evaluatie 10K hands 6max

• paulverme
      paulverme
      Bronze
      de zomer is voorbij en dan besteed ik meestal terug meer tijd aan poker

in loop van augustus stilaan met 6max begonnen op 5NL

zit nu aan 10K hands wat nog niet veel is maar toch heb ik mijn HEM es opengegooid

Qua stats ben ik op eerste zicht al vrij tevreden eigenlijk maar daar duik ik later wel eens in.

wat me opviel was hetvolgende:

totaal heb ik 10500 handen gespeeld

In mijn HEM heb ik nu alle handen gemarkeerd waar mijn verlies groter was dan 15bbs of waar mijn winst groter is dan 15bbs

In totaal zijn dit slechts 157 handen, maar wat valt nu op: over die 157 handen verlies ik in totaal 3000 bbs terwijl ik dus over de totale 10500 handen een winst heb van bijna 700 bbs

dat wil dus zeggen dat mijn grote handen zwaar aan de verliezende kant zijn en dat ik mijn winst bijna compleet haal uit kleine winstjes.

Wat raden jullie nu aan om verder te gaan analyseren?
  • 10 antwoorden
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      10 k is voor cash een vrij kleine sample dus het zou kunnen zijn dat dit gewoon variance is. Ik heb reeds veel momenten gehad zoals nu waarop ik geen enkele deftige pot kan winnen maar op andere momenten schuiven ze dan weer gewoon naar je toe.
      Ik zou nog 20 a 30 k handen meer spelen en dan kan je beter conclusies trekken denk ik
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door paulverme
      de zomer is voorbij en dan besteed ik meestal terug meer tijd aan poker

in loop van augustus stilaan met 6max begonnen op 5NL

zit nu aan 10K hands wat nog niet veel is maar toch heb ik mijn HEM es opengegooid

Qua stats ben ik op eerste zicht al vrij tevreden eigenlijk maar daar duik ik later wel eens in.

wat me opviel was hetvolgende:

totaal heb ik 10500 handen gespeeld

In mijn HEM heb ik nu alle handen gemarkeerd waar mijn verlies groter was dan 15bbs of waar mijn winst groter is dan 15bbs

In totaal zijn dit slechts 157 handen, maar wat valt nu op: over die 157 handen verlies ik in totaal 3000 bbs terwijl ik dus over de totale 10500 handen een winst heb van bijna 700 bbs

dat wil dus zeggen dat mijn grote handen zwaar aan de verliezende kant zijn en dat ik mijn winst bijna compleet haal uit kleine winstjes.

Wat raden jullie nu aan om verder te gaan analyseren?
      Je kan Leakbuster (die in HEM staat) een keer draaien. Als je het nog nooit gebruikt hebt, heb je geloof ik 15 dagen trial.

Zoals karatsj al zei, het kan best variance zijn. Speel die 157 handen gewoon eens allemaal af achter elkaar. Als je veel; grote potten verliest door bad beats (je stond voor, maar werd op de R toch verslagen), dan is dat gewoon pech.

Het kan ook zo zijn dat je een vrij aggressieve speler bent, die veel potten PF of na een c-bet oppakt, maar misschien soms te lang door barrelt (op de T en R) waardoor je potten opblaast die je niet kan winnen.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      zou echter ook niet te snel uitgaan van variance hoor :)
      post eens je hele statsoverzicht (zo dat opengeklikt ding alsje op jezelf klikt in de replayer van een hand). Er zal dan wel eens iemand naar kijken of hij wat dingen aan je stats kan spotten :)
      Lijkt me dat je postflop fouten maakt :)
    • paulverme
      paulverme
      Bronze
      hands/winrate: 10868/ 4.75bb/100

vpip/pfr/3b/4b: 20.7/16.6/4.2/1.5

wtsd/wsd/wwsf: 25.3/50.1/42.8

AF: 2.8

flopagg%/turnagg%/riveragg%: 30.8/26.4/29.2

cbet flop/cbet turn: 56.7/59.4
      flop fold vs cbet: 56.2

stealpct: 34.6

sb fold vs steal/bb fold vs steal: 89.8/84.8

als ik het zelf zo even snel bekijk lijkt me het probleem idd bij flop en turn te zitten (flop cbet te laag en fold vs cbet ook te laag)

nog stats die iemand wil zien?

zit ook 1bi onder EV over die 10K hands maar das peanuts
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Ik speel zelf fullring en nu wat HU dus ga er wel iets over zeggen maar het kan wat afwijken dus.

VPIP/PFR/3bet/4bet zien er wel goed uit. 4bet is wel wat laag, QQ+, dus je zou tegen regs kunnen overwegen ze te gaan trappen als ze veel stats op je hebben omdat het anders wel obvious is.

WTS/A lijken me goed.

Cbet F mag toch wel 65-75% zijn. Fold to cbet eerder lager als hoger imo.
      Nu kan je gewoon jou hard exploiten door veel te cbetten.

Wat is je fold to cbet T/R en je ch/r% Flop?
    • paulverme
      paulverme
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door cowboykoen

Wat is je fold to cbet T/R en je ch/r% Flop?
      fold vs cbet Turn: 46.7
      fold vs cbet River: 0
      flop check raise pct: 4.8

Wat 4bet pct betreft geef ik je gelijk maar op de micros zijn er bijna geen villains waar ik bv meer dan 100 handen op heb; vandaar dat ik het nog niet opportuun vind om nu al 4bet wat open te trekken en te polariseren
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      mja de micros boeit t minder idd.

ch/r% is wel super super laag op de Flop. Vs regs zou je meer kunnen bluffen en kan je sets beter niet meteen raisen omdat het anders wel obvious is. Fold vs T cbet is wel oke, R wel erg laag ofc.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      je stats lijken me idd ook vrij solid , al denk ik dat je gerust wat meer 3bets , steals en ch-raises mag opnemen in je spel .
      je lijkt voorlopig enkel voor value te 3betten en ch-raisen
      verder geef je iets te weinig potten op op de flop denk ik , waardoor je op latere straten alsnog moet folden met meer invested .
      Maar overall is 4,5bb/100 een mooie winrate ook hoor :)
    • paulverme
      paulverme
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      je stats lijken me idd ook vrij solid , al denk ik dat je gerust wat meer 3bets , steals en ch-raises mag opnemen in je spel .
      je lijkt voorlopig enkel voor value te 3betten en ch-raisen
      verder geef je iets te weinig potten op op de flop denk ik , waardoor je op latere straten alsnog moet folden met meer invested .
      Maar overall is 4,5bb/100 een mooie winrate ook hoor :)
      idd ik 3bet en ch-raise vooral voor value , maar doe ik ook omdat ik gelezen heb dat je op deze limieten gewoon voor value moet gaan omdat je echt te weinig tegen dezelfde spelers zit te spelen. Dus fancy play is niet echt aan de orde.

Je zegt dat ik iets te weinig potten op de flop opgeef maar dat begrijp ik niet goed tov de commentaar van cowboykoen. Mijn Flopcbet is nogal laag geef ik zelf ook toe dus eigenlijk zou ik daar al minder op de flop moeten opgeven volgens mezelf en cowboykoen. Jij zegt dat ik eigenlijk meer moet opgeven op de flop wat ook met minder cbetten overeenkomt volgens mij?

mijn call cbet op flop ligt rond de 50%. Ik vond die zelf te hoog en kom daar dan weer tegemoet aan jouw commentaar dat die omlaag moet. Maar cowboykoen zegt dan weer dat dat hoger moet.

Tegenstrijdig advies of zie ik het verkeerd?
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Ik zou zelf gewoon HU veel cbetten tegen vissen die genoeg folden. Meestal letten ze daar toch nie zo op board textures enzo om op terug te bluffen dus spelen ze vaak fit/fold en drawen ze er op los. Als t boards dus vrij ongecoordineerd is en niet teveel draws toelaat kan je mooi cbetten.
      Ofcourse bet je met je hits ook.

3-way gewoon Axx/Kxx dry boards cbetten, vooral IP.

Als ik dit zelf zo hanteer kom ik toch wel rond de 75% cbet% uit welke vaak genoeg succesvol zijn.

Als je op dry boards 50% pot bet hoeft je bet ook maar 33,3% vd tijd te werken om EV+ te zijn.

Natuurlijk helpen stats als fold to cbet ;)

Kwa callen zou je met je hits callen op zo'n 30% ofzo komen. Als je daar nog wat blufs erbij instrooit tegen de juiste mensen zou je nog wel wat hoger uit moeten komen. Denk dat jouw % dus wel redelijk goed is mits er wel meer blufs inzaten.
      Nu je weinig bluft denk ik wel dat je inderdaad voor de low limits mischien iets te loose callt op de Flop aangezien je weinig kan gaan floaten enzo (of je moet de juiste reads hebben).

Dus denk dat ik Yoshiwa daar toch in moet volgen :)
      Als je tegen wat meer nadenkende spelers speelt is een hoog fold to cbet % wel erg exploitable imo en moet dit zeker niet te hoog worden. Dan is rond de 50% prima imo.

Maar ik zou vooral op de juiste plays letten en dan zien wat voor stats eruit komen. Tegen tighte rakkers gewoon tight spelen en nie met elk pair gaan callen op de flop en gasten die 100% cbetten op 1 street wel weer wat looser op gaan zoeken.