Jj

• marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ok ik speel hier voor set en overpair value.
      hit ik mijn set of heb ik een overpair ga ik hier broke.

maar wat moet je van zo`n potbet op zo`n board maken.

Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $4,59
      UTG+2:
      $7,21
      Hero:
      $9,85

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.58 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with J:club: , J:spade:
      UTG+2 raises to $0,45, 2 folds, Hero calls $0,45, 3 folds, BB calls $0,35.

Flop: ($1,40) 7:diamond: , Q:heart: , 2:spade: (3 players)
      BB checks, UTG+2 bets $1,40, 2 folds.

Final Pot: $2,80
  • 10 antwoorden
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Uh ? Raisen pf natuurlijk !!
      Als we zelfs JJ zomaar gaan limpen voor set value tegen een enkele first-in raise ... zeker als het een maniac is.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      raise preflop idd, limpen kost je hier alleen maar geld. Raise 3x zijn bet, en als hij dan callt en er ligt een overcard met een potbet dan kun je eens gaan folden.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      oke buiten dat je hier moet raisen of niet (er zat wel een gedachte achter, maar die is van ondergeschikt belang)

maar wat moet je met van die potbets. wat betekenen ze.

had er vandaag nog 1 ik raise preflop. en iemand uit positie maak een donkbet van potsize.
      wat is de gedachtengang van zo`n bet is dat vaak een bluff? of moet ik er wat anders van maken?
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Vaak heeft dat niet direct een betekenis. Iedere speler heeft z'n eigen stramien, sommige minbetten en potbetten, andere potbetten alleen, anderen zoals ik wisselen af tussen 50 % en 100 % potbet (soms over pot).

Als ge geen read hebt of die kerel wat z'n vorige betsizes waren kunt ge er nu ook geen aan vastknopen. Zeker niet nu redelijk was spelers auto-potbet scripts gebruiken.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      hi sonic,

kun je hem me even toelichten reraisen met JJ? hoeveel had jij er PF van gemaakt? en op de flop lijkt me enorm zonde om geen cbet te maken met jouw line dan die dan veel hoger gaan uitvallen door de pot PF op te blazen. oop maakt het ook niet veel mooier en ook NL10 is behoorlijk callgevoelig. Is dat dan wel zo'n mooie play vraag ik me af (vooral om dat laatste argument)?

Ik geef wel toe, ik mis de reads die marcel heeft bij deze hand en bij een maniak type speler had ik hem ook gereraised en dan wil ik zelfs wel blut mee gaan, ook met een Q op de flop. Maarja na die Cbet en reraise ben je toch al zo goed als allin lijkt me. Punt is dat je vrij simpel verslagen bent na een call of dat je totaal geen idee hebt waar je staat in de hand. Tis toch vrij veel gespeeld op FE after all en dat wil ik ook op NL10 niet teveel testen.
      en hij zit ook nog eens UTG+1 met een 5BB raise... (die wat hogere raises zijn vaak de wat betere handen)

De potsize bets zijn idd k*t. Valt mij ook op de laatste tijd aan de tafels waar ik zit Tis meestal ook gewoon slecht gespeeld. Vaak zijn ze te hoog om slechtere handen mee te krijgen en callen ze wel ben je meestal verslagen. Tis je eigen goede handen verkrachten of eig. te dure blufs en ze zijn geen van beide goed. Zit je in een bak vol slechte spelers zijn de potsized bets weer iets beter omdat ze wel gecalled worden door slechtere handen. Maar ik vind ze hoe dan ook niet mooi wanneer teveel gebruikt. Met Two pair BB/SB ofzo op een SD/FD board gebruik ik ze nog weleens of zelfs 1 1/4e pot, maar dat is het enige omdat ik hem gelijk wil winnen er geen kaarten wil zien.

Dat was het weer GL!
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martyk32
      hi sonic,

kun je hem me even toelichten reraisen met JJ? hoeveel had jij er PF van gemaakt? en op de flop lijkt me enorm zonde om geen cbet te maken met jouw line dan die dan veel hoger gaan uitvallen door de pot PF op te blazen. oop maakt het ook niet veel mooier en ook NL10 is behoorlijk callgevoelig. Is dat dan wel zo'n mooie play vraag ik me af (vooral om dat laatste argument)?
      Standaard zou zijn een raise naar 4x de originele raise, wat neerkomt op 1.8 $. Voordeel is dat de andere als die 4bet preflop ge kunt folden zonder probleem, als die callt hij waarschijnlijk de flop naar u zal checken en ge kunt contibetten op deze flop (en opgeven tegen check-raise op NL10)
      De lijn na de flop is dan ook vrij simpel als hij callt.
      Flop : Raise/fold flop, als de raise gecalld is checkt hij wss de turn, checkbehind daar voor potcontrole en call een middelsized riverbet

Hier zeg'k gewoon fold flop, als ge wilt spelen voor set value, dan doet ge maar, ge verliest value. 't Is meer in de zin van de veilige route te kiezen voor iemand die niet weet dat JJ een raise preflop is, dan gaan we't postflop ook maar niet te moeilijk maken. Fold flop zonder set of overpair dus.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Imo zeker raisen preflop. JJ is een sterke starting hand, tzou een zonde zijn hem enkel voor setvalue of overpair te spelen vanaf iemand voor u een raise maakt...

Met zelf nog es te raisen ga je ook nog wat info krijgen over de hand van villain, waardoor je minder veel gaat verliezen met een overpair tegen QQ+.
    • BrightNet
      BrightNet
      Bronze
      Echter, als je de starthandenkaart voor BSS volgt dan staat er dat je moet callen (call 20).

Had er hier geraised moeten worden omdat het een maniac is of is het een standaard play met JJ?
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BrightNet
      Echter, als je de starthandenkaart voor BSS volgt dan staat er dat je moet callen (call 20).

Had er hier geraised moeten worden omdat het een maniac is of is het een standaard play met JJ?
      Is standaard play ... damn, 'k had geen idee dat de starthandenkaart zó frikkin tight was.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      ja want er komen vaak overkaarten, maar ook omdat hij utg+1 zit. Ik verwacht vaak een dominerende hand, in het beste geval AK

En als je hem 3 bet en dan checkt ben je hem volgens mij meestal kwijt. Ik 3bet de laatste tijd behoorlijk veel met qq en soms denk ik dat dat al wat teveel van het goede is. Met Een A of een K op de flop is het lastig en dan hoop je dat een Cbet de klus klaart. Soms wel vaak niet.

Het probleem van 3betten met boeren is dat er wel 3 overkaarten zijn en ik ken het percentage niet dat er een Q, K of A valt maar die is behoorlijk hoog 30 / 40 % ofzo? en juist door de callgevoeligheid weet je niet of je voorligt tegen AK of TT en check/fold kost behoorlijk. Op de button zou je het wel weer kunnen doen. Ik denk bij 3betten zeker Cbetten Op NL10 smoothcallen ze ook vaak met AA....

tegen een maniak gooi ik hem net zo lief direct allin. Die raisen vaak met minder en die mag best callen. En dan rem je die gasten gelijk beetje af.

Waren gewoon mijn gedachtes.