NL10 FD vs big reraise

• hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Tijdens een sweatsessie met een aantal leden ontstond discussie over hoe hier op de flop te spelen.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($14.73)
      BB ($9.90)
      UTG ($6)
      UTG+1 ($17.76)
      Hero ($22.66)
      MP1 ($7.90)
      CO ($5.33)
      BTN ($10.13)

Dealt to Hero 7:heart: 8:heart:

fold, fold, Hero raises to $0.40, MP1 calls $0.40, fold, BTN calls $0.40, fold, fold

FLOP ($1.35) T:heart: A:spade: 2:heart:

Hero bets $0.90, MP1 raises to $4.05, BTN calls $4.05, Hero ?$3.15

MP1 is unknown, BTN een 67/3 vis

Mijn redenatie:
      Ik call deze raise. Op de flop krijg ik sowieso geweldige pot ods: 23%. Ik mag ervan uitgaan dat mijn FE 0 is en dat ik achterloop. Een hogere flushdraw is bij de vis aanwezig maar geen zekerheid. MP1 lijkt hier zijn TP, 2pair, set te beschermen. in het slechtste geval heeft hij hier Axhh en ben ik crushed. Heeft hij AhXx dan heb ik nog altijd zo'n 35% ik zie hier dus geen reden tot shove of fold. als ik hit gaat het geld er denk ik toch wel in op de turn.

Wat wil nu het geval: 1 van de sweaters stelde fold voor terwijl een ander shove voorstelde.

In het kader van: What would you do?
  • 9 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Shoven doe je als semi-bluf en als je weet dat je FE 0 is dan is dat sowieso geen optie.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      EevQQ mag ik dan vragen waarom jij vind dat de odds hier prima zijn? Zou je dit kunnen beargumenteren met een berekening?
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Oh sorry olram6, ging ervan uit dat die 23% goed was. Zal mn post even veranderen.
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Deze hadden we op Skype besproken toch?
      Voor de anderen, vind dit een fold omdat je nog op de flop zit en je dus bij een slechte turn totaal niet weet wat je moet doen, daarnaast kun je ook niet de nuts hitten, en zijn je implied odds bij een harten turn helemaal niet zo super goed..
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KillBZ
      Voor de anderen, vind dit een fold omdat je nog op de flop zit en je dus bij een slechte turn totaal niet weet wat je moet doen, daarnaast kun je ook niet de nuts hitten, en zijn je implied odds bij een harten turn helemaal niet zo super goed..
      Ga hierin totaal mee.
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KillBZ
      deze was idd van skype :)

bij een slechte turn hoop je goedkoop een river te zien uiteraard
      de call is dan ook puur op basis van implied ods.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Muck:)
      je zit naar 9 onzuivere outs te drawen in een 3way pot waar iemand superaggro raised dus je krijgt enkel de turn te zien als je callt , no way dat de turn ch ch ch gaat.
      Verder zit je dus nog OOP en kan je zowat 0% equity hebben als je draw dominated zit.
      En een shove is al helemaal spew want je hebt idd 0 FE :)
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Ik heb hem door Equilab gehaald en villain hier op de hand gezet waar ik bijna 100% zeker van was dat ie zou hebben, nl. AK met 1 harten

Board: T:heart: 2:heart: A:spade:
             Equity   Winst   Split
      MP2    56.13%  54.92%   1.20% { AdKh }
      MP3    13.23%  12.03%   1.20% { 66+, A2s+, K6s+, Q8s+, J8s+, T8s+, A7o+, K9o+, QTo+, JTo }
      CO     30.64%  30.64%   0.00% { 8h7h }

Stel ik geef hem een iets grotere range:

Board: T:heart: 2:heart: A:spade:
             Equity   Winst   Split
      MP2    61.39%  60.07%   1.33% { AhKd, AhKs, AhKc, AhQd, AhQs, AhQc, AhJd, AhJs, AhJc, AhKh, AhQh, AhJh }
      MP3    14.07%  12.74%   1.33% { 66+, A2s+, K6s+, Q8s+, J8s+, T8s+, A7o+, K9o+, QTo+, JTo }
      CO     24.54%  24.54%   0.00% { 8h7h }

Dan heb ik nog altijd 25%

Wat doe ik hier fout? Puur omdat mijn ouds onzuiver zijn is toch niet het enige wat telt?
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      teneerste is het wat vreemd iemand op 1 hand te zetten , hij kan perfect TT en 22 hebben ook bijvoorbeeld
      ten tweede klopt je range van de btn niet , je geeft in K6s , maar het is enkel Kh6h+ of maw van al die suited handen heeft 3/4 bijna niks equity :)
      ook zie ik hem bv geen K9 ofzo callen :)
      verder bereken je dan nog je equity naar de river , en niet naar de turn , wat zou impliceren dat je ervanuitgaat dat je altijd een free river gaat zien wat mss in 1/1000 gevallen zo zal zijn :)