[MSS NL5] KK in ep

• Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Ik houd jullie hier graag bezig :)
      Daarom nog een handje!
      Ik vang pocket K op in early position. De beste man links van mij callt meteen.
      Flop brengt 3 schoppen en een A, ik besluit te c-betten om te kijken waar ik sta.
      Vervolgens verschijnt op de turn nog een A en besluit te checken, waarom doe ik dit?
      Ik wil geen ai en dan een A zien/ ik wil hem de schijn laten wekken dat ik een A heb door 'm op dat moment te'slowplayen' en hopen op een gratis kaart.
      Villain zet dan ong. halve pot... wat nu? Gezien de pot odds (met schoppen als out) is het niet waard om te callen. Maar hoever zou ik achter staan? callt hij pre flop een A, grote kans. Hoge pocket paren pre flop, wss niet. Middle-hoge pockets misschien wel?
      Ik ben er een beetje onzeker over omdat ik niet echt het gevoel heb dat hij hier een A speelt.
      Zijn stats:
      Tight passive player (ong. 50 handen)

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP2:
      $14.38
      MP3:
      $3.03
      CO:
      $3.14
      BU:
      $5.00
      SB:
      $7.16
      BB:
      $4.38
      UTG2 (Hero):
      $2.10
      MP1:
      $5.07

Preflop: Hero is UTG2 with K, K.
      Hero raises to $0.20, MP1 calls $0.20, 3 folds, BU calls $0.20, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.67) A, 6, 5 (3 players)
      Hero bets $0.40, MP1 calls $0.40, BU folds.

Turn: ($1.47) A (2 players)
      Hero checks, MP1 bets $0.80.

Final Pot: $2.27.
  • 4 antwoorden
    • kozzmic
      kozzmic
      Silver
      Moeilijk ja. Hij kan evengoed betten met flushdraw Q ofzo omdat jij de pot blijkbaar opgeeft. Ofwel heeft die flushdraw of aas.

De trips slowplayen heeft weinig zin, je moet je immers beschermen tegen flushdraw, dat weet hij ook wellicht, dus toon je alleen maar zwakte.

Ik zou halfpot gebet hebben, om te kijken waar ik sta, omdat je nog genoeg fold equity hebt. Lage flusdraw geeft die hier misschien op en je kan alsnog de nut flush hitten of fh, dus genoeg outs. Als hij callt en de river is geen van beide, check behind dan maar.

Maar goed, ik ben geen handjudge. Maar zo zou ik het wellicht spelen.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Bollebeertje
      Vervolgens verschijnt op de turn nog een A en besluit te checken, waarom doe ik dit?
      Ik wil geen ai en dan een A zien/ ik wil hem de schijn laten wekken dat ik een A heb door 'm op dat moment te'slowplayen' en hopen op een gratis kaart.
      Je gaat hier Trip azen op zo'n monoflop beschermen door zelf te betten. Als het A:s5:h2 - A was ok maar je gaat hier never nooit slowplayen met Ax

Zijn stats:
      Tight passive player (ong. 50 handen)
      Kan je in het vervolg wat specifieker zijn en dus bijv. zijN VPIP/PFR/AF/AFq/WTSD & meer geven?

Ik denk dat ik de Flop groter size en de Turn eigenlijk dan niet meer wegkan omdat mijn stack kleiner is dan de pot en dus gewoon schuif met mn FD+2 outs & het verkleint de kans dat hij de Ax heeft omdat er 2 Azen liggen

Mvg,
      Gerv
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Bedankt Gerv & kozzmic!
      Ik begreep inderdaad ook uit kozzmic's post dat je hier eigenlijk niet Ax gaat slowplayen en dat zal mijn tegenstander ook wel weten ja.
      Ik gebruik nog de beginnersmode van HUD Elephant. Ik herken wel een aantal afkortingen, maar hoe ik ze moet definiëren weet ik niet. Er is dus nog een hoop werk aan de winkel, ik begreep dat er ook een artikel voor is. En geloof dat ik het ook in de handleiding van Elephant zag staan?
      Ik ga weer opweg :)

Groetjes,

Marek
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Ik heb ooit een video over elephant gemaakt:

http://nl.pokerstrategy.com/video/6993

Je kan helaas niet vooruitspoelen :( Verder zijn er genoeg andere vids die over elephant gaan, je hoeft alleen te zoeken op ''elephant'' :)

Mvg,
      Gerv