77 Preflop Hits Trips op Flop

• realestat0r
      realestat0r
      Bronze
      Ben sinds enkele dagen aan het pokeren met behulp van Pokerstrategy.com en wil eens gebruik maken van de hand judgings.

Ik besef dat ik nog héél erg veel te leren heb en op dit moment absolute fish ben. Ik sta open voor alle kritiek mits deze constructief is.

Volgende hand zou ik graag beoordeeld zien door de meer ervaren spelers omdat er hier constant raises & re-raises waren. Op den duur geraakte ik geintimideerd door deze play, maar langs de andere kant was ik toch vrij zeker met mijn pocket 7s. Misschien is volgende hand een vrij dom gespeeld of net niet, dus dat zou ik graag weten.
      Graag wat info

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.04 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)

Preflop: Hero is MP3 with 7, 7.
      UTG1 raises, UTG2 3-Bets, 2 folds, Hero calls, CO caps, BU calls, SB folds, BB calls, UTG1 calls, UTG2 calls, Hero calls.

Flop: (24.5 SB) 4, K, 7 (6 players)
      BB bets, UTG1 calls, UTG2 calls, Hero raises, CO 3-Bets, BU calls, BB calls, UTG1 calls, UTG2 calls, Hero caps, CO calls, BU calls, BB calls, UTG1 calls, UTG2 calls.

Turn: (24.25 BB) 4 (6 players)
      BB bets, UTG1 calls, UTG2 calls, Hero raises, CO 3-Bets, BU folds, BB caps, UTG1 calls, UTG2 folds, Hero calls, CO calls.

River: (40.25 BB) A (3 players)
      BB bets, UTG1 calls, CO raises, BB 3-Bets, UTG1 calls, CO caps, BB calls, UTG1 calls.

Final Pot: 52.25 BB.
      Results follow:

CO shows two pairs, kings and sevens(7 K).
      Hero shows a full-house, sevens full of fours(7 7).
      BB shows a full-house, fours full of aces(4 A).
      UTG1 shows two pairs, eights and fours(8 8).

Hero wins with a full-house, sevens full of fours(7 7).
      BB wins with a full-house, fours full of aces(4 A).
  • 4 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Hey,

Goed dat je inziet dat je nog veel kunt leren, dat is vaak een heel belangrijk punt dat je moet gaan inzien. Persoonlijk vind ik judgings daar perfect voor en bekijk ook bijna alle handen van andere mensen die gepost zijn. Dus ook over jouw hand zal ik mijn licht laten schijnen :s_evil: .

Pre flop -> folden, 3 bet tegen dan is 77 gewoon te zwak om te callen voor 3 SB

Flop -> lastig iemand kan best KK hebben in dit geval, er zit na de cap pre flop nog 6 man in de pot dus kans dat iemand KK is aanwezig, om daar achter te komen lijkt cappen me goede oplossing

Turn -> zou ik zelf denk ik niet meer raisen, nogmaals er zitten nog veel mensen in en KK is dus meer dan mogelijk. Opgeven zit er met full house niet in maar ik zou zelf wat rustiger spelen omdat je toch beat kan zijn!!

River -> waarom zie ik jou niet meer voorbij komen? Had je geen geld meer over? Zo ja dan een tip; weet niet op welke room je speelt dus het kan zijn dat er geen optie is tot auto rebuy. Is deze optie er wel zet deze dan op minimaal 12BB zo kom je nooit geld "tekort".
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Welkom op het handjudgings forum realestat0r. Het posten van handen is inderdaad een goede manier om actief aan het verbeteren van je spel te werken. Het helpt vaak ook om handen die anderen gepost hebben te bekijken en te beoordelen hoe jij zo'n hand had gespeeld.

Preflop: Volg alsjeblieft de charts voor het preflop spel die in de strategie artikelen gegeven worden. Het volgen van de charts zorgt er voor dat je preflop spel solide is en dat je minder vaak in moeilijke / marginale situaties postflop komt te zitten.

77 tegen een preflop 3bet van UTG2 tegen UTG1 is een hele duidelijke fold. Je loopt te vaak het risico tegen een hogere pair te zitten, en daarnaast kan je je hand niet voor set-value spelen. Je hit een 7 maar ~1/8 flops.

Flop: Je hit je set en dus raise je uiteraard. Je hebt hier praktisch altijd de beste hand. Cappen doe ik hier ook graag. De enige hand die beter is, is KK en dat is dus maar een kleine kans. Zeker aangezien de rest ook meegaat en het een enorm droog board is. De kans is veel groter dat er meerdere mensen een K hebben en/of AA.

Turn: Turn zou ik zeker nog raisen, zoals je ook gedaan hebt. BB donked opeens terwijl hij op de flop niet capte toen hij die mogelijkheid had. Hij gaat eigenlijk nooit KK hebben, maar meestal een 4. Je ligt verreweg in alle gevallen nog steeds voor en je wilt graag value vangen met je full house, dus moet je zeker raisen.

Er volgen een 3-bet en een cap. Ze kunnen moeilijk allebei KK hebben. Je verliest helaas nu ook van 44, maar die hand is ook erg onwaarschijnlijk. Je hand blijft veel te sterk en de spelers op dit limiet zijn erg slecht, waardoor je makkelijk kan callen. Ik ga er hier zelfs nog steeds van uit dat je meestal zal winnen.

River: Waar was je zelf inderdaad? Het ziet er naar uit dat je met te weinig geld aan tafel zat? Je kan er beter voor zorgen dat je met FL altijd met minstens 12 BB aan tafel zit: dat geeft je namelijk de mogelijkheid om op alle straten cappen als je dat wilt.

Ik zal het nu even analyseren voor het geval je wel nog geld had gehad...

De A is een vrij slechte kaart voor jou. Je gaat nu ook verliezen van AA naast KK (en 44). De pot is echter al enorm dus folden kan je nooit (je hoeft minder dan 1/10 goed te zijn om zelfs een cap te callen). Je hand blijft sterk en de spelers op dit limiet zijn gewoon te slecht, waardoor je sowieso moet callen.

Ik zou op de river echter niet meer raisen, omdat de kans op een hogere full house nu wel te groot is geworden. Zoals het gaat, komt het hier dan toch nog tot een cap, die ik dus wel zou callen op deze limiet.

Tenslotte... Notes!:

Nu je bij de showdown te zien krijgt welke handen ze daadwerkelijk hadden, is het overduidelijk dat je tegen allemaal slechte spelers zit. Om in de toekomst beter tegen ze te kunnen spelen is het nuttig om hier notes van te maken. Ik zou bijvoorbeeld de notes maken:

CO - Overspeelt 2 pair extreem. Lijkt een maniac.
      BB - Donked BP 6-way op flop. Speelt verder voorspelbaar en vrij redelijk. Overspeelt zijn hand wel iets.
      UTG1 - Extreme calling station. Called pocket pairs altijd down. Altijd valuebetten tegen hem als je een pair hebt.
    • realestat0r
      realestat0r
      Bronze
      Hey!

Bedankt alle 2 om mijn hand even te beoordelen. Dit is inderdaad een bron aan informatie voor een beginnende speler. Niet alleen de hand wordt deftig ontleed, maar ik krijg ook iets meer inzicht in begrippen die nog niet heel helder waren voor me.

Super !

Uiteindelijk bleek het dus dat ik dit handje had moeten folden na de acties van voorgaande players. Gelukkig voor mij had ikeen tikkeltje geluk.

Maar ik leer hieruit dat ik de SHC iets strikter moet gaan toepassen, dus tighter gaan spelen

Ik zat inderdaad zonder geld op de river dus werd er een side pot aangelegd. Goeie tip ivm die 12BB.

Voor zover snap ik alle uitleg hierboven, maar dit is me toch nog onduidelijk :
      De pot is echter al enorm dus folden kan je nooit (je hoeft minder dan 1/10 goed te zijn om zelfs een cap te callen). Je hand blijft sterk en de spelers op dit limiet zijn gewoon te slecht, waardoor je sowieso moet callen.
      Kan je dit misschien eens toelichten

Alvast erg bedankt, hier ben ik toch al mee geholpen!
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Heel simpel: pot op river was al 40BB en je moet er bij cap nog maximaal 4BB bijleggen de pot is dan simpelweg zo groot dat je niet meer weg kan en mag leggen met FH. Oftewel je moet 4 BB bijleggen voor een pot van minimaal 40 BB dus 1 van de 10 x winnen is genoeg om dit winstgevend te makken. En ik ga er wel vanuit dat je dit haalt ;) .