Fl 0.10/0.20 Qq

• livethelife7
      livethelife7
      Bronze
      $0.10/$0.20 Limit Holdem
      PokerStars
      10 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($5.72)
      UTG+1 ($3.75)
      UTG+2 ($5.86)
      MP1 ($4.45)
      MP2 ($1.87)
      MP3 ($3.57)
      CO ($10.37)
      BTN ($10.61)
      Hero (SB) ($3.73)
      BB ($8.48)

Pre-Flop: (1.5 SB, 10 players) Hero is SB Q:diamond: Q:spade:
      1 fold, UTG+1 calls, UTG+2 calls, MP1 calls, MP2 calls, 3 folds, Hero raises, 1 fold, UTG+1 calls, UTG+2 calls, MP1 calls, MP2 calls

Flop: 10:heart: 6:club: 9:club: (11.0 SB, 5 players)
      Hero bets, UTG+1 calls, UTG+2 calls, 1 fold, MP2 calls

Turn: K:spade: (7.5 BB, 4 players)
      Hero bets, UTG+1 raises, 2 folds, Hero calls

River: 7:heart: (11.5 BB, 2 players)
      Hero checks, UTG+1 bets, Hero calls

Pre en flop std.
      Turn bet ik nog een keer door voor value en protection tegen draws, QJ is wel al aangekomen. Wat te doen na villians raise en waarom? Ik heb geen info op hem.
  • 6 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ik neig naar een fold op turn, alleen de J kan je in dit geval verder helpen en als deze van klaveren is weet je nog niet waar je staat. Hij raised op een kaart die jij niet wilt zien namelijk de K en zelfs als je nu de Q hit verlies je nog vaak.

Ik zet UTG1 hier op AK of KQ en misschien nog de FD.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Met 4 man op de turn ga ik hier een ander voorstel doen: c/c turn mits er slechts 1 bet komt, anders fold je.

Er gaat hier denk ik te vaak iemand een K gehit hebben om b/c of b/f te spelen. Voor b/c krijg je ook eigenlijk net niet de odds om naar je straightdraw/set te drawen.

C/f vind ik daarentegen te zwak. Soms ga je hier nog wel de beste hand hebben en daar komt bij dat je ook nog 5 outs hebt, al zijn er daar maar 3 clean van.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Dat wou ik ook zeggen ;) (het kwam er alleen niet helemaal duidelijk uit), ik zei fold omdat ie raised op turn. Zelf zou ik denk ik ook voor de lijn c/c gaan!!

Je post btw goede handjes -> om handjes zoals je ze post ben ik zo actief op judging fora. Je zet mij iig tot denken aan -> ga zo door!!
    • livethelife7
      livethelife7
      Bronze
      c/c is een line waar ik nog helemaal niet over nagedacht had. Mijn gedachte gang op de turn, was dat ik value moet halen en me hand beschermen tegen al die draws die er liggen. Ik had hier nog niemand een kx in zijn range gegeven, pas toen hij raisde. Ik call hier dan ook niet voor me outs, maar dacht nog vaak genoeg voor te liggen. Nu ik hier nog is naar kijk zie ik in dat er de kans redelijk groot is dat Kx in villians hun ranges zitten, en vind ik c/c ook eigelijk een goede optie hier, met de intentie om de river ook te c/c als alleen utg+1 er nog in zit???( nog dependent op welke river??)

vs 1 villian zou deze hand wel goed gespeeld zijn imo(zelfs nog mabye een reraise op turn mogelijk), maar in een multiwaypot komt deze raise velen male sterker over.

@pcbeem: Thnx.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Als je met c/c nog maar tegen 1 tegenstander zit op de river, dan call ik eigenlijk alle rivers ook wel. Als je nog op een river wilt folden, dan zou je dat op een doen, maar ik denk niet dat ik dat zelf zou doen voor 1/11.5 op de river.

8 en 7 zijn wel de allerslechtste kaarten om te krijgen (creeert flush/straight/two pair mogelijkheden), dus daar kan je op zich wel op folden.

Tegen 1 speler zou deze hand wel standaard gespeeld zijn zo. Je zou de turn dan niet kunnen folden, omdat hij regelmatig met draws of slechtere handen kan raisen (evt voor freeshowdown). Het is dan ook belangrijk te protecten en dus moet je wel betten.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Oorspronkelijk gepost door livethelife7
      optie hier, met de intentie om de river ook te c/c als alleen utg+1 er nog in zit???( nog dependent op welke river??)

vs 1 villian zou deze hand wel goed gespeeld zijn imo(zelfs nog mabye een reraise op turn mogelijk), maar in een multiwaypot komt deze raise velen male sterker over.

@pcbeem: Thnx.
      Denk dat je je in deze hand niet zo druk om draws moet maken (behalve uiteraard de flush). Gok dat hij hier iig vaak een K zal hebben zeker omdat hij op turn ineens wakker wordt.

Als je alleen tegen hem zou zitten zou ik de hand trouwens ook c/c spelen denk ik de K zit vaker in zijn range dan je denkt (denk maar aan slecht gespeelde AK, KQ, KJ, KTs en misschien zelf ook nog wel K9s). Kortom reraisen lijkt me gewoon veel te gevaarlijk ook al zou het maar tegen 1 man zijn.