nl200 flopped flush vs nit

• Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      villain is een nit. speelt 18/12, raise cbet 11%, af 2.4.
      wilde op de flop bedenken wat ik het beste kon doen. Een beetje uit tijdsnood call ik om de turn te raisen als het niet pairt. Misschien beter flop al reraisen om het erin te krijgen tegen sets ?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $2(BB) On Game
      SB ($198)
      BB ($219)
      UTG ($150)
      UTG+1 ($57)
      CO ($130)
      Hero ($231)

Dealt to Hero 4:heart: A:heart:

fold, fold, fold, Hero raises to $5, SB calls $4, fold

FLOP ($12) 6:heart: 7:heart: Q:heart:

SB checks, Hero bets $9, SB raises to $18, Hero calls $9

TURN ($48) 6:heart: 7:heart: Q:heart: 5:spade:

SB bets $35, Hero raises to $82, SB calls $47

RIVER ($212) 6:heart: 7:heart: Q:heart: 5:spade: 3:club:

SB checks, Hero bets $126 (AI), SB folds

Hero shows 4:heart: A:heart:

Hero wins $209
  • 5 antwoorden
    • Jayrikh
      Jayrikh
      Bronze
      Ik 3bet hier op de flop:

1) het is een nit en die raisen niet zonder reden een dergelijk bord, en zullen hoogstwaarschijnlijk niet folden op een 3bet
      2) je wilt voorkomen dat de t + r 'goedkoop' kunnen worden bekeken door een set en dan zul je net zien dat het bord paired

Ingeval het een agressieve speler is ben ik eerder bereid de line te nemen zoals jij dat doet.
    • kalakaja
      kalakaja
      Bronze
      als je die nit een beetje kent en je weet wat ze minraise betekent hoef je niet te vragen:D . Voor in het algemeen ben ik het eens met jayrikh want als dit een (semi) bluff is hoef je niet veel actie meer te verwachten zodra je callt; en op de flop zul je ook de meeste actie krijgen uit de sterkste portie van zijn range
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Ik zou hier op de flop ook 3betten met zo'n flush in geval OOP maar ik zie nog geen reden dit te doen als we IP zijn. Zo een minraise ziet er niet bizar sterk uit en vaak zie ik dat nits (en vissen) zo'n minraise voor info maken om vervolgens te folden op een 3bet (hoe slecht dat ook is).

Wat is zijn flop raise%? Als dat relatief hoog is zou ik sowieso callen, als het extreem laag is kun je wel voor een 3bet gaan. Als het standaard is (10-15%) zou ik toch voor een call gaan op de flop maar persoonlijk zou ik ook vaak voor een call op de turn gaan zodat je sowieso geen bluffs eruit fold. Ik vind raise turn er zo nutty uit zien tbh. Zijn line ziet er redelijk sterk uit en ik verwacht dat hij toch vaak de river gaat doorbetten zodat je kan shoven op de river.

Ik vind het prima om hier te slowplayen met de geflopte nutflush iig. Je kunt denk ik verder weinig fout doen. Mijn voorkeur gaat uit naar een calldown tot river maar het is niet zo dat dat zoveel beter is dan een 3bet op de flop of een turn raise. Een extra harten is weer een actiekiller in het geval hij een set heeft en een paired river kan ook vervelend zijn maar het is niet dat we dan gaan folden omdat hij ook lagere flushes kan hebben etc. Elke lijn heeft zo z'n voor- en nadelen.

Weinig meer wat ik hierover kan zeggen :/. Meningen?
    • Jayrikh
      Jayrikh
      Bronze
      Duidelijke uitleg :) kan me er ook wel in vinden.
    • kalakaja
      kalakaja
      Bronze
      Kan niet zeggen dat de nuts slowplayen verkeerd is:P . Het hangt er inderdaad van af hoe sterk zijn flop minraise is. En waarschijnlijk doet hij dit niet met Qx met nog een harten K of J of een set die we zouden kunnen stacken met een 3bet want die raised hij altijd groter lijkt me. Dit maakt zijn minraise zo debiel dat ik zat van 3bet gewoon want hij gaat waarschijnlijk later zelf geen actie meer geven; maar we hebben meer spazz equity als we alleen callen idd want hij heeft hier vrijwel nooit een goede hand dus