persoonlijk een fold met AJo van de bu wat aan de tighte kant vinden, omdat utg makkelijk elke aas kan shoven, en ik zie CO toch ook niet gauw met 5bb's A8o folden.

Als we naar het equilibrium kijken dan is het een duidelijke call. Zelfs nash kan niet precies uitrekenen waarmee je zou moeten callen, omdat dat tussen 4 tegenstanders gewoon praktisch onmogelijk isl. Mijn pokerstove is nu al 10 minuten bezig en pas op 20%.

Ik zie echter al wel dat het nu op ~28% kans te winnen staat, tegen tamelijk tighte ranges, en dat zou wel genoeg moeten zijn volgens mij. Je pot odds zijn beter dan 1:2, en je verliest, als je verliest, maar ~40% van de tijd je gehele stack, dus het lijkt mij, ook gelet op het equilibrium. Zelfs als ze alle 3 nog een stuk tighter zijn zou aks tegen de ranges uit die link wel goed moeten spelen. Zoals ik als zei, aks speelt gewoon goed met een multiway all in, en een erg grote rol speelt icm niet, dus neig ik naar een call.

Een exacte berekening is echter onmogelijk.