Nl20 - Jj

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      $0.10/$0.20 No Limit Holdem
      888
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG nunogomesscp ($22.04)
      UTG+1 dk7913 ($8.37)
      MP1 flamemind ($29.87)
      MP2 ivorcho ($20)
      CO rebeccakeir ($36.13)
      BTN JekaUnLucker ($21.81)
      SB romanz2 ($25.56)
      BB Farmarchist ($27.04)

Pre-Flop: ($0.30, 8 players) Farmarchist is BB J:club: J:diamond:
      4 folds, rebeccakeir calls $0.20, 2 folds, Farmarchist raises to $1, rebeccakeir calls $0.80

Flop: 5:diamond: 7:diamond: 4:club: ($2.10, 2 players)
      Farmarchist bets $1.50, rebeccakeir calls $1.50

Turn: 5:club: ($5.10, 2 players)
      Farmarchist bets $3.45, rebeccakeir calls $3.45

River: 7:spade: ($12, 2 players)
      Farmarchist bets $4, rebeccakeir raises to $10, Farmarchist calls $6

Final Pot: $32
      Farmarchist shows
      J:club: J:diamond:
      rebeccakeir shows
      8:spade: K:club:

Farmarchist wins $30.40 (net +$14.45)

rebeccakeir lost $15.95

Stats villain:

69 hands
      51/12
      39% wtsd

De vraag is gewoon of ik de riverraise kan callen?
  • 11 antwoorden
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      je moet 6 callen voor een pot van 32. 1 op de 5 keer goed zitten is voldoende.
      Ik zie hem dit ook wel met een gemiste FD doen die de A heeft

o ja voor de volgende keer: laat de resultaten weg. dat beinvloed toch de judging van de hand
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      ik gooi dit in de muck als ik goed aant spelen ben , als ik afgeleid ben call ik .
      Eff uitleggen wat ik bedoel is dat als je snel beslist je kan denken nog pp /Ahi /busted fd te beaten
      waarom zou hij echter Ahi/PP raisen , gezien hij daarmee niet echt value kan verwachten ook . Dus is zijn raising range zeer polarised tussen nuts en air .
      Het toppair en midpair zijn paired , dus je beat enkel missed Fd uit zijn raising range tbh
      ik laat nog eens iemand anders ook zijn mening geven :)
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Vraag me ook af of je hier alleen gebaseerd op pot odds winstgevend kunt callen. Dat lijkt me heel tegenstander afhankelijk. Als zijn riveragressie erg hoog is dan zou ik callen. Maar als hij altijd passief afcalled met zwakke handen en op de river alleen raised met de nuts dan is het voor mij een easy fold.
    • Pieter1960
      Pieter1960
      Bronze
      Ik fold, er zijn veel te veel kaarten die me beaten....
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      een FH zit wel niet echt in zijn range he... of hij moet al 44 of quads spelen
    • Pieter1960
      Pieter1960
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      een FH zit wel niet echt in zijn range he... of hij moet al 44 of quads spelen

Of 77/55....
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Tbh vraag ik me af of je überhaupt wel moet cbetten. Board is echt extreem drawy en je zit ook nog OOP... En al helemaal als het board dubbel pairt en villain blijft doorspelen. Ik weet niet, misschien dan een flop cbetje nog, maar de turn zou ik 'm toch echt checken denk ik.

En oh ja, dit ook:
      Oorspronkelijk gepost door hoedinie
      o ja voor de volgende keer: laat de resultaten weg. dat beinvloed toch de judging van de hand
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop, flop en turn vind ik goed. Sizing mag nog wel groter (zelfs overbetten vind ik hier een goede optie) omdat het een vis is die heel veel op dit board gaat stationen, draws, 6x, 7x, enzovoort. Dus bijv. $2-$3 flop, $6-$8 turn.

De river is een imo nooit een bet, alle draws missen, 7x heeft je nu beat, waar valuebet je tegen? Ik ga hier voor een check/call, afhankelijk van zijn sizing. Bij een shove fold ik nog wel, maar waarschijnlijk call ik alles potsized of kleiner omdat ik verwacht dat villain minstens 1 op de 3x hier een gebuste draw heeft omdat hij een geflopte set en geturnde trips waarschijnlijk anders had gespeeld en hij eigenlijk alleen 7x rept wanneer hij bet.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Mag ik alsnog mijn post hierboven even onder de aandacht brengen?

We leren toch juist dat je (zeker uit positie) vaak beter niet kunt cbetten op een wet board zoals dit? Waar zit 'm dan het argument om dat hier dan toch wel te doen?
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Orodin
      We leren toch juist dat je (zeker uit positie) vaak beter niet kunt cbetten op een wet board zoals dit? Waar zit 'm dan het argument om dat hier dan toch wel te doen?
      Alleen wanneer we zelf geen hand hebben!

Met bijvoorbeeld AK/AQ (met uitzondering van A:dK/A:dQ) en andere broadways moet je dit board niet c-betten, en met 33 of 22 ook niet. Daarvoor heeft villain hier te vaak een pair/draw waardoor je geen foldequity hebt.

Maar hier ben je duidelijk aan het valuebetten met een overpair. Je hebt hier heel waarschijnlijk de beste hand en daarom bet je om value te krijgen uit slechtere handen of draws (TT-88, 7x, 6x, 5x, 's) en tegelijkertijd je hand te beschermen tegen het drawy board. Je wilt villain geen freecards geven op zo'n board.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Ach so! Das ist ja wieder superklar!

Danke! :P