Tafelselectie

• SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Geen handbeoordeling deze keer, maar eigenlijk een nog veel belangrijkere vraag: hoe doen jullie aan tafelselectie?

Ik probeer tafels met meer als 1 TAG te vermijden, maar neem uiteindelijk regelmatig wel "mindere" tafels omdat ik anders te lang moet wachten. Is het beter hier toch wat meer tijd hier in te steken?
  • 8 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Table selection is het altijd waard. Je winrate wordt er veel groter door. Hoe weet jij dan of er 1 of meer TAGs aan een tafel zitten?

Je kunt beter naar de fishes kijken, wanneer je achter 1 (of meedere) supergrote fishes kan zitten is dat heel goed omdat je veel kan isolation raisen en zo dus veel headsup tegen hem komt te spelen. Op die persoon heb je een grote edge en zul je dus meer winnen.
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Stats, ik maak een note bij elke speler waar ik genoeg handen van heb zodat ik direct kan zien welke spelers er aan tafel zitten.

Maar volgens u zijn de fishes dus belangrijker? Dan ga ik daar meer rekening mee houden, het probleem is natuurlijk dat het gemakkelijker is stats te verzamelen van tags dan van fishes :p.

Ik had gelukkig al wel ontdekt dat de P/F op titan over het algemeen niet zoveel wilt zeggen omdat de tafels té snel veranderen en alle tags natuurlijk in de wachtrij staan bij de hoogste P/F.

Nu ik er over nadenk is het ook heel logisch wat je zegt, een tafel met allemaal mindere spelers (bv. 33/5/1/50) is minder winstgevend dan dat je links van 1 grote fish zit waar je heel de tijd tegen kan spelen.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik vind het inderdaad belangrijker om op de fishes te letten dan op de TAGs. Tegen de TAGs win of verlies je niet zo veel, en van de fishes win je juist heel veel, zeker wanneer ze echt heel loose zijn.

Stats krijgen van fishes is inderdaad moeilijker, maar als iemand na 30 handen 90/3/0.5 is weet je al genoeg ;)

Als Titan een buddylist heeft zou ik ze daar aan toe voegen, en dan voordat je gaat spelen even kijken of iemand van die online is, en zo ja proberen die tafel te joinen met positie op hem.
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Titan heeft idd een buddylist, gebruikte hem al voor maniacs te zoeken en ga er nu zeker meer gebruik van maken :) .
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik ben hier eigenlijk niet zo veel mee bezig omdat ik op full tilt speel waar tafels bijna altijd vol zitten en ik op 8 tafels tegelijk speel. Ik zet mij dus meestal gewoon op de wachtlijst op alle tafels tot ik er 8 heb. Maar als ik naast fishes zit dan blijf ik wel sowieso soms langer spelen op die tafel. Gewoon easy money :) .
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Op titan moet je FR toch altijd zeker table selection doen en SH vanaf 0.5/1 ook zéker. Een FR tafel met minder als 30% P/F is gewoon niet winstgevend tenzij je net links van een superfish zit. Dit kan zoals Yoghi al zei een groot verschil in je winst maken.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Maar, zeker op de lage limieten, wisselt dit toch supersnel?
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Ik wissel heel veel van tafels, sommige tafels ga ik ff aan zitten en als ik direct zie dat er wss geen interessante speler aan tafel zit ga ik ff op sit-out tot ik hun stats zie en ga ik terug weg. Daarnet de dankzij de raad van Yoghi al goed gewonnen :D (ook wel zware upswing heb vandaag op 400 handen 20big bets/100 handen). De les hier is imo dat je bij SH niet te hard naar P/F moet zien, maar moet zien waar de grootste donk zit, proberen positie op hem te hebben en hem uitbuiten.