KK fold tegen nit?

• martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      Speelde net 10NL tegen met deze hand tegen een 11/10/4.8 speler, wat hier te doen?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Poker Stars
      SB ($4.60)
      BB ($11.19)
      UTG ($4)
      UTG+1 ($19.51)
      UTG+2 ($9.70)
      MP1 ($11.81)
      MP2 ($9.50)
      Hero ($10)
      BTN ($10.18)

Dealt to Hero K:spade: K:diamond:

fold, UTG+1 raises to $0.30, fold, fold, fold, Hero raises to $0.80, fold, fold, fold, UTG+1 calls $0.50

FLOP ($1.75) 6:heart: Q:club: 9:spade:

UTG+1 checks, Hero bets $0.83, UTG+1 raises to $1.66, Hero calls $0.83

TURN ($5.07) 6:heart: Q:club: 9:spade: 2:diamond:

[color=red]UTG+1 bets $2.50, Hero folds

UTG+1 wins $4.83
  • 6 antwoorden
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Lastige!

Ik zou op de F eerst zijn fold to c-bet en vooral raise c-bet stats er bij pakken.
      Wanneer die erg laag is denk ik dat je wel tegen een set aan zit (zowel QQ, 99 als 66 zitten in zijn range)
      AQ is natuurlijk ook een hand uit zijn range, maar ik denk niet dat hij die zal check raisen. Eerder gewoon callen.

Zijn T-bet op de rainbow ruikt wel heel erg naar een value bet. De sizing is optimaal om op de R te shoven.

Ik zou hier toch wel folden!
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Zijn stats + nittyheid zegt me dat hij hier QQ heeft.. AA had hij er preflop in gekregen, voor hem is voor de rest geen reden om de flop te raisen en hij lijkt met setjes graag te raisen..
      ik zou callen op flop, fold op turn
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Als het een nit is, waarom 3-bet je dan pre-flop? Denk je dat hij met veel slechtere handen gaat callen of 4-betten?

As played check ik deze flop behind, het is niet echt een standaardplay maar in mijn mening zit hier vrij weinig value in een bet. AA heeft je beat, QQ nu ook, AK gaat deze flop check/folden en van TT-JJ krijg je hooguit twee straten value. Een nit zie ik AQ of 99- niet callen uit positie na een 3-bet tegen zijn UTG-open.

De turn kan je dan herevalueren, villain zal je niet gauw op KK zetten als je deze flop behind checked (eerder AK of iets dergelijks) dus gaat hij mogelijk proberen jou van de hand te zetten met een hand als AK. Je geeft hem dus de kans om te bluffen, en indien hij checked kan je valuebetten tegen handen als TT-JJ.
    • Henkingrind
      Henkingrind
      Bronze
      Zou je dan voorstellen om pre-flop alleen te callen? Is dat niet heel passief met KK (ook al is de pre-flop raiser behoorlijk nit)

Ik vind de bet op de plof aan de lage kant. Zou zelf meer richting een 2/3 pot betten. Als je dan een raise krijgt dan weet je misschien beter waar je staat. Zijn check raise is namelijk niet heel hoog. Of zie ik dat verkeerd?

Is het misschien ook een goed idee om pre-flop een hogere 3-bet te doen of denken jullie dat je daar alleen maar tegen calls van handen aanloopt die je beaten?
    • kozzmic
      kozzmic
      Silver
      Ik call ook soms met KK om de sterkte van mijn hand te camoufleren. Evengoed kan de nit de 3bet folden.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Henkingrind
      Zou je dan voorstellen om pre-flop alleen te callen? Is dat niet heel passief met KK (ook al is de pre-flop raiser behoorlijk nit)
      Ja. Als je tegenstander een nit is die niet met slechtere handen actie gaat geven dan is de beste oplossing. Wat maakt het dan uit dat het passief is? :)

Oorspronkelijk gepost door Henkingrind

Ik vind de bet op de plof aan de lage kant. Zou zelf meer richting een 2/3 pot betten. Als je dan een raise krijgt dan weet je misschien beter waar je staat. Zijn check raise is namelijk niet heel hoog. Of zie ik dat verkeerd?
      "Weten waar je staat" is de grootste misvatting die veel spelers hebben. Je bet nooit om te weten waar je staat. Je bet omdat je denkt de beste hand te hebben (value), om je hand te beschermen (protectie) of om betere handen te laten folden (bluffen). Soms bet je om "dead money" op te rapen, maar dat is niet zo belangrijk als die eerste drie redenen.

Preflop is een standaard 3-betsizing altijd 3x de openraise (naar minstens 9bb), hier dus $0.90. In een 3-betpot hoef je niet zo heel groot te c-betten, op een droog board is halfpot prima. Door de pre-flopactie is de pot zodanig groot dat je toch makkelijk all-in komt bij de river.