NL10 - BU vs SB: TPTK

• Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Kan ik hier iets anders doen? Of spew ik gewoon tegen sets/2p/?
      Speler is een 35/31/15 over 154 hands.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      Hero ($10.65)
      BB ($10)
      UTG ($10.60)
      CO ($11.34)
      BTN ($26.30)

Dealt to Hero K:diamond: A:heart:

fold, fold, BTN raises to $0.20, Hero raises to $0.60, fold, BTN calls $0.40

FLOP ($1.30) K:spade: 9:heart: 8:club:

Hero bets $0.80, BTN raises to $2.70, Hero raises to $10.05 (AI), BTN calls $7.35

TURN ($21.40) K:spade: 9:heart: 8:club: J:club:

RIVER ($21.40) K:spade: 9:heart: 8:club: J:club: 2:heart:
  • 4 antwoorden
    • 10056971
      10056971
      Bronze
      Ik zou hier preflop groter 3betten omdat je OOP zit.

Verder as played zou ik de flop bet/call spelen omdat het nog best een drawy board is en villain is best loose en dan weer kijken op de turn. Waarna ik bij deze turn check/fold omdat er draws aankomen en meer ontstaan.

Maar goed, ik speel nog geen NL10 :P Wel een rot spot!
    • paulverme
      paulverme
      Bronze
      Preflop bet je 3x zijn bet en dat vind ik oop eigenlijk te klein 4x is beter.

met stats als 35/31 schat ik zijn range op de btn wijd in (tussen de 40-45%). Zijn equity tegen jou is iets van een 36%

Als je dus 3x raist moet hij dus 0.4 callen voor een pot van 1.3. Dat is dus maar 31% en is zijn call op de btn nogal logisch.

Als je dus preflop 4x bet, dwing je hem toch eerder om in de fout te gaan: dan heeft ie 35% equity nodig en wordt het al meer borderline.

Mathematisch kan je dus eigenlijk beter 5x raisen tegen zo'n hoog btnrangepct. volgens mij (das eigen mening dus zou graag een expert hierover aan het woord horen). OOP welteverstaan

Op flop bet je iets van een 61%. Vind ik persoonlijk wat te klein omdat er nogal wat straightdraws liggen. Had eerder iets van een 3/4 pot gebet.

Op zijn push zou ik wel folden owv:

- paren: ik zie hem enkel AA, KK, 99, 88 pushen. De kleine paartjes gaat ie folden of misschien met een 77 , QQ, TT de turn nog afwachten.
      - JTs, 76s zit ook in zijn range (persoonlijk zou ik die gewoon slowplayen als ik hem was, maar zit er zeker in)
      - K9s, K8s, 98s zeker en vast ook

Je kan hier in mijn ogen echt niet callen met TPTK
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door paulverme
      Preflop bet je 3x zijn bet en dat vind ik oop eigenlijk te klein 4x is beter.
      Ja je moet hier gewoon groter 3betten in de trend van $0.8op zijn minst

Op zijn push zou ik wel folden owv:

- paren: ik zie hem enkel AA, KK, 99, 88 pushen. De kleine paartjes gaat ie folden of misschien met een 77 , QQ, TT de turn nog afwachten.
      - JTs, 76s zit ook in zijn range (persoonlijk zou ik die gewoon slowplayen als ik hem was, maar zit er zeker in)
      - K9s, K8s, 98s zeker en vast ook

Je kan hier in mijn ogen echt niet callen met TPTK

Ik disagree daar:
      • Je blocked AA/KK + die zouden preflop het erin gooien
      • 99/88 gaan op de Flop vaker slowplayen dan fastplayen
      • Hij kan zijn KQ/KJs hier overplayen
      • je zit OOP en dan is het op latere streets moeilijk value te halen
      • Soms kan men draws hier raisen omdat je vaak alleen met AA/AK/KQ door kan gaan tegen een raise

Dus de vraag is of bet/call of bet/shove beter is. Ik denk zelf bet/shove omdat je OOP zit

Mvg,
      Gerv
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Pre groter betten is inderdaad een foutje die ik nogal veel maak. Vooral tegen minraises. Maar denk dat voor de rest Gerv wel gelijk heeft en ik tegen deze fish wel snel mocht stacken.

Bedankt toch voor de commentaren mensen! :)