Pokeren in NL legaal maken?

• 6 antwoorden
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Pakte net de laatste 3 seconden mee lol.
    • MonyetManis
      MonyetManis
      Bronze
      Zal de komende dagen wel meer in het nieuws zijn. Hoorde op de radio ook als vraag van de dag: "Wat vindt u van het legaliseren van kans spellen in Nederland?"

Ben benieuwd..
    • Tmkremer
      Tmkremer
      Bronze
      Welk programma was het dan kan ik ff na kijken @ uitzendinggemist!

Gr
    • Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      Een vandaag geloof ik!
    • MonyetManis
      MonyetManis
      Bronze
      Ja klopt, bij Een Vandaag.
      Gelijk het eerste stuk als ik het goed heb.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Ik heb de aflevering net even teruggekeken bij Een Vandaag. Een redelijk positief item als je het mij vraagt. Ik heb vanmiddag het tweede deel van het debat live gevolgd op Politiek 24. De toon was daar iets minder positief. Alhoewel, niet zozeer minder positief maar er was een boel ge- "stel dat", "wat indien", "hoe wordt er gegarandeerd", etc. De indruk die ik daar kreeg was dat het nog wel even kan duren alvorens pokeren in Nederland legaal wordt.

Ondanks dat de legalisatie van online poker natuurlijk een goede zaak is vraag ik me af of de situatie er voor de pokeraars beter op zal worden. Momenteel hebben we een gedoogbeleid en zal je niet vervolgd worden tenzij je de belasting ontduikt. Het legaliseren van online poker zal samen moeten gaan met een wijziging van het huidige kansspelbelasting-beleid. Indien dit niet gebeurt dan zou online pokeren wel eens een stuk verliesgevender/minder winstgevend kunnen worden.

Die dame van de Postcode Loterij (in het Een Vandaag item) moet trouwens niet zo zeuren. De enige reden dat ik gestopt ben met spelen bij de PL is omdat ze wekelijks 1 a 2 brieven sturen waarin ze op een niet al te nette manier extra loten aan proberen te smeren.