NL20 A7s squezze vanuit SB

• Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      MP1= 18/14/269
      BTN= 30/14/43

Ik had vanmiddag wat video's zitten kijken en het onderwerp squeeze eens nader bekeken.
      Ik dacht dat ik hier een goede spot had voor een squeeze PF.

Wel of niet goed gespeeld?

$0.10/$0.20 No Limit Holdem
      OnGame
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($19.74)
      UTG+1 ($14.28)
      MP1 ($17.60)
      MP2 ($24.51)
      CO ($22.29)
      BTN ($24.14)
      Sol4r (SB) ($20.84)
      BB ($74.16)

Pre-Flop: ($0.30, 8 players) Sol4r is SB A :heart: 7 :heart:
      2 folds, MP1 raises to $0.60, 2 folds, BTN calls $0.60, Sol4r raises to $3, 1 fold, MP1 folds, BTN calls $2.40

Flop: 3 :club: 2 :club: 2 :heart: ($6.80, 2 players)
      Sol4r bets $5, BTN goes all-in $21.14, Sol4r folds

Final Pot: $32.94

BTN wins $32.10 (net +$7.96)

MP1 lost $0.60
      Sol4r lost $8
  • 10 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      prima, flop kun je wel gewoon halve pot betten, je hoeft niet te protecten en veel handen met pp erin zal hij niet folden
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Wat is zijn range denk je?
      Ik dacht zelf medium PP (77-JJ)
    • Nuk3F4rt
      Nuk3F4rt
      Gold
      Misschien ook nog een suited A klaveren?
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Wat denk je dat de opneingsrange van MP1 is? Ik denk namelijk dat die iets van AQo+AJs+, KQs en PPs is. tegen die range is squeezen met A7 niet zo een goed idee.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Wat denk je dat de opneingsrange van MP1 is? Ik denk namelijk dat die iets van AQo+AJs+, KQs en PPs is. tegen die range is squeezen met A7 niet zo een goed idee.
      Het gaat bij deze squeeze ook hoofdzakelijk om de FE.
      Het is voor MP1 erg lastig om met een groot deel van zijn range te callen aangezien hij niet last to act is.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sol4r
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Het gaat bij deze squeeze ook hoofdzakelijk om de FE.
      Het is voor MP1 erg lastig om met een groot deel van zijn range te callen aangezien hij niet last to act is.
      Het probleem is dat hij met AK en PPs een vrij easy call heeft omkdat hij er van uit kan gaan dat BTN zo goed als nooit 4-bet. En ik verwacht op deze stakes ook vaak een call van AQ. Je laat dus alleen AJ/KQ folden. Daarbij komt nog dat je tegen zijn callingrange met A7s gewoon erg slechte equity hebt en playability. Squeeze dan liever een hand als 97s of A3s. Die spelen wat beter postflop.
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Waar je btw wel rekening mee moet houden is je positie, hoeveel villians folden op 3bet's en hoevaak ze al dan wel niet folden op c-bets in 3bet potten.. Als je 2 calling stations daar hebt zitten is het eigenlijk totaal geen lekkere spot om te squeezen.
      Daarnaast denk ik dat button zijn range veel wijder is dan wat NLDPeter voorstelt. Deze villian speelt 30/14, moet je dat is door equilator gooien, is toch een aardig wijde range die hij zal moeten folden.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Ok, thanks allemaal voor de input.

De c-bet op de F is niet zo lekker (slechte flop om te c-betten), maar het ging me in deze hand even puur om de PF aktie.

Ik probeer het squeezen een beetje te doorgronden vandaar deze hand gepost.

Nu squeeze ik een bet van de TAG en een call van de LP.

Zou een betere spot zijn als het een bet van een LAG en een call van een TAG was?

Ik heb het nu puur over fold equity.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sol4r
      slechte flop om te c-betten
      +1. Op zo'n flop fold helemaal niets, sowieso geen enkel pocketpair en overcards zullen dit board vaak floaten. Daarnaast is je sizing veel en veels te groot. In een 3-betpot op een gortdroog board is halve pot meer dan voldoende. In deze spot - mocht je toch willen c-betten - kan je zelfs nóg kleiner c-betten in de hoop dat je zo'n fishy villain zijn overcards laat folden. Dan kan je het bijvoorbeeld $2.50 maken en dan hoeft het ook niet zo vaak te werken om profitabel te zijn.

Over pre-flop: als villain veel called pre-flop dan moet hij wel kunnen folden op een 3-bet om een squeeze profitabel te maken. Een echt callingstation gaat gewoon nooit folden en dan zit je uit positie met een hele marginale hand. Dit is imo een pre-flop fold omdat MP1's range nog wel redelijk tight is voor een TAG en omdat de BU niet het type lijkt dat veel gaat folden op 3-bets met zijn hoge VPIP. Tenzij je meer stats/reads hebt dat hij wel veel gaat folden, zou ik hier dus niet squeezen, zéker niet uit positie.

Over je vraag: qua foldequity is de kans veel groter dat je folds krijgt van een LAG die opent + een TAG die called. De LAG opent namelijk heel veel handen die geen 3-bet kunnen callen/4-betten en de TAG staat zelden sterk wanneer hij pre-flop alleen called. Maar helemaal met weinig stats/reads is positie zó ontzettend belangrijk wanneer je squeezed. Men called veel minder uit positie, dus is je foldequity een stuk hoger wanneer je in positie squeezed. Wanneer je gecalled wordt en je uit positie zit gaat het ook veel moeilijker worden om druk te zetten op je tegenstander. In de praktijk zie je mensen dan heel vaak één keer c-betten uit positie en daarna opgeven (superexploitable en goede tegenstanders gaan je helemaal kapot floaten) en dat is vaak -EV.

Positie = nuts.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Thanks, duidelijk.

Ik zal woensdag eens goed op squeeze spots letten en het weer posten hier.