Tophand (AA, KK, QQ) multihanded tegen mogelijke trips

• crazyrocks
      crazyrocks
      Bronze
      Dit gaat om micro-limits sng. (veel donks/callers dus).

Zoals titel al zegt, wat doen jullie als je met je KK bijvoorbeeld zit. Je raised standaard (5x bb bijv. bij 2-3 limpers al). Dan komt de flop, bijvoorbeeld:

8c 8h 6c

je doet een normal bet en wordt iets meer dan minimaal geraised.
      Ik shove dan meestal, maar merk dat er dan gewoon erg vaak net tegen de lucky trips zit.

Misschien toch folden?

Oh, nog ff extra info, het gaat dus om 4+ mensen (of iig 3+). En micro-limits, dus dat er veel mensen callen ook al heb je 5+ blinds geraised komt vaak voor. En het is early of mid-fase.

P.S. sorry voor het brakke voorbeeld zo, ben te lui om ff een voorbeeld hand te plakken :D

Wat doen jullie?
  • 7 antwoorden
    • crazyrocks
      crazyrocks
      Bronze
      geen reactie? :(
    • PtiiiPtaaa
      PtiiiPtaaa
      Bronze
      Lijkt mij dat je hier gewoon alsnog altijd broke gaat. Deze fishes kunnen op dit soort flops ook 6x 79 t9 etc raisen.

In sit and go's zit je nooit deep genoeg om dit soort handen te kunnen mucken wanneer het een raised pot is.

Ben wel geen SNG expert, maar ben vrij overtuigd hier van :)

Conclusie ; Shippen die hap
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Wat ik zelf in de beginfase doe met echt sterke handen als AA en KK is grotere bets plaatsen. Tijdens de 10/20 fase open ik met 200 +1BB per limper en tijdens de 15/30 fase met 250 + 1BB per limper. Alle bets tot 200 schrikken de meeste fish niet af op de micro-limieten en met dit soort handen wil je nu eenmaal niet tegen 2+ mensen spelen.

Besizes zijn hier wel afhankelijk van positie en het type tegenstander. In vroege/midden positie houd ik bovengenoemde bets aan, in late positie iets kleinere bets. Je wilt bij voorkeur wel één tegenstander overhouden om tegen te spelen.

Je wilt sowieso voorkomen dat je met meer dan 2 mensen op de flop terecht komt. Veel fish hebben moeite om uit een hand te stappen als ze in de pot geïnvesteerd hebben en de pot al behoorlijk wat chips bevat. Zelfs met AA en KK weet je tegen te veel fish gewoon niet waar je aan toe bent.

Je raises zijn in de beginfase op deze manier wel een beetje een 'tell', maar fishes zien dit zelden tot nooit en de multi-tablers interesseert het niet. Of je nu 100 of 200 raiset, als zij geen goede hand hebben folden ze toch wel. Later in de game zullen de multi-tablers vaak wel wat alerter worden m.b.t. je betsizes , maar als het goed is zijn de (meeste) fishes dan vertrokken en kan je je normale game en betsizes spelen.
    • crazyrocks
      crazyrocks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pstrats
      Wat ik zelf in de beginfase doe met echt sterke handen als AA en KK is grotere bets plaatsen. Tijdens de 10/20 fase open ik met 200 +1BB per limper en tijdens de 15/30 fase met 250 + 1BB per limper. Alle bets tot 200 schrikken de meeste fish niet af op de micro-limieten en met dit soort handen wil je nu eenmaal niet tegen 2+ mensen spelen.

Besizes zijn hier wel afhankelijk van positie en het type tegenstander. In vroege/midden positie houd ik bovengenoemde bets aan, in late positie iets kleinere bets. Je wilt bij voorkeur wel één tegenstander overhouden om tegen te spelen.

Je wilt sowieso voorkomen dat je met meer dan 2 mensen op de flop terecht komt. Veel fish hebben moeite om uit een hand te stappen als ze in de pot geïnvesteerd hebben en de pot al behoorlijk wat chips bevat. Zelfs met AA en KK weet je tegen te veel fish gewoon niet waar je aan toe bent.

Je raises zijn in de beginfase op deze manier wel een beetje een 'tell', maar fishes zien dit zelden tot nooit en de multi-tablers interesseert het niet. Of je nu 100 of 200 raiset, als zij geen goede hand hebben folden ze toch wel. Later in de game zullen de multi-tablers vaak wel wat alerter worden m.b.t. je betsizes , maar als het goed is zijn de (meeste) fishes dan vertrokken en kan je je normale game en betsizes spelen.

edit: Mijn getallen zijn gebaseerd op de beginstacks en blindlevels van PokerStars. Als je op een andere room speelt met andere getallen moet je het even in verhouding zien.
      Bedankt voor je uitleg, en ik kan het ook wel volgen.
      Echter vind ik die bets wel erg groot. Ik heb dan gemerkt dat mensen vrijwel altijd wel folden, behalve als ze ook een monsterhand (of je toevallig een maniac aan tafel hebt, maar die is toch wel vaak vrij snel al weg) hebben, en dat gebeurd helemaal niet vaak natuurlijk.. Mis je dan niet erg veel value? (want voor de blinds oppikken doe je het niet voor natuurlijk..

Overigens ook nog opmerking over de hand as played? :)
    • kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      Blinden oppikken is in vroege fase prima, dubbelen in de vroege fase is natuurlijk altijd beter, maar als je zonder showdown potten kan oppikken is dat goed voor je image, wat in een later stadium absoluut van pas komt.
      daarnaast is het zo wat Pstrats zegt dat je met AA en KK liever niet in een multyway pot terecht wil komen,de kans dat iemand dan bv 2 pair ,een draw oppikt is een stuk groter en de vraag is dan of je broke moet gaan met zo'n hand.
      Wat daarnaast vrij belangrijk is in het begin, dat de chips die je verliest veel harder aankomen dan de chips die je wint.

as played met 4 man in de pot is het voor mij een easy fold
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      @crazyrocks:

Dat is wat ik bedoel met dat het ook afhankelijk is van het type spelers. Je krijgt zelden AA of KK als eerste hand en na een paar handen waarin geraised wordt heb je vaak wel een indruk hoeveel je ongeveer moet raisen om minder tegenstanders over te houden. Het is een kwestie van de juiste balans vinden. Mijn ervaring is echter dat 4-5x de BB (in de eerste 2 blindlevels) vaak niet voldoende is op de micro-limieten.

Jouw specifieke hand is erg moeilijk te beoordelen. Het is ook afhankelijk van stacksizes, positie, etc. In zijn algemeenheid zou ik deze hand waarschijnlijk na de reraise op de flop gefold hebben tegen 2+ fishy tegenstanders. Er ligt een flushdraw, een inside straightdraw, iemand kan trips hebben en fishes zijn Azen-geil dus grote kans dat een Aas jou ook nog beat. Tezamen hebben ze gewoon te veel outs om all-in te gaan imo. Is ook weer afhankelijk hoeveel jij gebet hebt en wat jouw overgebleven stack is. Met =< 2 tegenstanders zou ik shoven.
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Ik maak het ook wel groot maar niet zo groot om eerlijk te zijn. Je wilt natuurlijk wel value krijgen uit je tophanden en niet iedereen afschrikken. Ik raise dan ook bij 10/20 naar 100 + 1bb per limper en bij 15/30 naar 120 +1bb per limper.

Wel is het zo dat als er echt veel limpers zijn dat ik het soms nog wat groter maak maar dan moet de situatie en de tafel er wel naar zijn. Bijvoorbeeld er zijn bij blinds 10/20 4 limpers voor je en je weet dat deze een raise vaak zullen callen kun je het ook gewoon meteen 400 of 500 maken, dat zal een aantal wel afschrikken maar genoeg kans dat 1 of 2 mensen alsnog mee zullen gaan (op de microstakes iig). Je wilt uiteindelijk bereiken dat mensen je raise wel callen maar niet te veel mensen. Ideaal is 1 of 2 tegenstanders in een geraisete pot naar de flop.

Na de flop zou ik met een overpair tegen 1 of 2 tegenstanders in een geraisede pot altijd wel broke gaan, mits je niet bijzonder diep zit vlak voor de hand. Dus als je bij aanvang van de hand 75BB of minder hebt zou ik een overpair niet wegleggen uit angst voor trips. Wel kun je hem in bepaalde situaties wegleggen als er 4 kaarten naar een flush of een straat op het board liggen oid.