Bad lay down 1,50us 45s?

• NietzscheF
      NietzscheF
      Bronze
      We zitten nog 3 handed, big stack shoved nagenoeg alles.

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      3 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $1.36+$0.14

Stacks:
      BTN ajfa83 (44k)
      SB GoldNaum (5.2k)
      BB nietzschef (18k)

Blinds: 1k/2k Ante 100

Pre-Flop: (3.3k, 3 players) nietzschef is BB 7:club: A:spade:
      ajfa83 goes all-in 44k, GoldNaum goes all-in 4.1k, nietzschef folds
  • 3 antwoorden
    • edwardwelsh
      edwardwelsh
      Bronze
      Ik call hier wel omdat :

- je in een vrij nare spot zit om te shoven aangezien je iedere keer in de BS moet shoven en je toch moet oppassen om te busten omdat de SS maar 2 BB meer heeft en bijna out is.

- hij blijkbaar any2 shoved en je normaal wel zult voorliggen.

- als je called speelt de SS tegen 2 spelers en heeft hij meer kans om uitgeschakeld te worden (+ als de BS de hand wint, ben jij zeker 2e.)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi NietzscheF,

Ik denk dat een call hier wel beter is. Om hier te verliezen (3e te worden dus) moet je van beide tegenstanders verliezen. Je zegt zelf dat bu hier vrijwel alles shoved (wat overigens te veel is), en dan lig je met A7 dik voor op zijn range. SB krijgt hier 4k to call voor een pot die voor hem uiteindelijk 11k is, en kan dus eigenlijk uberhaupt niet meer folden.

Omdat je geen tegenstanders meer hebt die iets kunnen doen, maar de laatste bent die een beslissing maakt, is dit een goede hand voor de sng wizard.

Zoals je ziet kan de call alleen breakeven of verliesgevend zijn als bu wat tighter is dan jij hem omschrijft. Als ik BU op een 50% range zet is de call alleen maar verliesgevend als sb heel erg tight is, en dus bijvoorbeeld a2o fold, wat tamelijk belachelijk zou zijn.

Ik vind het dus een duidelijke call, maar dat heeft natuurlijk wel te maken met het feit dat je al (zo ver) itm zit, op de bubble had het dus wel wat anders gezeten, maar zoals jij de situatie beschrijft is dit zeker een call.
    • NietzscheF
      NietzscheF
      Bronze
      Thanks voor je uitgebreide analyse. Top werk!