[MSS NL5] ATo in CO met limper

• Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Hoihoi!
      Nog even gauw een handje erachteraan :)
      Ik pak op de River een straight op. In eerste instantie dacht ik aan callen, maar het moment daarna dacht ik: een raise is nooit verkeerd geplaatst. Villain zette ik op een toppair/overpair/A/trash. Ik heb vaak genoeg gehad dat ik er toch ook wel een soort van uitgebluft werd, dus alleen callde met deze hand en dat villain toppair, overpair of trash laatte zien. Achteraf vroeg ik mij af. Heb ik hier juist gehandeld of was een call beter geweest aangezien bij een A ik weer meer rake betaal, trash niet wordt gecalled en FH/6 beated ben?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      CO (Hero):
      $1.98
      BU:
      $5.33
      SB:
      $1.95
      BB:
      $7.38
      UTG2:
      $3.93
      MP1:
      $5.16
      MP2:
      $1.92
      MP3:
      $15.26

Preflop: Hero is CO with T, A.
      2 folds, MP2 calls $0.05, MP3 folds, Hero raises to $0.24, 3 folds, MP2 calls $0.19.

Flop: ($0.55) 2, 2, 5 (2 players)
      MP2 checks, Hero bets $0.30, MP2 calls $0.30.

Turn: ($1.15) 3 (2 players)
      MP2 checks, Hero checks.

River: ($1.15) 4 (2 players)
      MP2 bets $0.45, Hero raises to $1.44(All-In), MP2 calls $0.93.

Final Pot: $3.97.

Groetjes, Marek
  • 3 antwoorden
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Ik denk dat je inderdaad beter callt omdat een 6/FH/A allemaal mogelijk is en tegen geen van deze win je iets.

Enige waar je volgens mij nog value van zou kunnen krijgen, al betwijfel ik dat zelfs, is 2x. Maar deze is imo bijna alleen aanwezig bij A2s ofzo, dus ik zou gewoon een call maken.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Ik denk dat je inderdaad beter callt omdat een 6/FH/A allemaal mogelijk is en tegen geen van deze win je iets.

Enige waar je volgens mij nog value van zou kunnen krijgen, al betwijfel ik dat zelfs, is 2x. Maar deze is imo bijna alleen aanwezig bij A2s ofzo, dus ik zou gewoon een call maken.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey Bollebeertje! :)

Hmm interessant je zou kunnen zeggen dat niet shoven voor rake best een reden is om niet te shoven. Ik denk zelf dat je door weinig slechters gecalled gaat worden als je hier schuift

Dus ik denk dat both call en schuif wel Ok is. Soms schuif ik om splits te voorkomen maar ik denk dat niemand op deze limieten nooit een Ace wheel fold

Mvg,
      Gerv