NL20 99 Flop Flushdraw

• Ruleza
      Ruleza
      Silver
      $0.10/$0.20 No Limit Holdem
      9 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG Pok_Wolf ($7.80)
      UTG+1 Mirquinho ($3.60)
      MP1 koelsch75 ($4.00)
      MP2 Ruleza ($5.00)9:diamond: 9:heart:
      MP3 sauzer00 ($20.10)
      CO laeufergott ($23.12)
      BTN FannyTG ($4.20)
      SB lolapola ($9.80)
      BB bentos1 ($21.62)

Pre-flop: ($0.30, 9 players)
      3 folds, Ruleza bets $0.80, 3 folds, lolapola calls $0.70, 1 fold

Flop: A:heart: 6:heart: J:heart: ($1.80, 2 players)
      lolapola checks, Ruleza bets $1.20, lolapola calls $1.20

Turn: K:club: ($4.20, 2 players)
      lolapola checks, Ruleza goes all-in $3, lolapola calls $3

River: K:heart: ($10.20, 2 players)

Final Pot: $10.20
  • 4 antwoorden
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Lastig.
      De vraag is of je flush hier goed genoeg zou zijn.
      Ik heb vandaag nog een flush met een 5 in mijn hand en 4 ruiten op de board gefold.

Maar stap voor stap:
      Preflop prima.
      Op de flop standaard cbet, ook prima.
      Op de turn wordt het lastig. De vraag is waarmee hij preflop callt en de flop callt. Ik denk dat hij ook op een flushdraw zit namelijk. Iets als Q J of T J (bijvoorbeeld :club: ).

Desalniettemin denk ik dat je de turn moet checken, omdat er zoveel handen zijn die jou nu verslaan is het niet verstandig om daarmee all-in te gaan. Ook denk ik niet dat je flush heel veel waard zal zijn.

Dus pak die freecard en kijk wat Villain op de river doet. Als de K na jouw check op de river verschijnt, kun je altijd kijken wat Villain doet. Als hij opeens keihard uitbet, dan zal hij waarschijnlijk goed gehit hebben. Een lage bet kan je callen voor showdown value en zodra hij checkt mag je weer kiezen.

Mocht er een andere blanke kaart komen is het puur afhankelijk van wat Villain doet. Dit zijn ideale situaties waarin je profijt hebt van het in positie zitten.

Al met al weer een lang lul-verhaal terwijl ik niet eens weet of het wel klopt wat ik zeg :D

Dus ik ben in afwachting van Sreteb's (of Leo, maar die is erg druk) antwoord!
    • Ruleza
      Ruleza
      Silver
      Bedankt voor de uitgebreide bijdrage!
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      In veel gevallen in position ram ik gewoon heel mijn stack in het midden. De kans dat hij op de flop een flush hit en niet raised is zowat onbestaande dus zal hij ofwel een draw hebben ofwel niets. Pushen stelt dan duidelijk dat je ofwel een flush hebt die eigelijk wat laag is, ofwel een made hand met draw hebt die je wel wilt spelen.
      Zelfs als hij called met een FD zal hij maar 30% van de gevallen maken, wat je nog goede odds geeft.

Natuurlijk is dit erg afhankelijk van de villain, doe dit niet met donks of idioten want die callen alles. :D
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Met een push van 4,20 in een pot van 1,80 word je alleen gecallt door handen die je verslaan.
      Zou eerder de lijn van DeKuip nemen. Preflop/flop is standaard bet en de turn checken voor freecard, wanneer je flush mist zou ik ook niets meer investeren.

Denk wel dat z'n range hier groter is dan QJ/J10. Denk niet dat ik de 3e nutflush op de river nog weg zou kunnen leggen.